• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Page

FruL: Om någon frågar min mamma vad hon vill ha när hon fyller år tolkar hon det som om de vill snika åt sig en gratis födelsedagsmiddag!

Jag menar inte att någon av er är sådan men jag har blivit lik min mor på senare år så jag har lätt för att ägna mig åt övertolkningar. Jag är dessutom ganska plump trots att jag är så känslig för vad andra tycker om mig, men det är bara säga till om jag har förargat någon!

• Liten med Mindre

Ligger efter ser jag.

Snartis - japp, 38 grader är toppen när man som jag lätt gråter, eller tränar och svettas.

Projektplaner: bakar gärna - men endel av min stress beror på att jag inte tycker mig ha tid. Skulle gärna läsa böcker också. Eller läsa ikapp mina dyktidningar. Eller börja jogga. Och alla såna projekt tar ork och tid från tid med maken, och då blir det ju inga barn gjorda, eller???

Men om jag får tid över på söndag (julklappshopping) så blir det cookies, eller kanske mer lussebullar. I så fall får ni smaka på måndag.

Det där med att misstolka varandra, eller ha selektiv hörsel eller vad det nu kan vara, är något vi är experter på hemma. Orsakar de gräl som faktisk uppstår. Såå irriterande. Det utlöste faktiskt mitt boxar-utbrott imorse, droppen lixom. Men det kanske var bra att ta det före jobbet.

• humm

Hej, det ær bara att erkænna: Jag smyglæser er tråd, både før att det ær intressant och roligt! Nu ger jag mig till kænna och kanske bryter in med ett liten mærklig fråga, som ni kanske inte kan svara på men ni kanske har något råd till mig.

Nu har jag fyra kartor p-piller kvar sedan tänker jag sluta med dem! Så får vi se vad som händer... någon som har någon erfarnehet av hur det känns efter att ha slutat med piller efter att ha ätit dem LäNGE!

Vill gärna ha lite erfarenhet av hur lång tid det tar innan det blir några bebisar, jag vet att det varierar vill bara ha lite hobby-statistik.
    /A

• BrudSommar2006

humm - för mig gick det bra att få igång ÄL efter att jag slutat med mina piller, har ätit i princip hela mitt vuxna liv, fick till ett plus på andra försöket, första med ÄL stickor. Fast det hade sina nackdelar - finnar, massor med finnar! Är inte riktigt av med dem än men det är väl andra hormoner med i spelet nu också. Och väldigt ont vid ÄL, kände mig nästan sjuk. Väldigt oregelbunden cykel hade jag också. Allt det här är ju väldigt individuellt. Lycka till nu!

• Page

Hej Humm!

Angående statistiken, råd och tips så kommer du säkert få vettiga och informativa svar av uvarna här på tråden.

Angående p-piller. Det verkar som det är olika för alla. Detta är min erfarenhet: jag har ätit p-piller i 16 år och har nyligen slutat. Skillnaden är att nu har jag oregelbunden mens och en jättelång menscykel. Har dessutom för första gången i mitt liv fått fruktansvärt ont vid ägglossningen. Vika-sig-dubbel-ont alltså. Men jag har i alla fall kommit igång med min menstration, det förefaller som om vissa får vänta länge innan den börjar igen.

Läste någonstans (källkritik!!) att p-pillerknaprande inte förstör ens chanser att bli gravid utan snarare tvärt om. Efter att man har slutat med hormoner har man störst chans att bli gravid inom tre månader. Fast det verkar inte vara helt sant om man tittar på alla här på tråden.

Jag är medveten om att jag har bara slängt ur mig massa åsikter till vänster och höger i dag och att jag beter mig som en inkräktare. Förlåt, men när jag väl började skriva kunde jag inte sluta!

• Page

Just det, glömde tonårsfinnarna! Men jag glömde också säga att jag blev på mycket bättre humör.

• nu är jag fruL

det känns som om jag står på allas svarta lista efter dagen...
    inte så kul eftersom jag redan innan kände mig så totalt deppig

• sweetstreet

Humm

Ja, det verkar vara väldigt individuellt detta med att sluta med piller.
    För mig tog det ca 2 månader innan riktig mens kom igång. ÄL kollade jag aldrig på riktigt förrän efter säkert ett drygt halvår. Då testade jag med stickor mest för att vara säker på att ÄL var igång och även för att försöka beräkna längden på min cykel.

Jag hade inga biverkningar när jag åt piller. Vet att det är vanligt. Men sedan jag slutade har jag definitivt mer mensvärk!! Och jag har också fått mer finnar. :(
    Men jag känner inget vid ÄL eller så.

• sweetstreet

FruLLan FruLLan....
    Nu tar du väl ändå i!!!!!!!

Vadå svarta listan? Que?
    Snarare står du på min Pepparkakslista!
    Den som står där får alltid en pepparkaka som tröst.

Jag VEEEEY att det är en klen tröst. Men jag har bakat de själv! :)

• Snart så....

Frullan, då står inte på min lista iallafall..
    är glad över att du är här gumman :)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???