• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • nenne78

jessie
    håller helt med dig. Vi vet ju dessutom att det oftast inte funkar på första försöket, så det är väl bara att köra på och hoppas på det bästa? Jag tror även att allt med piller, stickor och centrifuger spär på stressen att bli gravid - istället för att hjälpa kroppen som det var tänkt.
    och stressar man - då funkar det ju inte. Slappna av och ta det som det kommer! Jag är jävligt klämkäck och det står jag för

Jag vill inte ödsla energi på att vara ledsen för något som jag inte ens törs hoppas på. Visst är det synd att det inte funkade den här gången men det är bara 2:a försöket.

• Liten med Mindre

Jessie - den enda jag tänker "hoppa på" är maken. ;)

Anledningen till att det inte bara går att "köra på", utan att vi vill försöka lite mer utstuderade metoder - är att det för det mesta faktiskt inte "vill sig riktigt". Så har det alltid varit, så det är inte barnnoja som gör det. Var för sig går det jättebra. Så nu ska vi försöka lura systemen att köra tillsammans. :D

*Lägger mig redan i bakhåll*

Vill förvisso slippa specialmetoder i framtiden, för det är ju kul att göra allt tillsammans, men det kan vi ägna oss åt medan vi väntar barn. :)

• Liten med Mindre

Skärpning mindre - bakhåll var det - inte hålla i baken!!

• Liten med Mindre

Nenne - håll koll på din karl så att han inte springer här och vickar sin förföriska rumpa. ;)

• nenne78

*släpar hem maken i baken*

våffo gör du på dette viset? vifta med dina förföriska delar så där inför alla flickorna?!!??!

• Moppy

GRATTIS JESSIE!! Härligt med lite positiva händelser i tråden! Nu ökar hoppet för oss andra!

Jag känner dock för er andra mensande mumsor och skjuter in lite go'a lussebullar under deppmanteln... ;)

• nenne78

*klämmer lite*
    aaah du gjorde det för MIN skull tihi *kläm kläm* åååhååhåhåååååÅÅÅAÅÅÅÅAÅÅAÅAÅAÅAAAAAHAHAHAHA!

• Frejis

Grattis till plusset Jessie! :)

Jag kan ju svara för mig själv hur jag inte vet att det inte funkar att köra på... i april nästa år blir det två år sedan vi på mer eller mindre allvar började försöka skaffa barn. Och det funkar inte oavsett om jag tänker på det eller låter bli att tänka på det, stressar eller är helt lugn, jagar ÄL och har "tvångss*x" runt den, käkar vitaminer :( ja, vad vi ens gör blir det inga barn gjorda. Och det är inga fel på någon av oss enligt utredningen. Så att de alternativ vi har är att antingen försöka i hundra miljoner år eller gå igenom allt som läkarna har att erbjuda, dvs insemination, ivf och annat dumt, vilket jag inte vill göra.

Men... det tog fyra år för min mamma att bli gravid med mig så att det kan vara någonting ärftligt. Kanske. Ska i alla fall skaffa hund efter jul :) ett hastigt hopp från ämnet, men så känns det. Vägrar deppa, ska dricka glögg (och kanske lite bisolvon) i stället.

FruL och Mindre - ni får inte heller deppa. Särskilt du frullan... och att ens komma på tanken att hålla dig borta från tråden. Så gör man ju inte, det var ju vad du sade till mig för några veckor sedan ;) :)

Mindre, jag köpte två paket rosenrot för 119 :- styck på en hälsobutik på Drottningg 80. Kolla där, de har kanske erbjudandet kvar.

• Moppy

Jag måste bara få säga till er alla goa tjejer i tråden - ni är så härliga! Det är helt underbart att se att vi alla kämpar och kämpar, går igenom besvikelse efter besvikelse men ändå inte ger upp. Det kallar jag GIRL POWER!! (sorry om detta lät nördigt men jag blev plöstligt bara så glad över "kvinnosläktet") ;) :D

• Lili 2006

Grattis Jessie!

Härligt att några plussar - det är ett gott tecken på att det faktiskt borde plussa för de flesta av oss inom ett år...

Vilket försök var det?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???