• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 4

Kom igen nu brudar!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4
  • InaHjärtarAdam

drömbrud:
    tror inte heller att du är gravid. det är nog bara illamående för att du har varit stressad eller så pga det som har hänt med dig oo din kille. men det kan vara bra att testa iallafall så att du kan få dina tankar om det ur värden.
    och kanske borde ni skaffa piller eller så för att vara på den säkra sidan?

• Pumpkin

drömbrud: Du ska ju självklart testa dig om du är osäker, men det ska väl helst göras dagen då man beräknar få mens?
    Men som sagt, jag tror att det är stress och oro som gör det, så försök lugna dig lite

• drömbrud

Har funderat på det, men jag känner at jag inte vill knapra hormoner och så...

Pratade med enbarnmorskapå ungd. mottagningen och hon tyckte jag skulle sätta in en koppar spiral.. SOm håller i 5 år!

Har hört att man blöde så fasligt mkt av dem..

• InaHjärtarAdam

drömbrud:
    nä det är sant. hormoner är inte kul direkt. men då får ni köra med kondom;)
    eller om ni nu inte ska skaffa barn på fem år kan du ju iallafall testa med en kopparspiral.

• drömbrud

Aah, får se hur vi gör..

Nog om det...

• InaHjärtarAdam

mmmm... äter fikon :D

• Pumpkin

Alltså kopparspiral säger dom ju ska göra (ursäkta om jag skrämmer upp dig men...) DJÄVULSKT ont att sätta in, speciellt om man inte har fött barn.

Själv slutade jag med p-piller i våras och provade ut pessar istället, men av ren lathet så har jag inte ens hämtat ut den, utan vi kör med kondom. Jag tycker det är helt klart bäst - sexlust och inget kladd!

• drömbrud

Men pessar e ju skit jobigt för man måste typ "veta" när de ska hända.. Stoppa in dn innan och låta den sitta några timar efter eller hur et är?

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4