2008 Sommarbröllop, tråd 4
Kom igen nu brudar!
Kom igen nu brudar!
hej tjejer'
~Norrsken~: tråkigt med ot i huvudet.. :( usch hoppas du har kommmit hem nu och kan ta det lugnt! :)
Ciabruden: vad roligt!!!! åh du kommer säkert på vilken du vill ha, vad underbart!! ska du köpa eller hyra eller sy upp en egen?
Vidalila:
hej vidalila och välkommen till vår braiga tråd:D
jag heter irina och är strax 23 år. är tillsammans med adam sen den 22:a oktober förrförra året och vi har varit förlovade sen första advent förra året. vi bor tillsammans i södertälje, i en etta.
gifter oss den 15:e december -07 så jag är lite fel ute i den här tråden egentligen, men trivs så bra att jag inte vill byta. hehe!
på vardagarna pluggar jag till undersköterska/vårdare/personlig assistent.
intressant faktiskt!
på fritiden kollar jag på tv, stickar sjalar, umgås med adam (och emellanåt med nån kompis, fast inte så ofta), ser lite till på tv, städar mycket då jag är rätt pedantisk..., promenerar och sånt..
och självklart; hänger här så mycket jag kan!!!
ojojoj nu är pizzan klar i ugnen. måste rusa. bajjbajj
välkommna ni andra nya också självklart! :D
Hej tjejer! Ja, då har man putsat och fejat hela lägenheten och storhandlat mat.. Nu är jag helt slut, ack så trist när man håler på men bvad skönt när det är klart. Då kan man ägna helgen åt trevligare skaer som att planera bröllop t.ex.
Norrsken: vad trist att du har ont i huvudet, är det migrän?
cia-bruden: vad spännande att prova klänningar, är också jättesugen på att göra det.. men har lovat mig själv till att vänta efter förlovningen
Tack för er omtanke tjejer! Det är inte migrän, snarare spänningshuvudvärk. Märker själv när jag tänker på det att jag är grymt spänd just nu, för när jag slappnar av i axlarna så faller dom liksom en halvmeter känns det som
Ska ta och krypa i säng nu och se till att få en lång natts sömn innan det är dags för ett 10,5 timmars pass på jobbet imorgon
Natti natti tjejer!
Kram
snitte,
Jadu..det var en bra fråga. Det står mellan om jag ska hyra eller köpa. Lutar nog just nu åt köpa, men sånt kan ändras fort.
gica,
Precis som jag gjorde då
Hann ha ringen i 4 dagar sen åkte första klänningen på. VIlken känsla! Alla klänningar hon tog fram tyckte jag ju var fin. Fast visst fanns det någon som jag tyckte mer om. Men jag måste prova mer...för jag har inte fått den riktiga känslan att den här vill jag ha.
Cia- bruden.. den är nästan lika dyrt att hyra och köpa faktiskt... jätte konstigt men så är det... :)
Nu har jag nyss övat brudvalsen med min m2b... hihihi
Jag tänker definitivt köpa. är så sur på mamma för att hon inte har sin brudklänning kvar, då hade jag haft den. Så nu ska jag starta en ny tradition!
för övrigt så bestämde vi datum idag... :) IIIIIIiiii
Min mors brudklänning är blå med massa stora mönster på och den kommer jag verkligen inte använda
Det vore ju iofs vara roligt att äga den för att sen ev. föra den vidare till nästa generation. Får allt fundera på det. Ska ju inte köpa klänningen än på ett tag. Hmmm...det är ju inte ens 100% säkert att vi kommer gifta oss nästa år. Vi kanske satsar på bebis istället
hello girls!!
Cia-bruden: aha en till babysugen här i tråden? hihi
vi ska börja med babyverkstaden efter bröllopet.. :) dvs. nästa år :) ååh jag äälskar att säga nästa år det känns så nära då :)
Min mor har kvar sin brudklänning och hon har erbjudit mig att ha den fast naturligtvis sy om den men NEJ inte alls.. hehe vi har heeelt olika smak och den är mycket enklare än den jag hade tänkt mig. :)