• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Snart så....

Koko: det fick jag ju reda på efteråt när jag fick så sabla ont i äggisarna. Vi använde inte test i början

• Moppy

A.M. Vad gulligt namn! Så sött! Jag vill också jättegärna höra om förlossningen, vi ser fram emot en honest story, inget sockersött omskrivande !! :D

Kanske kan det få en del av oss att INTE längta så förfärligt till den där bebben behagar komma.... ;)

• sweetstreet

Snartis,

Jag försöker faktiskt att inte tänka alltför mycket på det där med hur många försök eftersom det inverkar stressande på mig.

Fast visst, antalet finns ju hela tiden i bakhuvudet förstås... :(

• Snart så....

Sweet, tänker inte så mkt antalet försök mer att jag helst vill ha en sommarbaby

• sweetstreet

Fast denna gång hoppas jag verkligen mer än någonsin för jag tycker vi verkligen varit aktiva under vad jag tror är de rätta dagarna.

Å andra sidan sperlar det ju skit roll ifall ens ägg är ruttet...! :(

Eller att det inte alls vill fästa fast.
    Så jag försöker ändå intala mig att jag inte ska bli så besviken den dagen mensen kommer forsande som värsta tsunamivågen...

• sweetstreet

Men jag VET att jag komme bli superbesviken trots att jag försöker intala mig att NNÄ blir superbra.

• Moppy

sweet: alltså jag tror att 7 månader är medeltalet för par som försöker 'normalt', dvs utan CB tester och annat. Dvs vissa månader prickar man in, andra inte.... Eller?? Så om man använder tester BORDE man ju pricka in fler ggr än medelsvensson?

• sweetstreet

Lusitgt men jag bhar på något sätt velat ha ett septemberbarn!

Och då är det väl egentligen inte förrän nästa ÄL som det ska bli något eller räknar jag helt tokigt??

• Moppy

och bli gravid innan 7 månader statistiskt sett....

• sweetstreet

Moppy, jag vet inte, men på ngn hemsida jag var in på (minns inte vilken) kunde man fråga en barnmorska om saker och jag vet att ngn frågade om detta med antal försök. Och om jag minns rätt var hennes svar att man inte skulle söka hjälp eller så förrän man försökt minst 7 gånger "aktivt" dvs att pricka in ÄL.

Så jag bara antog att det var aktiva försök de menade med sina medeltal...?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???