Bröstförstoring 7
Nu blev det rätt
Nu blev det rätt
lusen 76 förstår att du är nervig, var likadan jag=)..
För mig gick läkningen jätte bra, inte några komplikationer alls. Visst de första dagarna är jobbiga och jag behövde mkt hjälp från min sambo,å det var så skönt att bli lite ompysslad=). men efter de första dagarna blir allt bara bättre och bättre. Jag kände mej nästan som vanligt efter bara en vecka, plus att jag hade ett par fina bröst=) Ta det bara lungt med att lyfta saker! Det kanske inte känns tungt men efter, gjorde själv misstaget=).- Jag ångrar mej inte en sekund att jag gjorde operationen och det kommer säkert inte du heller att göra. Kram
tack miiia. känner mig konstigt nog ganska lugn fast det är mindre än ett dygn kvar.. ska jobba ikväll så jag får tiden att gå lite fortare. sen blir det bara några timmars sömn sen är det dax. skriver och berättar hur det har gått så snart jag är på benen igen.
Hej igen :)
Har nu gått 3 dagar sen min operation det går mycket bättre nu än första dagen.. ojoj.. Men har fortfarande väldiga problem att ta mig upp från liggande läge till sittande, det går bara inte utan hjälp.. men inatt hade jag en massa kuddar så jag skulle kunna ta mig upp imorse, min pojkvän är ju på jobbet :o/ Fler som haft det så här? Undrar också om det är farligt (att det påverkar brösten/läkningen) att försöka ta sig upp själv eller göra vissa grejer, typ bära/lyfta en liter mjölk eller så, för ibland är man ju faktiskt ensam hemma och man kan ju inte precis svälta?=) Tacksam för svar..
Suck... Måste jag vara såå velig? Det pendlar verkligen från att jag ena dagen är helt säker på att jag vill göra detta, men nästa dag tycker jag att det är en onödig risk... Är bara så svårt att föreställa sig att lilla jordnära jag verkligen ska genomföra något som detta. Har fortfarande inte riktigt fattat att det faktiskt är normala vettiga människor som förstorar brösten, inte bara en massa Slitz-bimbos. Och vad ska familj och vänner säga??
Snälla någon - hur bestämde ni er? Vad var det som avgjorde att det verkligen var detta ni ville göra?
Jag hade önskat mig det (mer eller mindre) i 20 år och sparat mindre summor hela tiden. När jag så äntligen skulle göra det och hade väntat i 6 mån på konsultation tvingades jag ställa in den och avboka operationsdatumet pga jättetrista oförutsedda händelser. Efter flera svåra år vände vinden och jag tänkte att jag gör det NU för jag blir inte yngre. Jag var då 40+ och tyckte att det var hög tid att prioritera mig själv. Har valt att inte berätta för kolleger och gamla föräldrar utan undviker tajta, avslöjande kläder osv. De flesta vänner vet inte heller för vi träffas bara ett par gånger om året och det har nu gått flera år och ingen har sagt nåt och jag har inte fått rätt tillfälle. Självklart berättar jag om någon frågar. Inget jag skäms för, men jag är ingen slitzbrud som känner behov av att visa upp mig.
Hej alle sammans
Var på min konsultation i torsdags och fick op tid 9/11, snart!!! Ska op mig hos kosmetisk kirurgi i falköping, hon på konsultationen skyndade på väldigt så jag känner mig osäker på deras implantat. Någon som op sig där som vet? Vill inte ha runda utan lite mer "hängiga". Usch jag känner mig super nervös, har längtat efter detta så länge men är livrädd ändå, rädd för att resultatet inte ska bli vad jag vill.
Kram alla!
Jag valde anatomiska, för att jag ville ha så naturliga som möjligt... Efteråt så hade jag faktiskt hellre haft lite mindre naturliga... *s* Skulle alltså i dagsläget hellre ha runda implantat om jag skulle välja idag.
Hej Pickolina
Gjorde du din op på kosmetisk kirurgi? Är så osäker om det blir rätt implantat, vill ju givetvis bli nöjd. dessa implantat hon visade mig var som mjuka påsar, om man höll i påsen så hamnade silikonet längst ner som en vattenfylld påse, vilket verkar ju då som de inte borde bli klotrunda, eller?
Till er andra: nÅgon som op sig där och vet lite om inläggen?
Ester
Nej jag op i stockholm. Jag valde anatomiska geléhallon, pga att jag trodde att det skulle ge det mest naturliga resultatet + att jag ville ha något som jag visste inte kunde läcka. Idag hade jag nog valt annorlunda... När jag var på en konsultation pga att jag funderade på att ta ut mina implantat så sa kirurgen på den kliniken att flytande silikon skulle ge ett mer naturligt resultat. Så det råder olika meningar om vilket som ger det mesta naturliga resultatet. Sedan beror det ju även på personen ifråga, man har ju olika förutsättningar. Svårt att veta i förhand. Man får försöka gå på känsla... Ofta vet ju kirurgen kanske bäst, men långt ifrån alltid.
Swing
Tack för ditt svar! Håller med dig att man borde få tänka på sig själv och inte vara så rädd för vad andra ska tycka och tänka. Sen behöver man ju inte heller, precis som du skrivit, berätta för allt och alla... Är 23 år, så jag antar att man kommer få göra om ingreppet någon/några gånger, och det är ju en massa sådana tankar som snurrar i huvudet. Nåja, bättre att skynda långsamt...