• viktualia

Nu har jag gjort det igen.......

.... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en ny tråd på samma tema som den gamla som just stängts av, av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......
  • viktualia

jag grubblade över allmänna platser där man kan se fyrverkerier.... men det är klart.. men strategiskt placerade polare så underlättas ju det hela...

själv har jag som sagt ingen aning om vad vi ska göra. har försökt lura en kompis att ha fest, men just nu funkar inte mailen så jag kan inte kolla om hon svarat. Är dock bjudna på en annan fest.. men det blir i sista hand, hur hemskt det än kan låta.

• Meddelande borttaget
  • Snart så....

Oms, ja då blir det lite svårare, är inte så hemma på var de bästa platserna för fyrverkerier i stan är.

• Snart så....

Fast vi(karlarna) köper alltid så mkt pjäser själva att många står och tittar på våra fyrverkerier hahah....

Undra hur det kommer att kännas att inte få dricka skumpa mm...

• viktualia

Omsan.. näeee den var svår.. promenadavstånd från dig... *grubblar frenetiskt men kommer inte på något*

Snartis - Systemet har en jättegod variant av alkoholfri mousserande Jordgubbsvin som du kan dricka på nyår.
    Ett annat tips: Systemets röda alkoholfria viner är råtråkiga... då kan man lika gärna dricka saft eller druvjuice. Däremot är de vita alkoholfria jättegoda!

• Snart så....

tack vickan, känns lite roligare än att dricka läsk hela kvällen.

• Telemarkgrrl

Tack för stöttande ord och erbjudande om pom-pommande, tjejer!! Chefen blev rätt så paff men jag tror att hon förstod varför jag gjorde det så det blev inga sura miner.

Har en månads uppsägningstid så fram emot slutet av januari blir jag Stureplansbrutta!

Angående bästa utsikten på nyår så råkar faktiskt vi ha den! Vi bor jääättehögt och har en fantasisk utsikt över halva stan. Så vi behöver aldrig åka nånstans på nyår och folk slåss om att få komma hem till oss. Roligt att ha gäster på nyår men jobbigt när folk bjuder in sig själva.

• viktualia

Läsk är ju inte nyttigt på nån ledd. Och jag tycker att man ska visa lika stor omsorg val av dryck till folk som INTE dricker alkohol som de som gör det.

Till vårt bröllop så visste vi att det skulle vara ett ganska stort gäng som var ammande/gravida/bilförare/nykterister... Allstå la vi ner möda på detta med alkoholfritt dryckesval!

Istället för efterrättsvin kan man ha torr alkoholfri cider eller äppelmust. Äppelmust hittar du i div delikatessaffärer av typen Cajsa Warg eller på julmarknader.

På korståg för vettiga alkoholdrycker!!!!!!!

• Snart så....

Du vet inte vad något av det vita vinet hette?

• viktualia

nr 1941 Sutter Home Fre Premium White
    nr 1969 Sutter Home Fre Chardonnay

Båda är trevliga!

nr 1918 Mousserande Jordgubbsvin Alkoholfri

Alkoholfritt öl har jag däremot inte testat... men det finns också...

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......