• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

För min del är det såklart delvis själva platsen jag saknar. MEn framförallt är det såklart personerna!

Familj o vänner!

• viktualia

visst är det så... att man saknar personer mer än platser. själv kommer jag som sagt från Uppsala och saknar stan - bor 25 mil bort i en håla (samma metropol som fruLlan konsultar i).

Min mentala karta över Uppsala är till stor del riktig, men gissningsvis förskönar jag den lite och utesluter detaljer som är oviktiga för mig. Så är det säkert med din mentala karta över "din mammas gata" - man minns det man vill och det som "stämmer" med ens bild av platsen.

Hyfsat OT.. men å andra sidan omfattar ju den här tråden rätt mycket OT-pladder... så jag bara bidrog lite...

Jag är ju nyfiknast i världen så jag måste fråga - hur länge ska du vara i NY?

• sweetstreet

Det är inte helt bestämt men troligtivs så är det ca 2 år till. Har varit här i ca 1 år nu lite drygt.

• sweetstreet

Lite beror det väl på hur det utvecklar sig med jobbet och så.
    Men just nu stormtrivs jag, men känner ändå att jag inte vill bli kvar här för resten av liget eller så. Sverige hägrar någonstans i framtiden.

• viktualia

finns det inte julmust på IKEA i NY?!? För det finns väl IKEA där -okunnig?!?

• sweetstreet

Så vi tar det lite som det kommer faktistk. Men vi har visum fram till hösten 2008 iallafall så vi kan stanna såpass ändå. Sedan får man väl se hur det känns när den dagen närmar sig. Om man vill förlänga tiden här eller om man är less och vill hem.

• sweetstreet

Jodå!
    Det finns julmust på Ikea!!!! :)

ÄLSKAR Ikea! Som utlndssvensk är det verkligen guld värt att kunna köpa en del svenska saker som godis och viss mat!!

• sweetstreet

Men vi har inte haft tid att åka dit bara.

Det är bara helger vi kan åka dit för vi har ingen bil och det ligger en bra bit bort från stan. Och hittills har vi varit väldigt nusy på helgerna. Mycket jobb samt en del besök från Sverige. Så vi har helt enkelt inte kommit iväg.

• sweetstreet

Känns inte som om det kommer bli tid till det heller före jul. Men vi får se.

• sweetstreet

Har även hittat att det finns en skandinavisk affär någonstans i Brooklyn. Så vi har planer på att ta tunnelbanan dit någon dag. Hoppas kunna hitta lite smått o gott där med....! :)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???