• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 4

Kom igen nu brudar!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4
  • drömbrud

Men köp underkläder när du köpt klänningen (det kanske du redan gjort?). Man brukar anpassa underkläderna till klänningen för at den ska sitta så bra som möjligt...

• June2008

snitte
    om det är en snörning där bak så borde hon kunna sprätta upp o sy in där ev. Om det nu inte är en sådan äkta korsett med ben/stålvajer i för då går det nog inte...eller det beror på hur öjelett delen sitter insydd direkt innuti tyget eller ej, är det inne så nej men är det utanför så kan man nog klippa ner o sy om. Men då gäller det nog att du gått ner ca 5-10cm för att tyget ska klara av att man syr om. Beror ckså på hur nära skenorna sitter på baksidan närmast till snörnigen.

Sorry kanske för snurrit o förklara när man inte e i samma rum samt ja inte sett vilken sorts korsett du har.

• jenko

Hej, hej!
    Har precis blivit medlem här. Ska också gifta mig 2008, förhoppningsvis 12/8.

Sambon och jag tittade på "the wedding singer" i förrgår och så frågade han när vi ska gifta oss. Svarade att han kanske ska fria först.
    Bestämde att det får bli 2008, så barnen hinner bli lite äldre och kan vara brudnäbb/näbb.

I alla fall så tänkte jag fråga er som också ska gifta er -08 när ni börjar planera och så?
    Längtar supermycket efter att få kolla på ringar och sånt, men det känns ju som en evighet till dess. =/

• Pumpkin

jenko: Tja... Vi hänger ju här för att vi redan börjat planera Och här har vi hängt sen ett år tillbaka ungefär

Välkommen till tråden!

• Pumpkin

snitte: Det kanske är idé att vänta lite med klänning och underkläder just för att kroppen kan förändras så mycket på ganska kort tid? Det är ju ändå 1,5 år kvar

• InaHjärtarAdam

mitt ringfinger är helt uppsvullet och kliar nåt fruktansvärt, tror jag har fått en allergisk reaktion på något. tänkt om min sambo skulle fria nu, då skulle jag inte få på mig ringen!!

• jenko

MsNordqvist:
    Hehe, aha, det är därför man hänger på ett bröllopsforum?
    Men, så då gör det inget att jag börjar planera nu?
    Har en kompis som ska gifta sig sommaren -07, och det är flera som sagt att de är tidiga med planeringen.

• Pumpkin

jenko: Om hon ska gifta sig -07 tycker jag definitivt inte att hon är tidigt ute med planeringen
    Här i tråden planerar vi bröllop från december -07 till augusti -08 (tror jag?) och vi tycker att det funkar alldeles utmärkt att planera och snacka om det redan nu. Så häng på du!

InaHjärtarAdam: Ajaj, vad kan då ha hänt?

• InaHjärtarAdam

MsNordqvist:
    ingen aning. jag får lite sånt där konstigt ibland. när jag äter tomat så kliar min nästipp:D kanske bara är nått som ska gå fel... tänk om adam har tänkt fria på första advent? hoppas hoppas hoppas att det har fixat sej tills dess isåfall.

• jenko

MsNordqvist:
    Nä, jag tänkte väl att det inte var tidigt. Det är ju massor som ska fixas. Bättre för tidigt än försent.
    Oh, så bra. Då kan jag varna sambon nu om att ett BT-beroende kommer att pågå från och med nu.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4