• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 4

Kom igen nu brudar!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4
  • Snitte- 5/7-2008

Hej kul att det händer lite grejer! :)

Irina Micha det låter ju jätte bra!! :)

~Norrsken~: hoppas du hittar några fina lokaler.. glöm inte att skriva här sen.. :)

• Snitte- 5/7-2008

gica: jag håller med dig... jag vill också gifta mig först så det blir en dag bara för oss för sedan när barnen finns så ger man ju all tid till dem :)

• Pumpkin

snitte
    Ja, fast vi har ju egentligen sagt att vi ska gifta oss hemma i Norrland för att ha bättre snögaranti. Så vi får väl se...

• gica

Än så länge säger jag bara att vi ska gifta oss i Skaraborgomådet, där jag är född

• Snitte- 5/7-2008

~Norrsken~ : ja för blir vintern som iår... är det nog liten risk att det blir någon snö annat än i norrland :)

• gica

Norrsken: Om ni ska ha vinterböllop, så hade jag nog satasat på att ha det i Norrland. Jag har ju själv bott i Umeå och saknar de vackra norrländska vintrarna Har ni släkt och så där? Ni kanske kan gifta er där uppe även om ni flyttar till Gbg? Bara en tanke..

• gica

Oj, glömde ju att berätta att vi har köpt vår första sak till bröllopet idag.. eller den kom på posten rättare sagt Hittade en ursöt caketopper på ebay, jättebilligt och smidigt att beställa därifrån. Vi är jättenöjda. Vi blev som barn på julafton när vi skulle öppna paketet. Nu känns det plötsligt mer verkligt när man faktiskt har köpt något till den stora dagen, om än något så litet som en caketopper

• Pumpkin

gica
    Jo, vi har ju tänkt gifta oss häruppe nånstans även om vi flyttar ner. I alla fall om vi fortsätter på planerna med vinterbröllop Hans familj bor ju häruppe i Skellefteå där vi bor nu och mina morföräldrar bor i Härjedalen där jag är född och uppvuxen.

• Cia-bruden

Här har vi ingen aning om var vi vill gifta oss.
    Har ju iofs inte fått klartecken från blivande maken att vi verkligen kommer gifta oss 2008, så jag kanske kan lugna ner mig lite grann.
    Men ni anar inte vad mina tankar far omkring.

Förresten, har ni koll på vad en tärna ska göra?

• gica

Cia-bruden: De skall väl hjäpa bruden före och under vigseln, med påklädning osv. Under vigseln håller de bl.a. brudbuktten. Det finns att läsa om tärnans uppgifter på bröllopsguiden.se

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4