• Ab fab

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?

Är det någon mer som jag?
    Som tänker på bröllop större delen av tiden.
    Vars vänner tröttnat på allt pratande? Vars partner suckar när det är dags att planera?

En fika med likasinnade vore inte dumt. Är det någon som är sugen på att träffas i eller runt Göteborg för en "bröllopspratarfika"

• Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?
  • Carma07

Fröken Malm: Hann inte skriva klart innan. Jag tror att det är som Tezz skriver; att de har redan sett allt. Och Snobben har ju varit poppis nu en tid på trosor.

• Fröken Malm

Tezz,
    Det är en kille. Även om jag vet att han är professionell och säkert inte gluttar, så vill man ju åtminstone se fräsch ut.

Samma sak hände ju när jag provade brudklänning.....hade på mig ett par väldigt bekväma stringtrosor i rödrandigt bomullstyg......inte så raffigt.

• TezzAmore

Fröken Malm: Bara han inte är snygg också, då kan det ju bli lite pinsamt, hehehe! Fast vem vet, han kanske också gillar snobben? Jag gjorde också en miss med underkläder när jag var på Swahns. Jag hade ett par gamla urtvättade stringtrosor och en likadan bh... hehe! Tanten som var med var ju inte blyg heller så där stod man och visade upp sina "snygga" underkläder...

• TezzAmore

Fröken Malm: Förresten, har du rakat benen?

• Fröken Malm

FAN!

Lite stubb får han nog klara!

• TezzAmore

Åh! Jag tror att jag har hittat en låt att ha på bröllopet! Fast jag hoppas att jag inte missuppfattat texten så att den handlar om något ledsamt, kan ni, mina kära vänner, hjälpa mig att tyda den?

------------------------------
    Youll remember me when the west wind moves
    Upon the fields of barley
    Youll forget the sun in his jealous sky
    As we walk in the fields of gold

So she took her love
    For to gaze awhile
    In his arms she fell as her hair came down
    Among the fields of gold

Will you stay with me, will you be my love
    Among the fields of barley
    Well forget the sun in his jealous sky
    As we lie in the fields of gold

See the west wind move like a lover so
    Feel her body rise when you kiss her mouth
    Among the fields of gold
    I never made promises lightly
    And there have been some that Ive broken
    But I swear in the days still left
    Well walk in the fields of gold
    Well walk in the fields of gold

Many years have passed since those summer days
    Among the fields of barley
    See the children run as the sun goes down
    Among the fields of gold
    Youll remember me when the west wind moves
    You can tell the sun in his jealous sky
    When we walked in the fields of gold
    --------------------------------
    Sting/Fields of Gold
    --------------------------------

• Fröken Malm

Väldigt vacker! Jag tycker inte alls att den låter ledsam.

• Linum

Fields of gold är en helt underbar låt! Inte alls ledsam, även om denär lite eftertänksam. Hittar man en vacker låt, så spelar det egentligen ingen roll om den har något ledsamt i sig - huvudsaken är att den betyder något!

Försök få tag i Eva Cassidys inspelning av Fields of gold - helt fantastisk!!!

• TezzAmore

Den versionen jag hörde igår var med en tjej. Tyckte att den var lite vackrare än Stings originalversion! Linum, tack för tipset! Jag ska leta på!

Skönt att höra att den inte handlade om typ nån som gått bort. Ibland kan man sitta och nynna på en låt utan att tänka på texten, så visar det sig att den handlar om något hemskt. Tex. "la camisa negra". Låten är ju jätteglad, men texten handlar om en kille som tar på sig en svart tröja, typ av sorg för hans tjej gjort slut eller varit otrogen eller nått! hahaha! Den har man nynnat till många ggr!

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?