2008 Sommarbröllop, tråd 4
Kom igen nu brudar!
Kom igen nu brudar!
drömbrud:
haha! ja ser du en tjej med grön jacka, rysk svart sjal med röda rosor på och ett par vinröda brillor så är det antagligen jag. :D
särskilt om hon har ett par kängor som är rätt smutsiga också (får inte rent dom efter helgens förlovningspromenad)
Drömbrud - just, du har nog länkat till den innan.. Jättefin!!
Vi fick just mail igen, från killen som är 'boss' på stället (undrar om han bara sitter och svarar på mail), så vi ska boka datum för en träff!!!! Pirrigt, onekligen..
InaHjärtarAdam - Inte helt dum idé, jag är lite rädd för att det kommer att bli så att min familj sätter sig för sig, hans för sig och kompisarna med de kompisar man känner, ingen blandning alls... Det skulle vara lite trist, tycker jag. Tror nog att det blir bra med småbord, med placering - kanske som jag läst andra gjort, bara tala om vilka som sitter vid vilket bord, och så får de bestämma själva sen.. Fast, det är ju bra att veta hur lokalen ser ut först, så man ser möjligheterna..
Ps. Om du ska jobba inom vården så kanske det är bra att se lik så det inte blir en chock när man väl kommer ut.. Jag jobbar ju på demensboende, och där är det ju ofrånkomligt att de går bort, dock har jag inte än varit med någon gång - har alltid varit ledig just när de gått bort, så jag vet inte hur jag kommer reagera den dag det händer, för det borde ju göra det någon gång även om det såklart är tacksamt så länge man slipper.. Helt oberörd blir man ju inte av det, skulle jag gissa..
HAHAHHA! Ska jag hälsa då eller?
"ser att du har smutsiga kängor, kan det vara för att du är nyförlovad kanske??"
Vart ska ni gå då..?
Tror vi ska springa runt i gallerian mest och typ nån jaktbutik på Söder.. Ska nämnligen köpa 3 julklappar bara ill gubbarna (bl. svärfar, pappa, och älsklingen)
Ina: Jag hoppas att vi får reda på det SNART, för jag är NYFIKEN!
Det lär ha kommit in rätt många ansökningar till tjänsten, så det tar nog nån vecka innan dom hör av sig misstänker jag. Vi får la se...
Angående bordsplacering så har jag faktiskt också (trots ganska lång gästlista) funderat på sån "semi-fri" placering, dvs att man anger bord och sen får dom sätta sig man-kvinna-man-kvinna som dom behagar
Belysning och dekorationer har jag inte tänkt på så mycket, mer än att det ska vara MYCKET ljus
Jag tror inte det där är så dumt faktiskt, att man "semiplaceras" det är kanske rent av praktiskt..
Ljus är i alla fall väldigt vackert!
.....å nu måste jag åka till jobbet.............. *djup suck*
Själv sitter jag på jobbet *djuuuuuuuuup suck*
Såna här dagar är man himla tacksam över att jobba hemifrån. Sitter och jobbar samtidigt som jag dricker te och äter skorpor och tittar ut på spöregnet..
Apropå bordsplaceringar så kommer vi köra den vanliga typen, annars tror jag det blir för kaosartat när det gäller våra nära och kära. så de får helt enkelt sin plats och så är det med det, sen så kan man ju om man har bestämda platser göra en liten presentation av alla i festprogramet så alla vet vem som är vem.
Jag sjukanmälde mig från jobbet ikväll, sköönt
Helmborn2B: Det där med presentationer av gästerna är iofs sant, såna vill ju jag göra
Usch, försöker beställa pärlor på nätet, men tycker det är så svårt när man inte får gå runt och titta och undersöka innan man köper
Förstår hur du menar..
jag ville beställa det dära påsarna, men de levererar bara till USA, Canada och Puert Rico... Har mailat dem och sa kolla om de kan göra ett litet undantag
Va ska du ha pärlorna msN?