• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Victory

Oh, herregud vilken lång tråd! Jag tror inte att jag orkar läsa ikapp!

Men hur som helst; roligt ämne! Vi har också startat bebisverkstad sedan vi gifte oss i juni i år. Men inget resultat ännu, tyvärr

Om vi ska prata symptom kan jag säga att det enda symptom jag har haft är utebliven mens... i 71 dagar! Ändå var det ingen bebis (jag har alltid haft oregelbunden mens och långa cykler men förra månaden var exceptionellt även för mig!)

• Liten med Mindre

Välkommen Victory!

Vad jobbigt med dina långa cykler. Man kan ju bli nipprig för mindre.

Jo, tråden är lång, ihop med första tråden över 8900 meddelanden. :) Wow!

Men, du kan säkert hänga på ett tag och fånga upp det senaste. Vi är komplett galna och inte det minsta blyga för att dela alla typer av symptom, eller praktiska tillvägagångstips. :D

• Liten med Mindre

Vi gifte oss också i juni, och smygstartade verkstaden då. Har haft massor med falska symptom sen dess.

• Liten med Mindre

Men - nu är det helg! Trevlig kväll alla!

• sweetstreet

Hej Victory! Välkommen in i tråden!

jag förstår verkligen att det måste vara frustrerande med en så lång cykel. Och särksilt som du ju verkar vara ganska oregelbunden också.

Eller jag alltså inte du ;) men din mens....!

Men det är ju bara att göra som vi alla här i tråden: fortsätt försöka!!!!

• sweetstreet

Koko
    din lista slår nog det mesta här tror jag. Särkslt detta med brösten! För att vara "ogravid" (haha vilket knasigt ord!) så har du fått de kraftigaste skensymptomen helt klart.

Själv har hjärnan gått in i litet koma. Fast det är nog tyvärr inget symptom utan bara allmän fredagskoma blandat med att jag var ute och surrade igår. Ser otroligt mycket fram emot helgen! Och det är första helgen på veckor som jag inte ska jobba! TJOHO!!!!!!!! Känns nästan som att man fått en semester! :)

• Page

FruL,
    BIM runt Lucia, men det är väl egentligen inte BIM utan mens. Är helt säker på att vi missade ÄL. Om inte makens slöisar överlevt i ca 5 dygn i mig...

En mycket privat fråga till dig som du kan strunta i om det känns jobbigt. Om det är något fel på dina äggstockar/ledare kan man åtgärda felet? Tänkte på en annan sak också. Om sjukvården vägrar göra titthålsoperation på dig kan du om du har tid och råd åka utomlands och få det fixat. Inga köer om man är villig att betala!

CissiL,
    Hur stora mägder Bisolvon ska man äta och när ska man börja, i menscykeln alltså? Jag tror att det behövs något för att tränga igenom det naturliga skyddet jag har. Har inte funderat på att...hmm...kvinnliga vätskor kan verka preventivt.

Hahaha, Sweet som en skäggig gubbe. Hysteriskt kul! Jag har nog ett fantasiansikte till er alla. Konstigt nog är ni förvånadsvärt snygga allihopa. När det gäller dig Sweet ser jag bara Carrie i Sex and the city framför mig. Sorry, jag är teveskadad!

Sweet,
    Förstår din nojia att någon ska "känna" igen en här. För min del så är det inte för att verkstan är någon hemlighet utan att jag tycker att det är lite småskämmigt att vara så besatt. Jag har dock inbillat mig att om någon av mina vänner skulle snubbla över den här tråden, skulle de känna igen mig trots allt. Lite som de där blurriga bilderna på brotttslingar/offer som man ser på teve. Om de hade blurrat någon av mina vänner tror jag att jag hade kännt igen dem i alla fall.

Ha det så trevligt på dejten på måndag!

• Page

Sweetstreet;
    Du råkar inte vara norrlänning? Syftar på "ogravid".

• Page

Koko,
    De första syptomen låter ju lovande på den här tråden. De tre sistnämnda låter som magkatarr. Inte lika roligt!

• Page

Just det, kom på en sak till.
    Kan läkarna, med någon typ av prov, spåra rester av p-piller i kroppen? Dvs om man nyligen slutat att ta dem.

Funderar på att ljuga för fertilitetsläkarna och säga att jag slutade med p-piller för eveigheter sedan men tänk om de tar ett prov och avslöjar mig?? Har inga problem med att ljuga men skulle tycka att det var mycket genant att bli påkommen med en lögn.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???