• viktualia

Nu har jag gjort det igen.......

.... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en ny tråd på samma tema som den gamla som just stängts av, av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......
  • nu är jag fruL

hejsan allihopa

och hej jessie, du svarade aldrig på miott mail, är du arg på mig

vad trevligt ni verkade ha haft det i lördags. jag hann tyvvär inte förbi men det blir vel fler gånger antar jag...eller

• viktualia

Majsan.. ja just det.. ni hade sånt knörvel för er, med andrahandskontrakt och sånt. Håller tummarna för att det löser sig kvickt!!

Jessie: julafton a la Vickans familj:
    Efter frukost cyklar hela gänget till Domkyrkan. Tittar på julspel som är kass men det är tradition. Cyklar hem sen och är nöjda över att ha cyklat en mil på julafton!

Anländer hem vid lunch och äter julmatsattack del 1 då. Sen går alla och sover i några timmar. Och sen inträder julmatsattack del 2, läsning av julevangeliet och sen Julklappar!

• Snart så....

Jessie,
    Skriver för fullt i nadra tråden oxå hahah
    Jag hade min sista mens 14 nov efter många dagar av bruna flytningar.
    HAr ont på utsidan på höder bröst och molande värk. Igår var hemskt :(
    Idag har molandet lugnade ner sig men mår illa, hungrig och rapar om varannat.
    Ringe du direkt till MVC? Ska man ringa dit direkt för inskrivning?

• Snart så....

Jag kommer få en muppig jul, julluch innan Kalle med sambons familj och sen julmiddag efter Kalle med min familj.

Sen äter vi även frukost ihop så det blir en stressig jul *suck*

• Meddelande borttaget
  • Jessie76

Hej FruLlan, förlåt - tänkte just på det, men har inte hunnit... Sorry, det kommer

Majsan för tusan! Du e som jag din rackare!! Eller ni e som vi Festar på småtimmarna allzå....
    Min mans familj dricker inge alkohol alls på julafton. Ganska skönt faktist när man har barn, för det känns som att sedan man fick dom är det ju dom julen handlar om och kretsar kring.... Och om man är som mig och min familj så är inte riktigt fokus på ungarna framåt kvällskvisten.... Tyvärr

• Jessie76

Snartis - jag ringde direkt, lika bra. Men man får inte tid förrän i deras mått mätt v8 typ... Så jag fick tid 4 jan klockan 13
    Men ska som sagt till gyn å försöka se om det har gått längre än jag tror - dvs grav redan förra månaden (förmodligen inte men man kan ju alltid hoppas dit ska jag den 20 dec....
    Molvärken har gått över för mig just nu som sagt. Men den kommer jag ihåg från förra gången.
    Äh, jag kommer å skriver i andra tråden istället så dom här slipper läsa om detta..... I´ll be there in a moment

• viktualia

I mitt julfirande ingår att maken firar hos sina föräldrar och jag hos mina... vi KAN liksom inte åka emellan... 50 mil... skulle man försöka med det så skulle det bli alldeles för jobbigt. Jag behöver VILA på julen!! Alltså sammantrålar maken och jag till nyår istället.

• Meddelande borttaget
  • viktualia

Näpp inget varannanrace här inte. Jag umgås med min söta make hela övriga året, så jul får bli var för sig. Dessutom tror jag inte att jag skulle stå ut att fira jul med hans föräldrar... de har verkligen en annan inställning än mina.

En ytterligare anledning är att de är fyra pers hos maken och vi är fyra pers hos oss i orginal. Dessutom har jag en mormor som kommer vartannat år. Så länge hon lever har jag inte nån lust att fira nån annanstans än i Ua. I år ska brorsans fästmö vara med oss och mormor vara hos moster på julafton. Det handlar alltså om väldigt få människor på varje ställe och flyttar nån på sig får det väldigt stor effekt.

Det sista skälet är att jul är en av de få gånger när ALLA mina vänner som flyttat från Ua kommer hem. Vi har värsta reunion varje jul, med utgång på juldagen och så. Skulle missa så HIMLA mycket om jag inte var i Ua....

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......