2008 Sommarbröllop, tråd 4
Kom igen nu brudar!
Kom igen nu brudar!
Cia-bruden
En tärna är brudens stöd genom planeringen av och under den stora dagen. Hon följer ofta med på klänningsprovningar, lokalletning, till frisör, florist osv. Brudens högra hand helt enkelt
Under vigseln läser hon ofta ett stycke i bibeln (vid kyrklig vigsel då), håller buketten och sen på middagen förväntas hon hålla tal.
Tack för svaren!
Har en jättebra vän som jag vill ska vara min tärna. Problemen är bara:
1. Hon bor i Norge.
2. Hon kommer troligtvis försöka bli gravid nu till sommaren.
Så nu vet jag inte alls.
gica: Jag tänker också som du när det gäller bröllop och barn. Så roligt att ni har köpt något! Vi har också funderat på att köpa en caketopper redan nu, men det har inte blivit av än. Ikväll kanske.
Hur ser eran ut?
Lucy: Vi har köpt en me and you cake topper. de sk. kallade "miranda björnarna" du vet. Gallerix har många kort med de björnarna på.. Titta på ebay, har massor caketoppers där!
gica: Ja, de är riktigt söta. Kul för er! Vi har sett en på romance.se som vi skulle kunna tänka oss. Måste kolla ebay lite först.
Lucy: Hur ser den ut då?
Såhär...
www.romance.se/images/products/sweden/L2280.jpg
Har hittat en superfin på eBay förut, men nu hittar jag den inte. Måste leta mer...
Den var jättefin! Klassisk! Vad har ni tänkt ha för färg på tårtan? Om ni har tänkt på dte ännu, alltså *nyfiken*
gica: Ja, den känns stilren. Jag vet faktiskt inte, men det blir nog inte så mycket färg på tårtan. Kanske bara vit med någon slags dekoration.
Ja, så tänker vi också. Jag är lite sugen på att ha vit krossad choklad på tårtan istället för marsipan, tycker inte om det..