• Ab fab

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?

Är det någon mer som jag?
    Som tänker på bröllop större delen av tiden.
    Vars vänner tröttnat på allt pratande? Vars partner suckar när det är dags att planera?

En fika med likasinnade vore inte dumt. Är det någon som är sugen på att träffas i eller runt Göteborg för en "bröllopspratarfika"

• Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?
  • Fröken Malm

Hej!

Fullt upp här! Om två timmar slutar vi och ska på julfest, jihoo!

Det gick bra igår hos naprapaten, fick behålla strumpbyxorna i alla fall. Kände mig måttligt snygg iklädd endat nylonstrumpr och BH......... Men han tryckte och knäckte och känner mig lite bättre. Ska dit igen på måndag......=450 spänn fattigare!

• TezzAmore

Ska strax gå hem, ska handla massa gott att göra julgodis av i helgen! Mums! Fröken Malm, ha det så kul på julfesten! Ni andra, ha en underbar helg! *kraaaam!*

• Ab fab

God morgon kamrater !
    Äntligen på jobbet, det har varit mååånga kalas nu Betade av julfest på jobbet i fredags, julkalas hos kamrater i lördags o födelsedagsmiddag igår. O han med en nödlandning mitt i allt. Inte så dramatiskt som det låter med liiite läskigt. Hamnade först på en liten rundtur i Tyskland o sen funkade inte landningsstället så vi fick gå tillbaka till Munchen igen.

Igår hann jag städa hemma. Gu va skönt. O röja lite i trädgården -jämna till leran efter grävmaskinen. fast det är ju bara att vänja sig - efter jul kommer ju de som gräver bergvärmen....

Jag skall jobba tre dagar sen skall jag ha semester. det är ju bäst att röja innan svärmor kommer (fast hon är en riktig snälling)

Tycker faktiskt att det skall bli lite skönt när julen är över- då skall jag grotta ner mig i bröllopsplaneringen ordentligt!

• Fröken Malm

God Morgon!

Låter som du haft en hektisk helg, Lykke!

Själv har jag också varit på festligheter i helgen. Hade julfest med jobbet i fredags i Ordenshuset i Johanneberg. Bauti, kan meddela att huset står kvar! Gick vidare ut i nattvimlet, och var inte hemma förrän kl 04.00......fick sota för det i lördags morse......MAH!!!

I lördags var vi bjudna till våra grannar en trappa ner på pepparkaksbak, mycket trevligt!!

Är fullt upp hela veckan, ska bla ut och äta med mitt team på onsdag, 28+ blev det!

SNART ÄR DET JUL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Ab fab

28+ låter ju som en trevlig sysselsättning O fröken malm... skall man nu vara bakis så är det ju bra om man har haft det kul innan. Låter som du hade ett bra party

veckans bästa blir nog julsånger i city. Domkyrkan på osndag. det är så vackert o mysigt med alla körer o en härlig präst. Lång fika med vänninorna efter det.

• TezzAmore

God morgon! Låter som du haft en bra helg, Malm! Läskigt med nödlandning Lykke!

I lördags hade vi julmys hemma! vi drack glögg, sambon gjorde julskinka (vi är ju inte hemma över jul) och jag gjorde sex sorters julgodis. Det skulle blivit sju om inte jag fått helt hjärnsläpp. Jag skulle göra dubbel sats av MarabouFudge och skulle då blanda 6 dl socker, 6 dl grädde och 2 dl sirap. När det kokat upp till 120 grader skulle jag lägga i 4 msk honung m.m. Gissa vad jag gjorde? Jag började me att lägga i 6 dl socker, 6 dl grädde och 2 dl HONUNG!! *aaaah*! Det var bara att slänga allt? Fast igår gjorde jag rätt (efter lite om och men) och det blev ganska gott! Nu måste jag bara sätta snören på alla lådorna, för annars går jag bara och nallar. :-P Igår var jag på julmarknad i Haga, det var mysigt och juligt!

Helgen har varit bra, synd bara att jag är på fruktansvärt dåligt humör idag!!! Allt gick galet imorse. Vaknade och hade för jädra ont i magen, hade fått m**s under natten, HATAR första dagen. Känner mig nästan sjuk ju! Någon annan som kan känna likandant? *suck* Helt darrig lyckades jag komma iväg för sent till jobbet och när jag kom fram till bilen så var det dubbelt lager med is. Det tog 20 min. att skrapa rutan. Jag kom en kvart för sent till jobbet? *pust* Jag försöker inte vara en häxa, men jag känner mig som en sån idag!

• TezzAmore

Men jag hoppas att jag inte skrämer bort er med mitt humör, jag lovar att jag ska hålla mig i skinnet...

• Ab fab

Det är trevligt att vara häxa ibland... men du kanske inte skall dela ut hockeybiljetter idag Tezz

• Linum

Har varit på möhippa i helgen. Det blev ganska trevligt, trots mina aversioner mot utklädning och hemska uppdrag. Hon tog det hela med ro, och tyckte nog att det var ganska kul.

På eftermiddagen blev den blivande bruden sminkad av en makeupartist. Hon var härifrån Göteborg, och skitduktig! Hon åker hem till folk och håller kurser också, så det kanske kan vara något till en framtida kvällsdate för oss?! Hon tar 1 000 kr för en brudmake, och då ingår en dag på stan när man kollar runt lite på makeup och färger, en provmake samt den riktiga makeupen på den stora dagen. Jag ska nog önska mig henne i födelsedagspresent, tror jag : )

Och godmorgon på er med!

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?