2008 Sommarbröllop, tråd 4
Kom igen nu brudar!
Kom igen nu brudar!
InaHjärtarAdam:
Dom flesta av Maggie-klänningarna är ju helt underbara. Har lovat mig själv att inte börja prova klännigar förrän i augusti för att slippa beslutsångesten ett tag iaf. men den som jag länkade till som är till mig tror jag är väldigt bra i modellen eftersom jag tror att en klänning med alltför stor vidd nertill skulle se väldigt konstigt ut på mig.
snitte,
Ja jösses, här har du en som längtar efter bebis.
Fick snusa en liten 3-veckors idag på jobbet. Kunde ju knappt slita mig
Fast bröllop har fortfarande ett litet övertag
Jag slänger mig in i klänningsdiskussionen. Jag har också fastnat på Maggie Sottero-hemsidan. Otroligt fina klänningar det finns där. Har ingen direkt favorit än dock.
Bebisdiskussionen då. För vår del blir det nog inget förrän jag är färdigutbildad (om 4-5 år), men man vet ju aldrig om det blir tidigare. Namn har vi nästan tänkt ut (helt galet! ) Två barn är lagom för mig, men min blivande vill ha tre. Hm, det får vi allt se. Känns helkonstigt att prata om sånt här NU.
Jag försöker göra en bröllopshemsida men det är ju så himla svårt (alltså en egen, inte WA eller så). Måste få lite hjälp av fästmannen.
Ger mig in i bebisdiskussionen jag också då Vi har väl inte pratat barn sådär jättemycket, mer än att vi vill ha om nått år eller så. 1-3 barn, skulle gärna vilja ha en pojke och ett par tvillingtjejer
Fast bara ibland, ofta tänker jag att det skulle räcka med ett barn
Flicknamn: Alva, Ylva, Nora, Elsa eller Ebba.
Pojknamn: Emil (fast det heter min bror och Lasses brorson ), Albin, Alexander eller Nils.
Cia-bruden :
guuud va fuskit o få gulla me en sån liten en!
vi vill nog ha ett eller högst två barn, men min syster som är lite av en spåkärring har sagt att vi kommer få två söner och en dotter. hon har ALDRIG haft fel förut så vi får väl se...
för övrigt så håller jag på och försöker mejla tanten som har hand om bokningar till vigsel för att försöka få reda på hur vi ska göra för att bli medlemmar i svenska kyrkan. adam trodde att han redan var det men det visade sig vara fel då han är konfirmerad i en antroposofisk kyrka som alltså inte är exakt samma sak som en vanlig svensk kyrka. konstigt, eftersom adam aldrig nånsin har märkt nån skillnad. jaja.
sen har jag kommit på att jag vill ha smink och uppsättning gjort på salong där jag får en provomgång innan. meningen var att utbildade vänner skulle fixa det men jag har tänkt om där. skulle vara skönt att få allt gjort på samma ställe och göra en ordentlig provomgång så jag slipper oroa mej över resultatet sen. jag har lite atopisk hud (allergisk) så det är viktigt att sminket blir rätt så jag inte behöver tvätta bort det på grund av utslag eller att det kliar eller nått sånt.
så det ska min mamma fixa nästa gång hon är i stan. alltså beställa tid åt mej.
min mamma håller också på att göra bordsplaceringen (som vi inte vill ha) för att hon tycker att vi gör fel som inte vill ha någon... hon har suttit uppe inatt och ritat upp hur vi alla ska sitta;) snacka om engagerad! orkade inte ta den diskussionen idag så jag skyller sen på att adam inte ville ha någon (jag gör alltid det när hon inte lyssnar på mina önskemål för adams lyssnar hon alltid på)
sen har hon bestämt att hon och min syster som också är tärna och toastmadame ska åka hit i september/oktober och prata med bestmännen och toastmastern så att allt blir rätt planerat. i telefonen blir det ju lätt missförstånd nämligen säger hon.
vi har dessutom bestämt att det blir adams efternamn jag tar och inte som tidigare att vi båda tar mammas flicknamn. så jag blir iallafall helryss i namnet; irina micha.
ojoj nu har jag tjötat på!
InaHjärtarAdam: Mycket nytt! Kul att det går framår!
...framåT skulle det stå...
Ina:
Heter Adam Micha i efternamn? Fint!
Själv har jag fallit i fällan och börjat kolla lokaler i Göteborg
norrsken:
japp han heter micha i efternamn:)
vad har du kollat på för lokaler då? -nyfiken-
Gunnebo Slott, Thorskogs Slott, nån herrgård... Fina grejer