• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Lapinette

Snartis - Grattis! Har inte hunnit läsa allt som stått här de sista veckorna men jätteskoj att du har plussat.

Man kan ju tro att jag har åkt till Afrika eftersom jag varit väldigt frånvarande här men nej så skoj har jag inte haft. Afrika blir i slutet av januari och är ett bra ursäkt till att inte bli gravid innan dess.

• Frejis

Snart så - hur gick det med inskrivningen?

• Snart så....

Nu har jag fått tid för inskrivning, den 17 januari. Jättetrevlig BM :)
    Fick reda på att jag är i 5+0 redan, hon räknade från första dagen med bruna flytningar.

• Snart så....

Glömde säga att jag var lite nojjig igår när jag kom hem så testade igen, lika starkt pluss igen. Hahaha fick inte slänga testen för sambon...

• Frejis

Det känns betryggande att veta att graviditetsnojjorna inte försvinner när man får det efterlängtade plusset :) skönt att höra att du fick en bra barnmorska :)

• Snart så....

Ja hon tyckte inte man behövde göra VUL innan v10 pga ser inte så mkt iallafall. Så länge man har symptomer och mår bra så väntar de till V10.
    Får man en blödning ska man direkt åka och kolla.
    Vet inte vilket som är rätt och fel just nu?? Ska man verkligen göra VUL innan?

• Bröllopstokiig

Hejsan,
    Tack för igår, alltid lika najs att träffa er!
    Snart så.... men vad roligt, då är du iaf mycket närmare mig än vad jag trodde! FAST be om ett vul, eller boka ett priva till mellandagarna (kostar 260 kr) så får du se vad storleken motsvarar för antal dagar, det gjorde ju jag och det kan jag säga var bra!

Jaha, nääää man mår som vanligt kanon bra, hade jag inte sett hjärtat picka på vul hade jag inte trott på att jag var gravid. Nu är det en vecka til jag ska på mitt nya vul, är i vecka 8+6 idag.

• Snart så....

Hon påpekade även att gravida verkligen ska följa "matreglerna" samt INTE dricka alkohol.

• Bröllopstokiig

Jag tycker det lugnar ner en om man gör vul, så gör det. Jag lovar att du kommer oroa dig för missfall etc, det kommer smygande, jag vet! Det är skönt att fått se sitt barns hjärta picka, och jag såg det i vecka 6+6, så min rekommendation är att du ska kolla. Tänk vad skönt det känns efteråt, då ver du att du sett det picka och då minskar missfallsrisken!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???