• clng

Jun/07

Hej Hopp

Är det några som ska gifta sig i Juni/07?
    Skulle vara kul och höra hur långt ni har kommit i planeringen./C

• Svar på tråden Jun/07
  • Junibrud 07

Juni07
    Vi kommer nog att försöka följa färgtemat någorlunda även vad gäller dukning och dekoration. Vårt färgema för inbjudningskort med mera (mörkrosa, creme/vitt, guld) utgår från början från att jag vill ha coolwaterrosor (rosa) i brudbuketten och då är det ju lätt att matcha med dekorationerna också! Tycker det är snyggt när det är en röd tråd

• Michan_

Anneli,
    Jag köpte min på Brud i centrum i Brandbergen. Jättegulliga och hjälpsamma tjejer som äger butiken.
    Fick ge 5 000:- för min. Då var det rea. Den hade kostat 8 000:-

Lycka till!

• ~Annelie~

Michan_

Har hört talas om "Brud i centrum"..
    Men dom hade inga Nixa klänningar va?
    Vet du om de har klänningar i större storlekar?

• Michan_

Anneli

vad jag vet så har de inga Nixa klänningar.
    Däremot så tror jag att de har större storlekar.

En butik på Hornsgatan Bröllopsbutiken tror jag att den heter... De har lite rea nu. Jag har för mig att de har lite större strl.

• Michan_

Bröllopskällan heter den butiken

• Juni07

JAg har köpt min klänning (2-delad) på KIK kostar 5000:- sen tillkommer lite för ändringar.

Brud i Centrum har mest Aspera klänningar, jag hade bestämt mig för en där först, dom är verkligen kunniga och hjälpsamma, men nu blev det inte den ändå. Tror de har REA fortfarande. Man får räkna med ca 4 månaders leverans tid där!!

REA har de även på Bröllopskällan på Horsgatan, samt på de andra 2 butikerna som ligger på Horsgatan, Söders Klädestjänst och Brud och Fest tror jag de heter har också REA.

• V I L M A

Anneli, jag betalade 3500 för min klänning, vilket är helt osannolikt billigt för en Maggie Sottero. Jag köpte den begagnad, så därav priset. Kan varmt rekommendera att köpa begagnat. Min klänning är i kanonfint skick och jag betalade en fjärdedel av butikspriset!!

• MrsNielsen2Be

Jag är ny här och vill jätte gärna vara med här.
    Jag och min sambo gifter oss den 9 juni nästa år.
    Vi har bokat kyrkan och festlokalen.Jag har tittat runt på klänningar men ska avvakta lite.Om jag inte har hittat min klänning till mars nästa år så kommer jag nog att få panik.

Juni07:Jag läste att ni också gifter er då.Vad spännande

• goldbride

Hej tjejer
    Jag vill veta var i Hornsgatan ligger de brudklädersbutiker? Vilket nr?

• ~Annelie~

goldbride..

minns inte gatunummer.
    Men om du åker till t-banestation Zinkensdamm och står så att du har Hornsgatan fram för och bakom dig, samt har Zinkensdamms IP på vänster sida, och en pub/restaurang på höger sida så ska du bara se till att vara på samma sida som IP och gå en ca 15-20 meter feamåt så har du Bröllopskällan där...

Hoppas du förstår vad jag menar

Svar på tråden Jun/07