• viktualia

Nu har jag gjort det igen.......

.... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en ny tråd på samma tema som den gamla som just stängts av, av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......
  • mary81

* Vad är ett måste på julbordet?
    mamma hemmagjorda filbröd och köttbullar och självklart skinkan.

* Vad dricker man till julmaten?
    Julöl, must och snaps

* Mjuka eller hårda julklappar?
    mjuka

* Kalle Anka eller Karl-Bertil Jonsson?
    Kalle Anka

• viktualia

* Vad är ett måste på julbordet?
    Prinskorv!!!!!

* Vad dricker man till julmaten?
    Hälften julmust hälften svagdricka

* Mjuka eller hårda julklappar?
    Hårda - mer böcker till mig!

* Kalle Anka eller Karl-Bertil Jonsson?
    Har ALDRIG sett Kalle Anka och K-B kanske 5 gånger... så pass...

• nenne78

HAHAAH!!! Har redan grattat i gravtråden, men .... *tutar i krulltutan* WOOOHOHOOOOOOOO!!!! GRATTIS SNARTIS!! Spännande med 2 gravida babes i dennna tråd - ni måste ju vara ungefär samtidigt i graviditeten ju! Snacka om att kunna jämföra symptom, konstiga matvanor och hysteri över att längta efter flygplansmat.

åkej, här är min enkät:

* Vad är ett måste på julbordet? SKinkan. Nej! prinskorv och rödbetssallad. NEJ!!! Sillen!!! Sillen!! ööh..nejnejnej! JANSSONS FRESTELSE!! aaahh ALLT ska vara där!!

* Vad dricker man till julmaten? Apotekarnes julmust

* Mjuka eller hårda julklappar? Hårda... öhöhööhöh

* Kalle Anka eller Karl-Bertil Jonsson? Karl Bertil (jag brukar sova under Kalle...)

• viktualia

skönt att jag inte var helt ensam om Kallebojkotten... för min del berodde det på att jag inte FICK se på Kalle när jag var liten... det var USA-imperialism enligt min mamma.... fniss fniss....

dags att gå på möte och få skämmas över att jag rymde till Sthlm i fredags istället för att jobba klart... ajaj...

• Telemarkgrrl

Men shit Vickan vilket obarmhärtig mamma du har!! Kan inte Kalle-förbud på jul jämställas med barnmisshandel?!

• Telemarkgrrl

Puuuuh, skulle ringa ett sånt jobbigt telefonsamtal idag men för en gångs skull så sköt jag inte upp det och nu är det gjoooooooort!! Vilken brutal lättnad.

• mary81

åh jäklars vad jag längtar efter jul nu
    Igår var jag duktig och bakade igen.. Tänkte att jag skulle baka julvört men upptäckte att jag inte hade någon bakform till sånt bröd, så det fick bli tekakor. Det känns ju som att äta bullar, så himla gott. Sen gjorde jag Saffransgryta med räkor. (haha jag berättar sånt här onödigt vetande, men för mig är det ett stort steg, att jag börjat intressera mig för matlagning)

Igår blev jag svinrädd, jag gick upp på vinden för att hämta de sista julprylarna och då upptäckte jag att vår vind hade förvandlats till ett härbärge för knarkare eller nåt sånt, men det var ingen där just då. Det låg massa skräp och matrester överallt, som tur var hade dom inte gjort inbrott i vår vind denna gång, men det har hänt 3 gr innan

• Meddelande borttaget
  • Telemarkgrrl

Majs, haha, din sambo måste ju undra om du har slagit i huvudet eller nåt!

• Telemarkgrrl

Jag bakade förresten också bröd igår. Fast bara vanliga frallor.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......