• clng

Jun/07

Hej Hopp

Är det några som ska gifta sig i Juni/07?
    Skulle vara kul och höra hur långt ni har kommit i planeringen./C

• Svar på tråden Jun/07
  • nybliven mamma som ska gifta sig sommarn

Jag hakar gärna på denna tråd om jag får

Jag ska gita mig i juni 07 datum inte bestämt än riktigt då det ska klaffa både med kyrka och lokal...

Vill helst Vendelsö kyrka (haninge) men den är nog stängd verkade det som.

Har en dotter på snart 3 måander.

• nybliven mamma som ska gifta sig sommarn

nybliven mamma som ska gifta sig sommarn.. jag har bytt namn till Carro1978 istället

• Juni07

Carro1978:
    Österhaninge kyrka är annars jättefin, beror på vilken festlokal ni har förstås och hur långt ni vill transportera gästerna

Vi gifter oss i Österhaninge kyrka 9/6! Tror att det börjar bokas upp rätt snabbt nu så tänk på att inte vänta för länge.

Lycka till!

• Carro1978

Juni07: Vi har prel.bokat österhaninge Kyrka den 30 juni (det enda datumet som fanns, ville ha 16 men men) så att vi inte står utan kyrka och det verkar som att vi får den lokal vi ville ha.

Ska titta på en imorgon. FEstvillan heter den. Hoppas den är fin. Ligger i Trollbäcken så det blir ju till att åka en bit då men men. Är inte från haninge från början så jag har aldrig varit i österhaninge kyrka.

Vart ska ni ha er fest?

• Juni07

Carro1978: Festligt, vi har bokat festvillan i trollbäcken

Österhaninge kyrka är jättefin, vi har döpt vår ena dotter där.

Vi kommer att hyra en buss som transporterar från kyrka till lokal

• Carro1978

Juni07 där ser man. Vad festligt. Vi ska kolla på villan imorgon. Den verkar fin då jag tittat på bilder på nätet. Har du varit inne i den? Var den fin??

VAd kostar det att hyra en buss då? Men jag tror att de flesta har bilar med sig så.

Har du kommit långt i förberedelserna? Visste inte att man var tvungen att vara ute i så god tid när det gäller kyrka och lokal.

• Juni07

Visste inte att de hade en hemsida, har du adressen?

Ja den är fin inuti, ljus och fräsch med en fin altan på baksidan för tex välkomstskål/drink om vädret tillåter.
    Köket är rätt litet men den Cateringfirma vi anlitat känner till lolalen.

Vi har tagit offert från några bussbolag och det kostar nånstans mellan 1700-2000 kr beroende på hur många man är för den sträckan.

I övrigt så har jag bokat Cateringfirma, solist till kyrkan, fotograf, klänning har jag tittat på och tror att jag hittat rätt men jag får ångest varje gång jag ska bestämma mig...!!

Har gjort en mall till inbjudningskort...men sen har jag inte kommit längre...just nu planerar jag i huvudet hur jag vill att kvällen ska se ut.

Just det, ring har jag börjar titta på men vi har inte tittat tillsammans ännu!

• Carro1978

Men då har ni väl kommit rätt långt eller??

Vi har prelbokat festvillan, ska titta på den imorgon. Väntar på besked om vendelsö kyrka kan hålla öppet (men hon trodde inte det). SEn har jag beställt 3 provkort + katalog från Caligrafen och de var super fina + de hade jätte mycket..

www.festvillan.com

• Carro1978

Juni07 vart har du tittat på klänning??

• Juni07

Hoppas ni gillar festvillan vi tycker den är jättefin, ligger visserligen nära vägen, men det är liksom på baksidan så det borde inte störa hoppas jag, man är ju mest inomhus och där är jättefint!

Berätta gärna vad ni tyckte sedan!

JAg har titta på klänning på "brud i Centrum" i brandbergen, jätte bra service där mest Aspera klänningar. Men jag har nu fastnat för KIK´s modeller de har butik i stan på Mäster Sameuels gatan.

Svar på tråden Jun/07