• Rat

Bröstförstoring 7

Nu blev det rätt

• Svar på tråden Bröstförstoring 7
  • girlie80

Vilka implantat ser mest naturligt ut anatomiska eller runda.. När jag har sett på bilder känns det som om de runda.. kan bli lite väl runda i formen...??

Men jag vet inte.. Någon som har opererat sig med anatomiska?

Åh jag som valt anatomiska..hoppas jag valt rätt??

• nilla83

Hejsan girlie80!
    Jag har som sagt inte opererat mig än men vad jag har förstått ser de anatomiska implantaten mest naturliga ut,tror absolut att jag också ska ta det.
    En vän till mig har det och dem är superfina.
    Vi är nog ganska lika storleksmässigt du och jag så det var kul att höra hur mycket du skulle ta.Är helt förvirrad själv men det låter ju proportionerligt. Hur stora ska de bli uniefär i kupstorlek?
    Gud va spännande för dig. Lycka till

• Zemiramis

girlie80:

Jag har lagt in 280cc runda geléhallon. Jag är 161 cm lång och väger c:a 54kg. Jag fick 65E. Det låter väldigt stort men det är det inte. Om du omvandlar till tex en 75 runt om så blir kupan en C. Mina bröst känns väldigt proportioneliga och jag är mer nöjd än jag någonsin trodde jag skulle bli.

Jag kan inte säg nåt om anatomiska eftersom jag inte har det. Och storlek är så svårt att hjälpa andra med.

Stort lycka till iaf

• nilla83

Hej igen tjejer!
    Var e ni?
    Jag har några frågor kring op:
    1. jag e nervös för narkosen,har aldrig blivit sövd innan,e det mycket obehagligt?
    2.Ni som hade svår att andas,var det på grund av att det inte gick att få luft eller att det gjorde så ont att andas så ni helt enkelt försökte låta bli?
    3.E det större risk att få nervtrådar avskurna(och därmed obehag såsom hugg och stick känsla) om man op via armhålan än under bröstet?
    4.Hur går det att äta under läkningen? E det problem eller?

• Swing

nilla83:
    1. Jag har blivit sövd flera gånger och det är inte alls obehagligt. Man somnar direkt. Hade inte svårt att andas efteråt.
    3. Vet inte. Har hört att man riskerar att skada lymfsystemet vid implantat via armhålan. Trots detta (så kanske jag inte borde uttrycka mig) finns det flera kirurger i södra Sverige som använder metoden och tycker den är bra. I Sthlm snittar de flesta i bröstvecket.
    4. Jag hade inga särskilda problem efteråt. Vilade och tog det lugnt hemma i en vecka. Inga problem att äta. Däremot måste du räkna med att inte kunna lyfta något som är tyngre än ett mjölkpaket på några veckor.

• Swing

PS: Hugg och stick kände jag cirka dag 4-8, mest i ena bröstet. Sen försvann det snabbt. Undersidan av brösten var ganska känslolösa, men efter några månader började den komma tillbaka och sen fick jag åter full känsel.
    Nu har det gått flera år. Är jättenöjd med allt och tycker det gick mycket bra, men så var jag väldigt motiverad och hade sett fram mot det här i +20 år....

• nilla83

Swing
    Tack för svaren det känns skönt att du inte upplever sövningen obehagligmen ,det som alt annat är säkert individuellt. Får se det från den ljusa sidan helt enkelt.
    Undrade speciellt om det där med nerverna eftersom en vän till mig hade MYCKET ont i ena bröstet och har än idag ca 3 år sen inte fått tilbaka känseln i det bröstet. man e ju lite orolig att sådant ska drabba en.

• famousfairy

hej!hålla med swing helt!! op mig i april i år.
    ha träffade Zemiramis o hon är inte alls stor!! alltså STOR menar jag Själv är ca 160 lång hade kappt 70a innan. tog 245 anatomisk och de är helt lagom inte stor eller för små.
    tänk så här.. vill du hellre att de bli för små eller för stor?
    kram till er alla...

• nilla83

Kan inte riktigt bestämma mig för vilket som e värst,om de blir för stora eller för små. Jag menar,om man nu ska göra en op med allt vad det innebär och det visar sig att brösten blir mindre än man tänkt sig, känns det nog ganska tråkigt, speciellt om man haft mycket ont. Men det är klart man vill ju heller inte att de ska bli mycket större än väntat. Usch va svårt! Men läkaren bör ju veta vad som blir bra. Eller??
    Har hört att många läkare råder passienterna att ta lite större än dem tänkt eftersom man ofta i efterhand tycker att brösten gärna kunde fått bli lite större?!
    Hur har ni som op er upplevt det?

• nilla83

Jag ska ju på konsultation den 10 januari och sen blir det op mellan 6-8 veckor(kanske tidigare). Kommer jag att kunna ha bikini till sommaren utan att det ser helt tokigt ut?
    Vi ska ev på semester tidigare,undrar hur det blir?!

Svar på tråden Bröstförstoring 7