• viktualia

Nu har jag gjort det igen.......

.... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en ny tråd på samma tema som den gamla som just stängts av, av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......
  • Jessie76

Lule såklart (fast jag gillar nog skellefte och pite bättre....) Vi har inte a:et med en prick ovanför i stadsnamn här uppe

På tal om flytt - är det kvantitet eller kvalitet vi pratar om? Jag menar en del har ju sån jävla tur att dom har flytt landet...

• viktualia

är det kvantitet eller kvalitet... hm.. ja det kan man fråga sig... i mitt fall handlade många flyttar om något slags sökande....

kanske en jakt på livskvalité, men i så fall har jag hamnat tvärfel just nu... min definition på trevlig omgivning är god tillgång till bra restauranger, kulturliv och shoppning.. och det saknas ju i min 30 tusen pers håla...

• ice13

Jessie: Lule, där har jag bott i typ tre år. Å så har vi sommarhus i Pite... Fast du kan ju inte kalla Lule vildmark.. ;) Värsta storstan ju! Bege dig 35 mil längre upp ska du få se på lappträsk.

• Jessie76

*asg* jo det förståss, men d e lite kul å driva med sig själv ibland - och andra för många har ju inte befunnit sig norr om Gävle, eller Stockholm för den delen!

• Jessie76

Vickan, jag har växt fast i Lule så jag skäller inte på dig, jag undrar bara Ta inte illa upp, jag är lite avis på dig/er bara

• viktualia

måste f ö meddela att jag har bott en termin i Lule och att det var trevligt!

• ice13

Viktualia: Sökandet känner jag igen.. Men jag har inte sökt så mycket som dig.. ;)

Jessie: Jag gillar Lule, skulle nog kunna tänka mig att bo där igen nån gång..

Nu ska jag på möte, får väl läsa ikapp sen!

• viktualia

undrar.. öh.. alltså det är onsdag em och Vickan är SEG i kolan.... kanske är det strömavbrott i papiljotterna - vem vet?

en liten utläggning om bakgrunden till mina flyttar:
    jag pluggade på sex olika högskolor/universitet medans jag var i farten. flyttade pga utbildningar, nyfikenhet, kärlek, uppbrott och kompisar i en salig blandning.

effekten av att inte bo i min barndomsstad:
    jag har fått lite livserfarenhet, har haft skoj medans jag flyttade men är råskraj för att skaffa barn med 25 mil åt vardera hållet till resp föräldrar. annars är det helt ok att bo nån annanstans än där jag växte upp.

*eftermiddagsfika*

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......