• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Page

Stavfel och särskrivningar också, nåja, detta är inte betygsgrundande!

• Victory

Tack, Mindre och Sweetstreet!

Den senaste cykeln var "bara" 33 dagar och jag borde ha äl när som helst nu. Jag har tidigare provat med äl-test men inte fått något utslag alls så nu struntar jag i det.

Vårt problem är främst psykologiskt just nu: min man har fått sån prestationsångest av min besatthet så han har svårt att ens få upp den, ännu mindre få utlösning... Låter kanske inte så allvarligt men det har blivit ett jättestort problem för oss. Särskilt när det närmar sig äl blir han totalt blockerad! Sååå frustrerande! Jag försöker tona ner kraven men det är svårt när man själv vill så himla mycket och inte orkar vänta ytterligare en månad!

• Page

Victory,
    Se till att hänga mycket här. Om du "tjatar" av dig dina problem här kan du kanske vara lite lugnare med killen!

Ett lite närgånget tips...så läs inte vidare om du är känslig. Låt mannen få utlösning utanför din kropp någon gång, då känner han kanske inte att du är bara ute efter smågrabbarna!

• Victory

"Jag tänker nog inte undersöka mig själv" hmm, tack för förklaringen, jag hann bli lite förbryllad!

Själv är jag äkta norrlänning! Så jag kanske kan bidra med några osvenska uttryck!?

• Page

Victory,

Om du dessutom har oregelbunden mens så kan han inte hålla koll på din ÄL. Inget ont om män men när det gäller den sexuella prestationen kan de vara lite "enkla" i sitt tänkande ibland. Och känsliga. Tyvärr så är det nog många kvinnor som får dra det stora lasset när det gäller barnproduktion. Så jag tycker ändå att det är lite okej att luras (ja, om båda vill ha barn så klart!!) och få till ett spontansex fast det är planerat i minsta detalj.

• Page

Ja, försök att få med det insugande joljudet i skrift också!

• sweetstreet

Victory,

Förstår att detta såklart är ett problem för er! Det är det för alla det drabbar. Är dock mycket vanligare än man tror men det pratas ju aldrig om det eftersom killarna ju ofta tycker att det är extremt jobbigt.

Håller med Page. Försök att "tona ner" detta med barnproduktionen något. Jag VET att det är svårt, men det hjälper ju verkligen ingen om resultatet blir att ni sabbar ert samliv!
    Kanske lägga barnfabriken på hyllan ett tag? Att kanske inte alltid måste få till det "på riktigt" när ni gosar?

Jag vet och förstår att det kan vara svårt men jag tror verkligen att det kan hjälpa.

• Victory

Han brukar fråga när jag har äl men det kan jag ju inte ens svara på själv! Så jag sa att vi måste ha ohämmat sex i två veckor framöver. Kanske inte så smart sagt med tanke på hans prestationsångest...?

Han ringde från jobbet nyss och frågade om han skulle komma hem på sin 30-minutersrast så vi kunde prova. Men det tar 10-15 minuter att köra hem (enkel väg) så jag sa att det blir nog lite väl stressigt... Men det är då inget fel på viljan!

• sweetstreet

sjsjsjjsjjsjsjsjjsjjschhhhchoup

*jo på inandning, på äkta norrländskt vis*

:)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???