2008 Sommarbröllop, tråd 4
Kom igen nu brudar!
Kom igen nu brudar!
MsNordqvist & B & S
hej tjejer!
jo, vi bor inte i samma stad nu men i slutet på månaden ska jag flytta till sthlm och honom och hade han bott själv hade det varit en sak men nu bor han ihop med sin barndomskompis i lägenheten de har ihop och vi vill gärna köpa något eget som är vårt och där vi kan vara i fred...nu kommer kompisens ex (som jag känner) kanske oxå flytta in pga förlorat 2handskontrakt och ha rummet vägg i vägg med oss...
vi tänkte försöka få tag på ngt nybyggt i Solna som är typ mitt i mellan våra jobb och det kommer ändå gå på runt 2 mille *ryys* och då ska vi ju betala runt 200 000 kr själva och det är där skon klämmer... vi har ung 160 000 kr ihop...
Hans förslag är att gör vi det i sverige så kan vi gifta oss borgligt och sen gå allihopa till Al Sarab som har jättegod mat (ca 15 förätter och 3 huvudrätter för 300 kr per huvud, bordet syns knappt för all mat:)) och firar...
men han vill ju också marocco eftersom han är därifrån till hälften (usch det känns som jag avslöjar för mycket eftersom allt är hemligt så här långt...tänk om nån surfar in och känner igen oss? *iiiih*) och familjen har hus där...
scrapbooking är ett stort intresse men kanske borde slå mig på indredning istället? lät intressant att dekorera mottagningsrummet och började genast tänka på bra tyger och så ;)
jag vet verkligen inte faktiskt...ibland bara rycker jag på axlarna och säger att det ordnar sig, ibland drar tankarna iväg milsvida och börjar irra...
kanske kan vi löpa lägenhet och sen försöka spara till maroccobröllopp? försöker inte känna mig pessimistisk nu men PMSig så in i hsike...
inaHjärtarAdam:
GRATTIS :)
PS
B & S
vem drömmer inte om ett bröllopp på ett slott? :) men hur känns det ang brölloppet nu då när allt ändrades?
Tizzeltazz
"...men kanske borde slå mig på indredning istället? lät intressant att dekorera mottagningsrummet och började genast tänka på bra tyger och så ;) "
Hehe då vet du vad mitt företag(som vi ska starta här nere i GBG) är för något på pricken! inkl några andra små saker.
Kan man inte bara hyra en lägenhet istl då? ;) så länge?
InaHjärtarAdam
Måste bara hoppa in och säga GRATTIS!
Ni andra!
Allt har löst sig, MEN det är lite jobbigt mellan mig och min kille just nu. Går nog öer om någon dag.
Han har gjort något mot mig och jag blev sårad. Jag konfronterade honom och han bad om förlåtelse.
Han blev typ ställd för att det här var vår första riktiga "diskussion" (som han kallade det). Sen sa han att han inte kunde prata. Han kom inte på mer att säga.
Men han sa att han älskar mig och "puss puss" innan vi la på...
Snurrhistoria.
Iaf så känndes det i slutet av vår konversation som om det var jag som hade gjort fel oc han nästan var arg på mig för att jag blev arg på honom!!!
Men han blev väl som sagt lite chockad av våran första "riktiga diskussion".
"Slutet gott allting gott"
(och jag kunde inte vänta en dag ens för att kolla tråden )
Förövrigt trodde han att jag skulle göra slut med honom för att jag sa;
-"jag kan inte ha ett förhållande men dig om du *********************''".
Då sa han -"ja vi får disskutera lösningen på fredag när vi ses"
-"Vilken lösning???"
-"Aaah om du vill göra slut?"
"Jag vill inte göra slut heller!!"
Killar...
Förlåt att jag skriver gojja...
Men snacka om att inte vilja kämpa för sitt förhållande om det ska pajja för ett missförstånd...
Kram o go natt!
B & S
ahh schysst! då vet du verkligen vad du pratar om :)
jag vet inte, för mig så känns det nästan som slöseri att betala hyra för en lägenhet som nån annan äger och sen står man med ingenting typ...
*suckar* känner att jag är jättejobbig men har verkligen fastnat i mitten nu :(
InaHjärtarAdam: GRATTIS! Åh så mysigt det lät! Visade min sambo att nu hade minsann en till i tråden förlovat sig, så nu får vi väl se hur lång tid jag får vänta
Hur lycklig är du på en skala nu då?
Tizzeltazz: Förstår dig faktiskt när du säger att det känns som bortkastade pengar när man bor i hyresrätt - man betalar ju till någon annan! Med en bostadsrätt med lån på betalar du åtminstone en stor del till dig själv. Å andra sidan, även på bostadsrätter är det ju en "hyra" och på nybyggda lägenheter brukar den inte vara så låg
Annars tycker jag att B & S kom med bra förslag, att hyra lokal och dekorera den med filtar, tyger, lyktor osv. Man kan ju få i ordning det hur fint som helst, som ett Marocko i Sverige! Och sen god mat till det förstås. Fast självklart förstår jag att det är låååångt från ursprungsplanen.
drömbrud: Meh, killar alltså! Can't live with them, can't live without them. Stämmer såå bra! Har också haft såna där fighter där det faktiskt är killen som gjort fel, men i slutet av bråket så har det typ varit jag som bett om ursäkt
Knas... Hoppas att det reder sig till det bästa mellan er!
KRAAAM!
Brud 2008: Nu vill jag se hemsidan!
MsNordqvist
betalade 4800 kr för en tvåa och det är jag lite irriterad över...de vi har tittat på ligger mellan en 3 - 5000 kr i mån i avgift...men så kan man ju få bonusar - mina föräldrar har en nybygd lägenhet och de behöver inte betala 'hyran' i december och januari för föreningen har gått med vinst ;)
ja...jag kanske får ställa om mig lite... men ska ta ett snack med mannen och gå igenom ordentligt om det kan gå och så - så jag vet...kommer nog sitta kvar i mitten länge annars som en åsna mellan två hötappar...
*skriar*
;)
alltså 4800 kr i mån för en hyrestvåa ;)