• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

Snartis o Koko,
    kanske en gemensam shoppingresa till NYC för att så småningom inhandla diverse bebisprylar!!!!!??? ;) :) :)

• Snart så....

Men hur ska man räkna egentligen?

Vi är på försök 5 men ÄL kom igång till omgång 3, så då har vi bara försökt 3ggr?

• sweetstreet

Här är helt GALET med barn och bebissaker! Alltdå från svindyra designade kläder till leksaker och ett gigantiskt Toys R us vid Times square som jag har vänner som besökt och de sa att man nästan blir sinnessjuk där inne. Så kanske är just inte det den bästa av platser. men det finns som sagt hur mycket som helst!

• Snart så....

Sweet: JAAAAAA det vore helt underbart :D

• sweetstreet

Snartis, ja så skulle jag räkna!

• sweetstreet

Det är därför jag inte räknar våra första försök för jag har ju insett att vi timade helt fel då eftersom jag räknade på en 28-dagars cykel men jag har ju 33 så ÄLen var ju inte alls de dagarna man trodde då.

• sweetstreet

Nu är det även rätt galet med julpynt på sina ställen också.

Mmmmmmm.... Myyyyysigt! :)

• _koko_

Jag har skrivit juli på mig eftersom det var då vi hade vårt första försök, men vi har precis passerat försök 3 typ, eftersom vi inte försökt alla månader. Så jag håller reda på när ni hade ert första försök och sen får ni hålla reda på själv hur många försök det är i verkligheten. :)
    Snartis - Man kan ju inte kalla det försök om man vet att man inte haft äl. :)

• Snart så....

Men shit, 3 försök låter ju helt galet!! vi som ändå hade koll och verkligen försökte de andra 2 ggr oxå

• sweetstreet

Om jag har förstått det hela rätt med "medeltal" och allt så är 7 månader medeltalet för par som försökt "aktivt" dvs man har då försökt pricka in ÄL.

Så därför räknar jag inte alls de gånger vi bara 6-ade på utan att ha koll på ÄL. Inte heller de gånger vi trodde det var ÄL men uppenbarligen inte var det (med tanke på min mycket längre cykel).

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???