• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • _koko_

Tjohoooooo!!!! Jag klipper milstolpen igen! Vem tar nummer 5000?

• Moppy

bra jobbat koko!!

hur känns det så här ett par dagar innan op?

• Moppy

Ok nu ska jag få lite nytta gjort, kram på er (om ngn är kvar) och vi hörs imorgon :D

• mugglesfan

Jorå, är kvar. Har jobbat lite nu men är lite kvar - aaaarrrgh. Blä, skittråkigt.

Mindre: jobbar du med mjukvara också? Såg att du skrev ngt om det för ett tag sedan.

Har ätit lite lunch och nu tillbaka till gruvan...

Ni som kör som kaniner: räcker det inte med att göra det runt ÄL, dvs en knapp vecka? nenne skrev att de kört järnet sedan förra mensen men är inte chanserna extremt små fram till runt ÄL? Dessutom, hur kan det finnas ens 1% chans att bli gravid på dag 2 i cykeln (jag kommer inte ihåg exakt nu men jag vet att jag läste att på ingen dag var chansen 0% utan det fanns alltid en lite procent varje dag i cykeln)? Är det folk som har extremt långlivade spermier eller vadå?

• mugglesfan

Jag är förresten deppig idag. Förra gången hade jag PMS-depp en vecka innan mensen kom och jag har BIM nästa söndag så...

Lika bra att inse fakta antar jag, det blir inget den här månaden heller då. Jag försöker verkligen fokusera på att jag är lyckligt gift och har det jättebra men det går inte alltid så bra...

Jag blir väl ensam kvar här och skriver en massa inlägg långt efter att alla andra har lämnat tråden pga förlossningar Kommer att sitta där i min ensamhet och tjoa för att jag tagit inlägg 10000 (eftersom ingen annan är i tråden)

• sweetstreet

Nejdå Muggles, inte kommer du vara själv kvar här inte. Kan själv tatal om att jag typ känner nada och jag ska BIMa nu om en vecka knappt, men har redan börjat inse att våra intensiva dagar kring ÄL nog iten gav utdelning denna gången heller! Fattar verkligen inte hur man ska göra??? Tycker verkligen at vi prickade så rätt denna gånge men det verkar ju inte alls hjälpa. :(

Moppy, det där låter ju som om det ska ha tagit ju!!!! :) Att klara av att hålla på i två veckor aktivkt är värt en eloge. Det skulle vi aldrig klara. En vecka är verkligen max känns det som. Sedan är båda två rätt less på jufs måste jag säga. Hm.

• sweetstreet

Det där med dag2 är itnessant muggles!
    Jag gissar att det är så att chansen/risken att bli gravid då f´verkligen ÄR minimal, men att det troligtvis finns personer som ändå KAN bli det så därför ar det inte 0%. Kanske kan vissas simmare leva länge. Om snittet är 1-3 dagar men upp till 5 dagar så kasnke det finns "undantag" där de lever mycket länger???

• sweetstreet

Fast å andra sidan borde det ju inte ha med saken att göra när jag tänker närmare efter. eller? Borde det inte ligga hos kvinnan???
    För det måste ju ha att göra med hennes ägg eller tänker jag helt fel?

För om det är ägglossningen det beror på och att det är som det står överallt att man egentligen "bara" kan bli gravid under 2-4 dagar på en cykel, vad skulle det då spela för roll om det är supersimmare som lever till dag 2 om det ändå inte finns ett motttagligt ägg den dagen?

Måste ju vara som att skicka ett paket till någon som inte är hemma. Även om paketet kommmer fram så kan man ju inte ta emot det om man inte är där.

Oj, vad komplicerat det blev nu.
    Kanske är det vissa kvinnor som lossar flera ägg på en cykel? Eller så finns det de som har väldans oregelbunden ÄL som gör att de kan lossa ägg när som helst?

• sweetstreet

:D Hahahahaha!!!! :D :D :D

Läste precis vad jag skirvit och det ser ganska kul ut!

"man egentligen "bara" kan bli gravid under 2-4 dagar på en cykel"

Skulle kunna tro att man måste cykla runt på en cykel i två dagar för att kunna bli gravid!!!!!! :)

• sweetstreet

Fast det är ju nästan det vi gör eller?

Var det inte en tandem eller något vissa trampade runt med???? ;)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???