• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 4

Kom igen nu brudar!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4
  • MrsNyberg2B

Vad mycket som skrivs när man är borta.. Tur att det normala livet börjar nu igen, efter julsemestern, så man kan hänga med i tråden..

Vi hade blivande toastmadame och ena tärnan här i går.. Stackars toastmadame är helt stressad.. Hon har nästan planerat mer än vad vi har gjort, de var och tittade på klänningar i fredags och funderar på vad de ska ha för frisyr och det ena med det tredje. Fast det är rätt charmigt, tycker jag och framför allt roligt att de är så engagerade.

Närmaste projektstart - träning för att komma i form. Det värsta är ju startsträckan, men det är ju bra pepping..

~Norrsken~ - Det kanske tar tid för att han måste planera lite extra, om det nu inte är hans vanliga stil..

• gica

Hmmm, sitter och tittar på olika alternativa hotell och spendera bröllopsnatten på, fanns inte SÅ många intressanta på den ort som vi troligtvis ska ha vår fest, gäller nog att vara ute i god tid. Har ni hunnit fundera på vart ni ska spendera er bröllopsnatt?

• MrsNyberg2B

Jag frågade sambon kring just hotell i Etuna, där vi ju ska gifta oss.. Han är som vanligt väldigt luddig i svaret, och jag inser ju att om jag ska få veta nåt så blir det väl att ta reda på det själv.. Han är inte lika mkt för planering redan som jag...

• angelica79

Norrsken -
    Min sambo är precis likadan - har helt enkelt inga romantiska ideér eller fantasier.. Inget han kan hjälpa i heller...stackarn.. Hehe!

Men det var mycket därför jag tog på mig frieriet - men det ska erkännas att jag var lite orolig för att han skulle tycka att jag "gjorde hans jobb" - men nu går han bara och berättar för alla hur gulligt det var - och de flesta reagerar med att det var häftigt att jag, som tjej, friade!

Jag håller tummarna för dig iallafall!

Sen såg jag att ni pratade efternamn - och jag behöver hjälp/råd i den frågan!
    Jag heter Malmqvist i efternamn och min M2b heter Larsson... Då Malmqvist är lite "finare" (enligt min mening...vet inte riktigt hur jag ska förklara - men det finns fler Angelica Larsson än Angelica Malmqvist och man vill ju vara lite ordinär... Missförstå mig inte nu!)

och bara för att jag inte vill ta hans efternamn så vill inte han ta mitt - helt okej - men VAD ska vi då heta???
    Har fått reda på att vi har efternamnet "Blixt" långt bak i släkten - och det är ett efternamn vi båda kan tänka oss... Vad tycker ni?
    Och är det någon som vet hur man går tillväga för att ta ett helt annat efternamn?

Måste berätta att jag hittade en länk till en amerikansk sida med bröllopsprylar och sååå fina blomsterkorgar till blomsterflickorna, och ringkuddar och gästaskar och och och - ja en massa fina grejer var det! Och det bästa av ellt - de fraktar till Sverige! Hittade den såklart här på BT - www.efavormart.com/index.asp? Gå in och njuut! Jag har redan beställt grejer!

Ha de bra tjejer - ska fortsätta med inbjudningskortet och gästkommentarerna nu!

Kram / Angelica

• InaHjärtarAdam

förresten, jag tänkte på en sak. finns det kanske nån här som vill komma på mitt bröllop i utbildningssyfte?? :D
    då menar jag bara till kyrkan alltså.
    jag är ju den som gifter mig först i den här tråden så det kanske skulle vara till hjälp för någon?

• InaHjärtarAdam

här var det dött. vart är ni? hoohooo?!

• Maggies

Jag hänger inte meeeed. Haha.

Ina: Det skulle ju vara fränt att komma på ditt bröllop i "utbildningssyfte". Tyvärr är det nog så att avståndet är lite för långt. Du är nere på södra Sverige väl?

~Norrsken~: Nu blev jag himla sugen på att spela det igen! Jag gillar frågespel överhuvudtaget.

Jag ska hoppas för att det blir något väldigt romatiskt mycket snart.

• Cia-bruden

Jösses vad ni har börjat fixa med saker och ting.
    Här har vi inte ens bestämt nåt datum för bröllopet. Kanske dags att få ett svar från m2b snart.

• Vidalila

halloj!

är dte någon här inne nu??

• Pumpkin

angelica79
    Jag måste ju säga att Angelica Malmqvist är väldans fint, men vill inte din sambo gå med på det så tycker jag definitivt att Blixt är ett bra alternativ! Men Larsson? Neeej, ett vackert namn som vårt måste ha ett vackert och inte fullt så vanligt efternamn Gå in på www.rsv.se och www.prv.se och läs mer om namnbyte

Ina
    Jag skulle jättegärna vilja komma! Flyttar vi bara till Göteborg så dyker jag upp

Lucy
    Ja, frågespel överhuvudtaget är superskoj! Älskar När&Fjärran, TP, Europaspelet osv osv. Jag är nog en riktig spelnörd, så fort jag får chansen så ska jag spela spel

Cia-bruden
    Du är inte ensam, vi har ju inte heller bestämt datum än.

Faktiskt så har jag börjat fundera på det där med vinterbröllop. Jag vill ju ha vinterbröllop för att det är så vackert med all snö och så, men vars är snön då?! Är det verkligen nån mening med vinterbröllop utan snö? Då är det nästan så att jag hellre gifter mig på sommaren faktiskt... Dock är det ju lite svårt att förutse om det kommer vara snö eller inte.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4