• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Bröllopstokiig

VA?? ska ni på husvisning på söndag snartis??? herrejäklar!!!

Mindre: Kan du inte ta med dig en lussebulle var till oss på måndag, så vi kan få mumsa lite efter maten??
    Jag är så nyfiken på dessa lussebullar!

• Page

Snart så: Vi har också fixat om i köket. Två års planerande och två veckors jobb. Är så nöjd att jag håller mig sysselsatt genom att glida runt i köket och känna mig nöjd.

Nu låter som om jag inte har något vettigt för mig är konstiga projekt men så är det faktiskt inte. Har bara upptäckt att meningslösa projekt håller mig ganska mentalt stabil.

• sweetstreet

Men vad hände?????????????

Här loggar man in i godan ro med sin frukostmugg (nej inte glögg!) ochkommer rätt in i trådens första "nu är vi irriterrade på varandra" !

Jessie,
    Denna tråd är verkligen till för ALLA! Eller rättare sagt det är vi = ALLA som GÖR eller ÄR tråden ju!!!!!!
    Jag hoppas verkligen att du ändå kommer fortsätta hänga med oss för vi vill ju hänga med dig! :)'
    Så även FruLLAn som hon ju skrev. Jag tror att hon "överreagerade" pga av att hon är så himla deppig nu. Över menshelvetet och med den oro som alltid kommer till ytan tillsammans med mensen. Jag tycker inte du ska ta detta personligt. Vi är alla glada för din skull och för ditt plus! Oavsett antal försök, barn innan eller ej, ålder.... you name it.

Och sist men absolut inte minst SUPERGRATTIS!!!!!!!!!! Känns helt otroligt roligt att du plussade! :)

FruL:
    Skickar alla styrkekramar jag kan till dig! Jag vet verkligen att livet kan kännas för j-vligt och då kan det vara svårt att hantera alla känslor som stormar omkring. Självklart behöver du inte alls titta in här om du tycker det känns bättre att inte göra det, men hoppas att du känner och vet att vi tänker på dig! :)

• sweetstreet

Cissi,

Hahaha! Jag skrattade när jag läste om ditt första mammamia besök! Ojojoj, hade velat se den blivande mammans min när du röt till! :D

Tycker det var härligt. Känns ibland som om gravida kvinnor blir helt hysteriska och liksom helt tapparb ort det vanliga sunda förnuftet.

• Bröllopstokiig

sweetstreet: Ja till och med barnmorskan sa till henne avslutningsvis, att hon tyckte att personen i fråga inte skulle läsa så mycket tidningar och sajter för det står inte alltid sanningen där!
    Sen måste ju alla få fråga, det håller jag med om, men man får fan inte fråga såååååå dumma frågor i ett öppet informationsmöte! Herregud, är det farligt att äta löskokta ägg? Är det farligt att äta leverpastej? NEJ det är det inte, så länge du inte trycker i dig en hel burk pastej eller ett helt flak råa ägg!
    Ful va hon med, utstående ögon och en sådan där irriterande människa! USCH vad hemsk jag är (ta det med ironi)....
    ja ja, tur att man är såååå bra själv då
    Jag sa högt att jag tänker då äta majonäs och sill och lax, men kanske inte hela firren, BM sa att det var rätt inställning, HA! SÅ det så!

• Snart så....

Cicci: Ja helt otroligt men sant, ska på husvisning :)
    Vuxenpoäng eller hur? hahhaa

Page: PRECIS så är jag, meningslösa projekt som får en att tänka på annat. Det fungerar verkligen för mig. Baka, städa, möblera om, julpynta mm

• nu är jag fruL

hmmm
    överreagerat med vad?
    Att jag är ledsen?
    att jag är nere?

Får man inte vara det?
    Att jag inte klarar av klämkäcka standardutrop det står jag för

det har ingenting med hur länge andra försökt att göra eller andras pluss. jag är Faktiskt väldigt GLAD över andras pluss.
    jag är inte så jävlarns elak så att jag inte kan gl'djas åt andra.

Nä me n jagg är ledsen för min och min makes skull.'

• Snart så....

Cicci: undra hur en som person blir som förälder? riktig hönsmamma med hökögon??

• Page

Snart så: Fyllde tant i helgen och som en liten present fick jag höra att man inte behöver samla vuxenpoäng längre. Åldern gör en vuxen!! Minns inte hur gammal du är men för mig var det en skrämmande tanke. Fick dessutom höra att jag befinner mig i yngre medelåldern nu. Huva!

Husvisning??? Jag blir sååå avundsjuk. Det låter som det ultimata projektet. Först måste man titta på minst hundra hus innan man bestämmer sig. och då ska man tänka in hur lång tid det tar att hitta husen. Sen följer allt annar roligt och tidskrävande som val av tapeter, golv och perenna växter till trädgården! Härligt!

• sweetstreet

Och hörre ni tjejer angående det där med stress så var jag på en föreläsning för flera år sedan visserligen, men ändå. Och där pratades om alla hormoner etc som cyklar runt under ens menscykel och hur de förändras vid en graviditet.

Då kom även detta med stress upp. Någon frågade eller nämnde det som man hör om att stress skulle påverka ens förmåga att bli gravid. Ni vet allt detta man hör om att "bara man slutar tänka på det så kommer det", att "par blir gravida efter att de bestämt sig för adoption" etc etc.
    Men vet ni att vår föreläsare (som då forskade kring detta) sa att det var bara "bull shit" och myter! Inte att det faktiskt händer par alltså, utan att det skulle bero på stressfaktorer. Han menade att i dessa fall var det enbart slumpen som gjorde att timingen blev som den blev, men att man såklart lätt tolkar det till att det beror på psykologiska orsaker som att stress minskar och så. Han sa att enda fallen där man verkligen kunde prata om STRESS som påverkar kroppens basala funktioner på ett negativt sätt var i fall där folk faktiskt är rädda att de inte ska överleva. Typ i krigssituationer eller liknande. Han tog också esom exempel att personer som drogar, eller är sjuka (vilket påverkar kroppen mycket mer negativt än att man har stressigt på jobbet eller att man blir fixerad vid graviditeter) blir gravida. Sedan kan ju självklart barnen blio skadade av att mamman tar droger, men det är ju en helt annan sak än själva "att-bli-gravid".
    Jag vet inte, men något ligger det nog i det. Det är så lätt att man tycker att man är så himla stressad, men den verkliga stressen måste ju ligga i just det faktum att man inte får tillräckligt med mat, eller är hysteriskt rädd för att man inte ska överleva.

Vet inte ifall detta hjälper er, men jag tycker ändå det känns lite skönt att veta att ens barnfokusering nog inte spelar ett dugg roll för ens chanser till att brli gravid eller ej. :)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???