• Ab fab

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?

Är det någon mer som jag?
    Som tänker på bröllop större delen av tiden.
    Vars vänner tröttnat på allt pratande? Vars partner suckar när det är dags att planera?

En fika med likasinnade vore inte dumt. Är det någon som är sugen på att träffas i eller runt Göteborg för en "bröllopspratarfika"

• Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?
  • Linum

Det brukar vara brukligt att bestmannen har samma som brudgummen.

Carma: Vad härligt att ni har huset "i handen"!!! Måste kännas underbart! Vi kanske får ha en fika hos dig i vår, så vi får se "underverket".

Nu ska jag promenera till systemet och handla rödvin till hjortsteken.

• Linum

Naturligtvis rörde jag ihop det... Bestmannen skall ha samma som gästerna - inte brudgummen.

• Ab fab

jag hittade ett kul recept på hjort ( jag fick en halv hjort av svärmor så jag letar recept.)
    www.fyrklovern.se/templates/RPage.aspx

Det där med klädsel är lite krångligt. Jag tycker ju att brydgum o bestman skall ha samma stil men o andra sidan skall best man inte vara "mer" klädd än gästerna. jag kollade Magdalena Ribbing men hittade inget där.

• Linum

Smaskigt!

Magdalena Ribbing menar att bestmannen inte skall skilja sig från gästerna. Jag håller nog nästan med, fast han kan ju få en coursage, så att man i dimman kommer ihåg vem han är...

• TezzAmore

Här på BT står det

"Bestman bär nämligen oftast likadana kläder som brudgummen."

Vi kommer nog att ha det så att bestman och brudgum har samma.

Vem är Magdalena Ribbing?

• Ab fab

fasiken vad jag stavar illa.... de feta små fingrarna slår fel tangent hela tiden...

lättaste är att både brudgum, best man o gäster har samma klädkod (dock inte samma kläder som jag höll på att skriva *s*)

• TezzAmore

Jag tycker nog att brudgummen ska vara finare klädd än gästerna och eftersom bestmannen är liksom utvald att delta och vara personligt engagerad vid vigseln, tycker jag nog att bestman ska ha samma. Självklart gör man som man vill och jag kan tänka mig att det kanske också skiljer åt om man gifter sig i kyrka eller ej!

• TezzAmore

Herre jösses! Va svårt det va att beskriva det man tycker utan att det låter som en utskällning! Hehe! Jag vill bara påpeka detta, då jag läst igenom det jag nyss skrev och det låter jättesurt! Haha!

• Linum

Magdalena Ribbing är etikettsguru i Sverige.
    Jag tycker nog att man kan göra precis som man själv vill, så länge man trivs med resultatet!

• Ab fab

Nu skall jag ge mig av o gå på stan istället. Det blev inte mycket nytta gjort idag.

Madgalena Ribbing har en spalt i DN som är rätt kul att läsa. Man skall ju inte se det som "lag" utan som lite hjälp på vägen om man är osäker.

Har man en svärmor in spe som jag behöver man ingen Magdalena... Hon är ett levande etikettslexikon

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?