• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 4

Kom igen nu brudar!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4
  • gica

InaHjärtarAdam: Eftersom vi gifter oss där vi är uppvuxna och inte där vi för närvarande bor kommer vi ha många långväga gäster som kommer att behöva ha mycket information om boende, förhoppningsvis i den lokal där vi tänkt oss ha festen. Dessutom kommer de att behöva vägbeskrivning till kyrkan och festlokalen. Jag tror inte att vi kommer att ha någon hemsida med sådan information..

• InaHjärtarAdam

gica:
    jag pallar inte med att göra en hemsida:D
    sen är typ hälften som kommer till bröllopet såna som aldrig har suttit vid en dator också. så det känns lite onödigt. men då är det samtidigt viktigt som bara den att få ihopknåpat ett bra infoblad. har börjat lite smått men är lite osäker på hur jag ska göra...

sen ska jag o adam bo på hotell dagen innan bröllopet och på bröllopsnatten. på ett sätt vill jag att dom andra gästerna ska bo på samma hotell om dom kan och vill men på ett sätt vill jag inte det för jag vill vara ifred o så.. hur skulle ni gjort?

• Pumpkin

Vi kommer använda oss av en hemsida, vill inte "overdo" informationsbladet. Har ju redan börjat på hemsidan så

• gica

InaHjärtarAdam: Jag förstår ditt dilemma men jag tror faktiskt att jag hade velat vara ensam på hotellet, så att man får vara ifred.. Om vi får den lokal som vi tänkt oss slippper vi detta dilemma. Då kan de gäster som vill bo där göra det till en billig penning och vi kan få vara ifred på vårt hotell på bröllopsnatten. Varför inte hitta på något med de långväga gästerna eller alla gäster som vill dagen efter eller så, kanske en gemensam lunch? Det funderar vi på..

• InaHjärtarAdam

gica :

jaa en gemensam lunch låter trevligt.
    kanske man ska skriva i infobladet?

• Pumpkin

Gemensam brunch dagen efter är verkligen nånting jag rekommenderar! Det är toppenmysigt

Men även en middag dagen innan, om man känner att man hinner det, tror jag kan vara väldigt uppskattat av långväga gäster.

• InaHjärtarAdam

man kanske kan fixa ihop gästerna nånstans på nån restaurang eller typ lunchställe så att dom slipper vara svinhungriga under vigseln. själv hinner jag inte vara med dom innan vigseln så dom får snällt klara sej själva:)

• Maggies

Har inte hunnit läsa igenom allt ni skrivit än. Får göra det sen kanske.

~Norrsken~: Såg att du har spelat När & Fjärran-spelet, det är ju helkul! Brukar aldrig vara nån som vill spela med mig bara.

Hoppas att din m2b lägger avsätter lite tid till att fixa med förlovning och ringar snart. Det tror jag förresten att han redan gör. Blir spännande att få höra sen i alla fall.

• gica

InaHjärtarAdam: Ja, det är nog bra att skriva om möjligheten till gemensam brunch/lunch dagen efter i infobladet och be dem att anmäla sitt intresse vid OSA, så att värdparet kan boka restaurang osv..

• Pumpkin

Lucy_
    När & Fjärran är ju hur kul som helst! Har haft det hemma hos mamma sen jag fick det för nåra år sen, så vi brukade spela när jag var och hälsade på. Men nu har jag tagit hem det hit, så nu får Lasse ställa upp helt enkelt Och det tycker jag är super, för han förlorar jämt

Ni tror för mycket på min sambo, han är inte ifärd med några romantiska planer, han är inte sån helt enkelt Men han får ju gärna överbevisa mig

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4