• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 4

Kom igen nu brudar!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4
  • Pumpkin

Ina
    Min sambo? Extravaganta planer? Haha, jag tror det när jag ser det Nej, han får allt ta tag i det här nu, jag tycker inte om att höra att han "inte haft tid"!

Har aldrig varit till Storforsen själv, men kan tänka mig att det är väldigt romantiskt där. Det enda "problemet" som jag ser det är att vi har ju ingen direkt anknytning till Norrbotten och Storforsen, och det är ändå 2 timmars bilfärd härifrån.

• gica

Norrsken: Jag förstår att dte kan känans frustrerande att han inte har beställt ringar men jag tror som InaHjärtarAdam att han kanske måste planera sitt romantisk frieri. Det kan ju vara värt att vänta på om han anstränger sig för att göra det hela speciellt ;)

Jag har en fråga till er tjejer ang. bröllopsresa. Har ni tänkt åka på en sådan, snart efter bröllopet eller vänta några månader? Egentligen så skulle jag vilja åka bara ngr dagar efter bröllopet men då begränsas ju resmålen något. Vi har ev. tänkt att åka till Venzeuela och då är det bäst att åka i nov-april. Det kanske också är mysigt att ha något kvar att se fram emot och längta till efter bröllopet? *suck* Känns som om man kan vända och vrida på detta hur länge som helst

• Pumpkin

gica
    Som sagt: Jag tror det när jag ser det

Vi ska helt klart åka på bröllopsresa, men riktigt hur vi ska göra är inte riktigt klart. En idé är att boka flyg ner till Thailand så att man kan åka direkt efter bröllopet, och sen se hur mycket pengar man får i gåva och låta det bestämma hur man bor och hur länge man är borta.
    En annan är att satsa på drömresan - i vårt fall USA. I så fall blir det nog så att resan får senareläggas så att vi vet hur mycket pengar vi har att röra oss med och hur mycket vi eventuellt måste skjuta till själva för att få drömresan som vi vill ha den. I detta fall blir det isf en kortare resa direkt efter bröllopet, troligtvis på nått SPA eller så i Sverige.

• InaHjärtarAdam

gica :

vi ska åka till krabi i thailand ett par dagar efter bröllopet. just nu har vi preleminärbokat flygstolar med ving, men ska avboka då vi tycker att det är lite för dyrt (eller mest att vi kan få tag på billigare). dom vi har bokat kostar 14000 per person.
    när vi pratade med apollo sa dom att dom kommer släppa sina flygresor i mars nångång och att vi då om vi ligger i kan få tag på flygstolar för 10 000 per person. det är ju en skillnad på 8000 så vi ska försöka oss på det.
    vi resonerade så när vi pratade om brllopsresa att vi ville åka på en gång efter bröllopet, alltså inte vänta flera månader eller veckor.
    så eftersom vi ville åka till ett mer exotiskt resemål så valde vi att ha vinterbröllop istället fastän vi hade planerat ett midsommarbröllop först. på vintern är det ju oftast säsong på resemål lite längre bort.

• Pumpkin

Ina
    Om jag var du skulle jag kolla reguljärbiljetter på www.luftgrop.se
    Där har jag hittat flyg till Thailand från 6-7000kr nånting per person. Tur och retur alltså.

• gica

Norrsken: Det var en bra idé, med en spaweekend i anslutning till bröllopet.. Man önskar att man hade obegränsat med pengar!!

• InaHjärtarAdam

norrsken:

vi har också pratat om USA, att bila från kust till kust :D
    men det är ju ett så stort projekt i sej att jag inte orkar planera det samtidigt med bröllopet. det får vi ta nån annan gång och planera och se fram emot.

• Pumpkin

Ina
    Hittade biljetter tur och retur till Bangkok i december för 7448kr nyss

• InaHjärtarAdam

e d sant? hur länge får man va borta då?

• Pumpkin

Japp, helt sant
    Jag sökte 10-29 december.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4