Bröstförstoring 7
Nu blev det rätt
Nu blev det rätt
Pickolina
hur kommer det sig att du ville ta ut dina implantat? Blev du inte nöjd? Gud jag är så rädd att det ska bli fel eller komplikationer, när man läser här på forumet verkar det ju inte helr ovanligt med just komlikationer. Men samtidigt längtar jag efter bröst
Ester
Jag tog ut implantaten för snart 4år sedan.. Jag fick ryggproblem, jag gillade inte uppmärksamheten, jag insåg faktumet att jag troligtvis skulle behöva op om mig mååånga ggr och det skulle bli dyrt, osv osv osv. Puckat att inte tänka på det innan men då var jag lite för upptagen av önskan att få op brösten. Dock ska jag tillägga att jag hade bröst redan innan..så op var egentligen helt onödig på det sättet. Det hade kanske varit en helt annan sak om jag varit helt platt innan eller om jag hade ammat och de blivit tomma/hängiga osv...
Pickolina
Ok, jag förstår! tack för att du delar med med dig! man har ju så otroligt många frågor och det planerade op dat börjar närma sig 9/11. Jag har själv 70a, alltså nästan platt, har alltid använt vadderade bh:ar osv, och bikini ska vi inte tala om, längtar så efter att få känna mig kvinnlig, kunna köpa snygga tunna bh:ar. fast å andra sidan är jag rädd för vad jag ger mig in på. Hur länge är de som två hårda koner? Hur länge har man ont? En del som skriver här i forumet verkar ha ont i flera månader.
Måste ställa en jättedum fråga... Om det blir av för mig del så lutar det åt anatomiska implantat. Men om man nu (för första gången i livet) skulle vilja pusha up sina nya behag, hur fungerar det? I ett par naturliga bröst så kan man ju liksom "klämma upp innehållet" så att säga, men geléhallon är ju fastare i konsistensen och sen då dessutom droppformade...? Knäpp fråga, I know :)Någon som har erfarenhet?
Ester
Det är väldigt olika, det där med värk osv... Jag hade nästan ingen värk alls men jag hade mina implantat framför muskeln. Har man dem bakom/delvis bakom så är det ju mycket pga muskeln som man har värk. Så det kan nog ta bra lång tid. Man är inte helt läkt förrän kanske upp till 12mån efter en operation. Det är många som inte tänker på... Man måste ha tålamod, både med utseendet och känslan osv.... Det förändras mycket, framförallt de första 6mån...
basilikan
Bra fråga! :) Det blir inte helt naturligt men det går och om det ser konstigt ut eller inte beror på din egen kropp och dina egna förutsättningar.
Hur är det med förkylning och så, tiden inna op, jag ska ju op om ca två veckor, och är nu super förkyld, är det nåt problem?
basilikan
När jag pratade med kosmetisk kirurgi så sa de att de här implantaten som de använder, inte droppformade utan runda med trögflytande silikon, formar sig efter tyngdlagen, precis som "vanliga" bröst, och är därmed också lätta att pusha up. jag är själv osäker vad gäller implantat, så jag förstår att du undrar:
Ester
Det kan vara ett problem... Ring och fråga. Ta inga onödiga risker bara för att du vill få det gjort, det kan du få ångra. Det beror säkert på hur pass förkyld du är, om du har feber eller ej osv... Men ring och prata med dem, så de får ta ställning till situationen.
basilikan
Jag hade anatomiska geléhallon och det såg absolut inte konstigt ut när jag pushade upp dem, det syntes dock mera då att det var fejk... Men då hade jag vanlig bröstvävnad över, som gjorde att det såg mera naturligt ut. Jag har sett anatomiska som sett väldigt fejk och konstiga ut när de varit lite puschade... Så det där är svårt....