• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Victory

"hemmainseminationskit" måste googla och se och det finns...

Nä, självklart är det ju en tråkig metod, man vill ju att barnet ska bli till efter en helt underbar älskog på nån sommaräng eller nåt sånt. Men nu regnar det ute så det får bli heminsemination!

• Berner

4% pga dålig spermie kvalitet.
    Mitt sekret jämfördes med en annan kvinnas och vanlig äggvita i ett sk korstest och det visade sig att spermierna simmade sämst i mitt.
    Vi passade helt enkelt inte ihop rent kemiskt( är skilda nu så ...)

Det här är drygt 16 år sedan så tekniken har säkert gått framåt.

Min fd man fick Berberis, tror jag. Han hade bakterier i sin prostata kroniskt och det är ju där vätskan som spermierna finns i kommer ifrån och det gjorde dem slöa och av dålig kvalitet.
    Sepia till mig. Det är en bläckfisk.
    Homeopat medecin kommer ju från naturen.
    Jag vet inte om jag verkligen ville tro på det och det var därför det fungerade eller inte men det spelar ju ingen roll.
    ÄL var i alla fall explotionsartad! Den glasklara flytningen fullständigt rann ur mig. Vi var på teater och jag trodde jag kissade på mig!Samma sak 2 år senare vid nästa tillfälle hände samma sak, men det har varken hänt tidigare eller sedan dess.Mina ungar är ju snart 14 och 16 år!

• Berner

Ps Jag förespråkar i alla fall det gamla vanliga settet framför insimination.
    Varför krångla till det när man är hetro och har mannen där? Ta reda på vilka ställningar som är mäst eftektiva i stället och se till att han kommer riktigt långt in, ligg kvar länge efteråt med kudde under rumpan och försök få till en organsm efteråt så hjälper din kropp spermierna att komma framåt. Tro mig jag läste allt när det begav sig för oss!

• mugglesfan

Heeeeeeeeej! Nu är jag här och läser ikapp igen. Sjukt mkt att göra på jobbet, inte en chans att ens kika in här denna veckan, suck. Blir till att jobba imorgon med (söndag)
    Kom tillbaka från bröllopsresan utvilad och jobbsugen igen efter att varit totalt sönderjobbad denna hösten och på bara 3 dagar har jag tappat lite lust eftersom det är så förbannat stressigt. Ja ja.
    Iaf, kul att det är lite nytt folk här!
    Jag är sur på att jag inte får vara med på måndag men utväxla bilder låter helkul! Kul att jag iaf har träffat Cicci så att jag är lite "med" i alla fall!

Idag har jag varit på vinshopping med 2 tjejkompisar - passar bra eftersom maken är bortrest över helgen. Vinshopping är inte att shoppa vin utan att shoppa och dricka vin - ett underbart koncept! Enda regeln är att alla som deltar måste ha shoppat minst en grej före första glaset (i värsta fallet får man köpa ett par strumpor el nåt om man inte hittar ngt annat).

• sweetstreet

Tittar in igen en stund nu efter att ha varit ute och julshoppat. Det gick faktiskt riktigt bra!! :) var rädd att det skulle vara tonvis emd folk ute i affärerna men det var inte så farligt som jag trott. SKÖNT! För jag hatar verkligen dett attt springa runt i överfulla affärer med stressade och sura männsikor som svettas järnet i vinterkläder. Och själv svettas man minst lika mycket i sine egna vinterkläder och surnar till vartefter timmarna går och man inte hittar det man vill.

Men denna gången gick det ovanligt smidigt! Men ska ut en sväng till imorgon. Puh! Fast hoppas få klart allt hyfsat snabbt för vi måste ju skcika hem allt på måndag om det ska hinna fram i tid. Vi är redan nu lite sena.... som alltid...

• sweetstreet

berberis förresten. är inte det gifitgt? Iallafall trodde jag det om bären. Men kasnke har jag helt fel.

Varför kunde han inte bara få vanlig antibiotika mot bakterierna i prostatan? Det tror jag man brukar ge idag till män med det problemet.

• sweetstreet

Jag är så misstänksam mot homeopater av någon anledning. är nog alltför mycket vetenskapsman och naturvetare för att riktigt köpa allt.

Men visst, jag tror att väldigt mycket hälsokost är bra och så! Alla aktiva substanser man använder i mediciener kommer ju från växter och så från början. Det är bara det att just homeopati inte klingar bra i mina öron. Tror jag hört för mycket dåligt där. Iallafall om homeopati som "original-ursprungs-idé". Är det inte så att homeopti per definition bygger på "utspädningspricncipen"?? Dvs att "spä ut gifter" etc så blir man frisk. Läste om någon tysk homeopat som ansåg att bara man späder ut saker tillräckligt i typ vatten och dricker detta så blir man frisk. Bull shit tycker jag! Då kan man ju dricka vatten bara själv och testa. Inte betala dyra pengar för att köpa något som är ungefär 99% vatten och 1% något annat!

Jag blir alltid sur på folk som försöker sko sig på andra männsiskors desperation. Grrrr!

• sweetstreet

Men visst,
    placeboeffekten sak man inte glömma bort!!! Den är oftast väldigt kraftfull. Och på så vis är det ju bra med olika "dunderkurer". Fast jag gillar som sagt itne att vissa männsikor utnyttjar andra.

T ex var det en kille från australien som utgav sig at vara läkare och gav seminarium på Karolinska. Och han sa att han kommit på en ny metod att bora långt gången cancer. Han lyckades att få flera cancerpatienter vars hopp redan var ute att betala dyra pengar till honom för denna terapi som visade sig vara skitsnack! usch! Tycker verkligen sådant är vidrigt.

• sweetstreet

Muggles förreesten!

Låter ju inte bra alls att du redan är sönderstressad!!!! :(

Nu får du faktiskt ta och ta det lugn under julen och dricka varm glögg, äggtoddy och krypa upp i soffan och mysa med maken!

Och jag är också avis för att jag inte kan vara med på måndagsdaten men vi får helt enkelt försöka vara där i anden!! ;)
    det svåra för min del är väl tidsskillnaden tror jag. Men sjag ska försöka få min ande att sväva iväg till Stockholm i ungefärlig tid ändå! :)

• sweetstreet

Ojoj nu snackar jag goja igen här på tråden.
    Men snart ska jag på glöggpartaj och sedan på Lucia konsert i svenska kyrkan! Ska bli supermysigt och jag hoppas verkligen få lite julstämning då!! :) :) :)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???