• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Page

Jag kan inte ett smack om homeopati men jag kikade i någon bok typ "Homeopati för dummies" och såg att de använde sig av cancerceller eller om det var vävnadsprov från bröstcancer för att göra medicin. Lite skumt faktiskt. Men vem vet, blir jag tillräckligt desperat om några år går jag kanske med på vad som helst. Ha sex ståendes på huvudet kanske? Har ju köpt Bisolvon faktiskt så jag är väl på god väg!

Luciakonsert låter helt ljuvligt Sweet! Glögg med för den delen. Ha det härligt och insup julkänslan!

• Liten med Mindre

Hej hopp!
    Gör ett för mig inte så vanligt helg-inlägg. :)
    Här slaskar det på för fullt, och då är det inte snö vi pratar om. Tur att maken är borta så att han slapp se mig sur i går. :)

Victory - ni är inte ensamma om era prestationsproblem. Tyvärr får jag meddela att glas och spruta nog inte är en bra idé. På andrologens hemsida hittade jag en artikel om sperma. Tydligen är det bara "första" sprutet av ca 5 i en "sats", som faktiskt innehåller simmare som kan göra nytta. Sen blir sekretet segt och de kan inte ta sig fram så bra idet. (avsikten kan nog vara att "plugga igen" bakom de som kan simma snabbt.)

Samlar ni ett glas blir det därmed segt i hela satsen. :(

Synd ni som inte kan vara med imorgon. Ska bli så skoj! Jag tror fortfarande på en ny läskdrickare då. :)

Nu ska jag iväg och julshoppa.

Glad 2:a advent!

• mugglesfan

Mindre: vad är det som slaskar hela tiden hos dig - är det röda tanten?

Usch, jag har tråkigt. Måste sätta mig och jobba och drar mig för det....

Dessutom håller jag på och funderar på ett samtal jag måste ha med chefen. Har en kollega som smiter undan jobb, dvs han gör väldigt korta dagar trots att vi har supermycket att göra. Den här kollegan och jag jobbar mkt ihop vilket gör att det han struntar i (för att han gått hem) faller på mig. Inte kul att behöva klaga på en kollega Det jag är mest rädd för är att chefen ska "skjuta budbäraren", dvs bli sur på mig för att jag klagar. Men alla andra på jobbet stör sig också på detta men ingen säger ngt till chefen, ingen blir lika drabbad som jag heller. Nu har jag bitit ihop i 1,5 år, nu orkar jag inte längre. Dessutom har den här kollegan säkert högre lön än mig för han är äldre - livet är orättvist!

Ja ja det här var helt OT förstås. Men har inga symptom att rapportera. Bereder mig på mens nästa helg...

Förresten var det jätteintressant att läsa om era funderingar kring hur det blir i parförhållandet när man har fått småbarn. Om man tappar bort romantiken och så. Det här är ngt jag själv varit orolig för och diskuterat med tjejkompisar. Har ni lagt märke till att om man ser ett par med småbarn, så ser man dem nästan aldrig pussas och kramas utan fullt fokus ligger på barnen, inbördes i paret verkar det ofta vara rent praktiskt, "om du tar henne så kan jag...". Så vill inte jag att det ska bli
    Men fixa barnvakt och bara umgås utan barn tror jag är jätteviktigt.

• Victory

Mindre: Det låter ju inte alls bra att hela satsen blir "seg" med glas/spruta-metoden Vi som gjorde ett inseminationsförsök igår, det känns som det enda som funkar för oss just nu... Nåja, vi får väl göra ett riktigt försök ikväll när maken kommer hem från jobbet (hoppas hoppas att han är upplagd för mys )

• _koko_

Hjälp vad ni skriver, på helgen!! Surfar efter nytt soffbord till gillestugan, tjohoo, alltid kul att hitta en anledning till shopping (jag vet att flera av er inte håller med mig, eller var det bara kläder kanske? ;)).

sweet - eller hur, jag är nog värst alla kategorier när det gäller symptom, synd bara att det inte ligger något bakom dem...

Victory - var det du som nämnde magkatarr? Inte alls omöjligt eftersom jag är skitstressad på jobbet. Blir nog bra med en sjukskrivning framöver så jag får ta det lite lugnt. ;) Förutom att jag inte har tid att vara sjuk och dessutom tycker att det är alldeles för dyrt...

Kram på er allihopa! Två veckor till julafton...

• Moppy

Tjena tjejer, Moppy hoppar in och vinkar till er alla! Hoppas ni har en skön helg allihop. Läste precis ikapp i tråden pga mycket jobb i slutet av förra veckan. Ser ut att ha varit livliga diskussioner som alltid ;)

Hade ju ÄL onsd-torsd denna veckan och vi har verkligen kört på som kaniner. Puh! Min make som aldrig har problem att komma igång, fick kämpa rejält de sista gångerna eftersom vi myst i princip konstant i 2 veckor!

Jag vet att man inte kan känna symptom så här tidigt men faktum är att jag redan börjat känna samma molvärk som jag gjorde förra gången *nej Moppy inte redan börja känna efter* Ja , ja vi får väl se... räknar dagarna till den 19:e!

Adventskram på er!!

• _koko_

Ååhh, Moppy, det kommer säkert ta igen ska du se, hoppas hoppas! :)

Såg dessutom att jag har chansen på inlägg 4900!!!!!! Så nu...

• _koko_

... Tänk att vi redan är upp i så sanslöst många inlägg...

• _koko_

Men vilken tur för våra makar/sambor som annars antagligen skulle ha magsår och sår i öronen hela bunten vid det här laget... :D

Jag är så himla glad att jag hittade hit, och otroligt tacksam att FruLlan startade tråden!!!

• _koko_

Har en enda önskan, och det är att vi allihopa snart få gå med stora magar tillsammans också...

Och sen terrorisera vår omgivning med skrikande barn och barnvagnar som vi kör som ångvältar... :D

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???