Jun/07
Hej Hopp
Är det några som ska gifta sig i Juni/07?
Skulle vara kul och höra hur långt ni har kommit i planeringen./C
Hej Hopp
Är det några som ska gifta sig i Juni/07?
Skulle vara kul och höra hur långt ni har kommit i planeringen./C
Hej, jag hakar också på denna tråd då vi ska gifta oss den 2 juni-07.
välkommen caso78 :)
vart gifter ni er?
Hej Annelie, vi gifter oss i Taxinge kyrka o ska ha festen på Torpa pensionat. nå´n som har haft eller varit på fest där? Vill gärna höra vad ni tycker i så fall...
Hej!
Jag är också junibrud (30/6), men känner att många saker är för tidiga att börja med nu? Är det bara jag som känner så?
Har fått tips om att man i mycket god tid kan skicka iväg ett litet brev/mail där man ber folk att "spara datumet" för bröllop, men att mer information fås vid inbjudan. Detta tänker jag göra, eftersom vi gifter oss i semestertider och jag tror att många hinner boka in saker tills de får vårt inbjudningskort i april. Fler som gör så?
caso78 och Miss Cykel, välkomna hit
caso78, vi gifter oss på samma dag! Hur långt har ni kommit med planerandet?
Miss Cykel, vi kommer inte skicka ut "save the date"-mail eller kort men har sett till att sprida ut vilket datum det blir
22 juni här i kalmar
Vi har bokat kyrka, där vi ska ha middagen och fotograf. Ska prova ut klänningen om ett par veckor, när jag åker hem till Sverige. Ska då också passa på att prova en ny frisör, eftersom min gamla ska ha barn och inte kan fixa mitt hår. Vi har också börjat kolla lite på solister i kyrkan, musik till festen och så. Sen känner jag inte att det är så mycket jag kan göra i nuläget. Har jag fel? Någon som har tips? Jag vill inte börja med inbjudningarna än, eftersom det är ett halvår tills vi ska skicka iväg dem...
Får man vara med? Stockholmstjej som vissrligen gifter sig i de norrländska hemtrakterna, men ändå... Vårt datum är den 9/6 och vi har INGET klart förutom kyrka, festlokal och fotograf. Ni har ju massor fixat
Got some work to do här märker jag
Till er som inte har bokat så mkt säger jag bara: BÖRJA NU!!!
Vår fotograf, som vi har bokat sen ett par månader tillbaka, ringde igår och ville bekräfta tiden... Han hade fått en till förfrågan på samma dag! Så, om vi inte hade bokat, så hade vi inte fått honom! Om man har en bild i huvudet av hur man vill ha det (vilket de flesta tjejer iaf har , så är det bättre att boka så tidigt som möjligt, så man får som man vill. Ingen i branschen reagerar på att man bokar tidigt, då de flesta börjar i mkt god tid!
Lycka till allihop, och så hoppas vi på att juni-vädret blir kanon!!!
Jag är ny här och vi kommer att gifta oss 9 juni. Mitt namn och vår bröllopsplats är hemligt tillsvidare eftersom alla våra vänner inte vet och man vet aldrig vem som snokar runt här! ;)
Vi har kyrka och festlokal bokad och håller som bäst på och ordnar catering och musik till festen. Klänning har jag börjat titta lite löst på, men är sugen på att vänta tills 2007 års kollektion kommer in. Nån som vet när?
Temat har vi klart och inbjudningskorten är relativt klara. Vet att det är tidigt, men jag hade en idé jag måste testa och det blev så bra att jag gjorde alltihop. ;)
Ja, det var väl det mesta tror jag