2008 Sommarbröllop, tråd 4
Kom igen nu brudar!
Kom igen nu brudar!
Norrsken: Just det ja!! Vi har ju inte det problemet.. Vi har samma efternamn, så inget byte behövs
Norrsken: Eller problem. Fel uttryckt! egentligen hade jag nog velat byta till ett mer ovanligt efternamn och kan tänka mig att ta ett nytt men min M2B vill inte ta något nytt...
gica
Hehe, tufft! Nej, då har ni ju inte det problemet.
Min M2B är inte så himlans intresserad av att byta sitt heller, så jag får snällt byta till hans. Men ska nog behålla mitt eget som mellannamn.
gomorron gomorron!!! ina är vaken redan!! hehe...
Norrsken: Är SÅÅ planeringssugen men vet inte om jag kan "fixa" ngt mer nu innan vi har förlovat oss och berättat för våra familjer. Datum är ju bestämt, liksom kyrka och präst. En solist är preliminärbokad och den festlokal vi har tänkt oss öppnar igen efter helgerna imorgon, så du ska vi höra oss för där lite.. Hmm, vad kan jag hitta på?
gica
Börja fila på trycksaker?
Norrsken: Ja, jag har en bild av vilka färger som det ska vara och så där men funderar på att delegera den uppgiften till en pysslig släkting, om hon vill. Hon älskar sånt och är jätetduktig på det! Jag tycker egentligen inte att det är så kul att pyssla så jag tänkte säga vilka färger jag tänkt mig och så får hon göra ngr förslag innan vi tutar och kör. Infobladet ska jag dock göra själv och har tittat ut några stämplar på panduro som jag vill ha.. Har du börjat med era?
i ett infoblad... vad skriver man där egentligen, förutom vägbeskrivning? och skickar man ut det ihop med inbjudan? och hur ser ett sånt ut?
gica
Nej, jag har inte börjat med våra eftersom vi varken är förlovade, har satt datum, bestämt kyrka eller lokal
Ina
Man brukar skriva vägbeskrivning. Kanske hemsida om man har nån sån. Boendealternativ... Det brukar läggas som ett löst blad i inbjudan.
jag har kollat snabbt o sett att vissa skriver det som ett slags ABC... alltså något om varje bokstav typ;
Abla lblal blala
Bblalf lalla
Clfgkåalf lglg
Dfkgk osv osv..
ska nån här göra så?