• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

hittade detta på wikipedia om homeopati:

Homeopati, från grekiskans homeos "lika" och pathos "lidande". Ett kontroversiellt terapeutiskt system som skapades av den tyske läkaren Samuel Hahnemann (1755-1843). Grundidén för homeopatin är att ett ämne som kan skapa vissa symptom hos en frisk individ kan bota samma symptom hos en sjuk individ. Metodiken innebär bland annat att man späder ut blandningar med dessa ämnen, i allmänhet så långt att slutresultatet inte längre innehåller några påvisbara aktiva substanser och en tro på att "lika botar lika". Homeopatin står i konflikt med väletablerad vetenskap och kända experimentella reslutat och är därför ett exempel på pseudovetenskap.

• mugglesfan

Jag är förresten också skeptisk till homeopati men om det hjälper andra så är det väl fine. Jag har dock testat Bisolvon denna månaden så lite drug junkie är man väl kanske...

• mugglesfan

Jag letar och letar efter det stället där jag såg det där med procenten fördelat över dagarna i menscykeln men hittar det inte... Irriterande.

• sweetstreet

jag har också kört lite med typ bisolvon denna ÄLen, och jag tror helt klart att det kan hjälpa. men det är ju inte riktigt samma sak som just homeopati.

Just denna form är jag verklligen superskeptiskt mot.
    Framförallt eftersom det per definition inte alls handlar om att ge några direkt "aktiva substanser" som ska bota utan det handlar om utspädning vilket jag tycker är ren bull shit helt enkelt!

• sweetstreet

om man läser vidare på Wikipedia om homeopati hittar man detta om "klassisk homeopati:

Homeopatin hävdar att varje symptom, hos en frisk människa, som orsakas av en giftig dos av en substans, kan botas av ett preparat som tillretts av samma substans. Med Hahnemanns egna ord: simila similibus curentur ("låt lika bota lika"). Homeopatins sjukdomsbegrepp skiljer sig från den konventionella medicinens. Grundorsaken till en sjukdom anses snarare vara psykisk än fysisk, och sjukdomar anses yttra sig först genom emotionella symptom (som exempelvis begär eller avsky) och om de inte behandlas övergår de enligt teorin så småningom till fysiska symptom.
    Detta resonemang leder också till att bakterier och virus måste vara effekter av, inte orsaker till, sjukdomar.
    Ett homeopatiskt läkemedel tillverkas genom en process som kallas "dynamisering" eller "potensiering". Detta innebär att man utgår från ur "urtinktur" bestående av till exempel 1 g aktivt ämne i 99 g vatten och successivt späder detta enligt en fastställd process. Ur den ursprungliga lösningen utvinner man "första potensen" genom att ta 1 ml av den ursprungliga lösningen och tillsätta 99 ml vatten. Man slår sedan flaskan med denna ny lösning mot något hårt, eller skakar den häftigt, ett föreskrivet antal gånger för att frigöra de läkande krafterna. Därefter utvinner man på motsvarande sätt "andra potensen" genom att upprepa utspädningen. När denna process upprepats 100 gånger har man erhållit den hundrade "centesimalpotensen" (C100). Såpass utspädda ämnen innehåller med största sannorlikhet inte en enda molekyl av det aktiva ämnet. Med stigande potens sägs dock läkemedlet bli starkare och därmed också svårare att hantera. Ofta nöjer man sig med lägre potenser som C30 eller använder andra spädningsproportioner, så kallade D- eller LM-potenser, där man vid varje steg späder 10000 respektive 50000 gånger. Dessa olika typer av potenser anses emellertid inte vara likvärdiga på grund av det olika antalet dunkningar, "potensieringar".
    Valet av potens när man ordinerar mot en sjukdom beror hur "djupt" man bedömt att sjukdomen ligger. Till exempel är 12 en vanlig startpunkt vid akuta tillstånd och 30 används för kroniska problem. Den totala utspädningsfaktorn anses mindre betydelsfull än antalet successiva spädningar som gjorts. I Tyskland är D-potenser vanligast medan det i USA och Indien oftast är C-potenser som används.

• sweetstreet

Och det är just detta jag är väldigt skeptisk till.

• sweetstreet

Men annan naturmedicin i allmänhet tror jag visst kan fungera bra!

men jag tycker verkligen att man ska ge något som har någon form av aktiv substans som skulle kunna hjälpa!

Men visst jag är säkert miljöskadad själv eftersom jag håller på med naturvetenskaplig forskning och därför såklart känner til mest om det.

• Berner

Igentligen vet jag inte så mycket om homepati förutom det han hjälpte oss med, men första gången vi var där läste han av Iris( i ögat ) och talade om att min exmake hade fel på ett ben, ont i ryggen bla.+ prostata problem Om mig sa han att jag har problem med magen. Allt innan han undrade vad vi ville ha hjälp med... Några kalla kårar ilade ner för ryggraden måste erkännas.
    Det här är ju över 16år sedan och jag har bara varit där vid ett tillfälle till när det var dax för barn nr 2.
    Med min nuvarande man blev jag troligen gravid en bland de första gångerna vi hade sex, men fick missfall tidigt och tur var ju det för han har också 2 barn och vi ville/vill inte ha fler.

Tänk vad kostigt livet är ibland!

• sweetstreet

haha muggles,

nej det hoppas jag verkligen inte!
    men visst jag tycker det är svårt att hålla uppe aktiviteterna under flera dagar runt ÄL. Tror inte vi klarat t ex varje dag under en veckas tid eller så.

kanske beror det även på att man någonstans "vet" att det inte är enbart "spontansex" utan att man gör det just idag.ikväll, denna morgonen för att kanske kanske kanske bli gravid... Och det tar liksom bort en del av själva det roligaste med det hela.
    Inte i början, men efter ett antal dagar. :(

• sweetstreet

Berner
    som sagt jag är glad att det fungerade bra för er!
    Men jag är och kommer alltid vara skeptisk till en stor del av de metoder som vissa personer använder sig av i syfte att bota eller hjälpa.

men det är nog för att jag ibland kan vara en riktigt trist kritisk j-el... :(

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???