2008 Sommarbröllop, tråd 4
Kom igen nu brudar!
Kom igen nu brudar!
*tittar in*
hej Brudar, long time no see...
jag behöver lite råd och rön här - vi skulle gifta oss i marocco men nu verkar det som att alla pengar vi har plus lite till kommer gå till att köpa en lägenhet och jag känner mig lite...jag vet inte...jag vill ju ha det brölloppet vi pratat om och nu verkar det som att vi inte kommer ha råd...och vill att det ska vara datumet vi har bestämt eftersom det är tanke bakom men nu ser det ut som att det typ blir borgeligt i så fall och kanske liten fest och jag hade ställt in mig på marocco och allt vad det innebär... men samtidigt känns det så fel att "kräva" marocco om vi kommer ha dåligt med pengar...och samtidigt blir jag lite sur ööver att m2b mer eller mindre rycker på axlarna, antagligen för att han tycker att brölloppsdagen är så långt fram i tiden men inbjudningarna ska ut ett år innan och...suck.
hjälp tjejer. det viktigaste är ju att vi blir man och hustru självklart men det är en så viktig sak att jag hade velat ha lite mer cermoni och pompa över det hela...eller?
förlåt virrigt inlägg, sitter på jobbet med tandvärk och huvudbry...
B & S: Hans föräldrar vet inte eftersom han är bättre på att hålla truten än vad jag är
Tizzeltazz: Usch, vilken jobbig situation! Jag förstår att du känner dig besviken och tveksam, vem vill inte ha sina drömmars bröllop?! Men måste alla pengar verkligen gå till en ny lägenhet?
Vart bor ni förresten, och vart ska ni köpa lägenhet?
Oh my, här hänger man inte med längre. Orkar inte läsa igenom allt just nu. Hoppas bara att ni har det bra där ute alla.
Ingen här...
Har förresten graverat våra ringar nu! Och förstorat min så den känns perfekt!
Kul.
woohooooooo!!!!!!!!!! :D:D:D:D
vi är numera förlovade!
adam poppade den stora frågan idag bland tusentals marchaller (eller hur det nu stavas)
jag trodde inte att det skulle ske så jag gick i godan ro runt och promenerade och höll på att trilla i ett fågelbad;) rätt var det var så frågade han och jag sa såklart JAAA!!
ÄNTLIGEN!!!
nu ska vi fortsätta kvällen med lite mys i soffan med glögg och fikon... :D
InaHjärtarAdam - GRATTIS!!!! Vad mysigt! Ni har förövrigt valt snygga färger till ert bröllop!! ;)
Inser att jag nog inte kommer hinna med den här tråden den här månaden (fast jag kan ju be om ledig, man måste ju prioritera...) Tänkte uppdatera er i våra planer: Vi har efter att inte känt oss helt bekväma i våra tidigare idéer bestämt oss för att slå till på nyårsafton nästa år (MsNordqvist - det blir ändå vinter..) och ha ett lite mindre bröllop med bara närmsta familjen och de närmaste vännerna, alltsomallt ca. 30 personer. Vigselplatsen kommer bli bryggan vid M2Bs familjestuga på eftermiddagen/kvällen med marschaller och facklor som lyser upp, festen förhoppningsvis i någon slags lokal mer centralt där vi äter, dricker och tittar på fyrverkerier.. På det stora hela känner vi oss mkt lugnare nu. Fast det innebär ju såklart att jag nu kommer gifta mig 2007, dock trivs jag så bra bland er, att jag stannar här (och det är ju faktiskt 2008 också).
InaHjärtarAdam: Grattis!
Tizzeltazz
undrar också varför är denna lägenhet så himmla första priotering för? varför kan ni inte ha lite pompa ändå? stå på dig lite till o fråga honom igentligen om han vill stå där i en trist lokal o allt e över på max 2-5min?! hur kul e det igentligen??? lät nästan som ni bar ahade råd med 2 smörgås tårtor o kaffé sedan efter hemma med släkten?...nä lite mer akan du nog få tycker jag.
Jag har också haft super pompa drömmar med vigsel OCH fest på Tjolöholmsslott men det gick i kras när BARA själv lokal hyran utan något inkl kostade 4000 kr I TIMMEN! :O
Det var bara början på hela explotionen av krossade drömmar och ideér.
Nu ska vi hyra lokaler för både borligt vigsel(växthus) o festen (byggnad som ser ut som slott fast det är en pansionärs förening) med hemmalagad mat(men ändå festmat). Från ett bröllop på 1300000-uppåt till ett på max 50-60 000 fick det bli.
Det finns säkert någon lokal ni kan vara i som är speciell som går att hyra för vigsel samt kanske hyra en restaurang(maroccansk eller dylikt oriental) eller ta in catering(med oriental mat) för en inredd lokal med enbart närmaste släkten så inte budgeten drar iväg. Inredning av festlokalen kan man ju alltid fixa själv med ljuslycktor, tyger mm Samt det finns ställen som hyr ut både det ena o andra med sådana meter höga ljusstakar ;) för effekt. Feta breda ljus finns på Netto för 20-30kr st som håller ett bra tag!
Vet ju inte exakt vart du bor men det finns säkert något som passar. Om du behöver bolla ideér så e det bara o fråga på.
*en som älskar o hitta lösningar o hitta saker till ett vettigt pris*
Kan säga att här i GBG så fins det en loppis som heter Kviberg o där står Indier/Pakistanier o säljer skitbilliga tyger i alla dess färger o med mönster på som man skulle kunna hänga upp i taket eller lägga på borden.
InaHjärtarAdam
grattis! lät ju jätte romantiskt med machaller!
InahjärtarAdam: Stort grattis! Det lät verkligen mysigt :) Hoppas att ditt finger han fixa sig så du kan ha ringen utan problem ;)
Igår började vi äntligen på vår bröllopssida, jag ska länka till den så fort vi faktiskt har skrivit något på den :D