• Emm_

Dumpad pga ex??????? *gråter*

Åh, jag är sååå nere!

Situationen är följande:

Under sommaren har jag träffat en kille som är 42 år gammal, jag är 28. I början var jag osäker pga känslor för en annan kille, men dessa gick över efter ett tag. Och vi har haft det mysigt och passionerat under senaste månaden.

Till saken hör att han flyttade till min hemstad pga jobb i maj. Han gjorde slut med sin förra sambo efter 5 år i februari, men han flyttade ifrån henne (och hennes små barn) redan i oktober -05, till egen lägenhet. Han har hela tiden sagt att hon ej kändes rätt! Att hon var grinig mot barnen och att det ej funkade dem emellan! Han har sin tonårsson här i stan, och han ville även vara närmare honom. Och så fick han sitt första jobb här, han är nyutexaminerad. Han bor inneboende hos en kompis, då han ej har egen lägenhet här ännu...

Men nu! Han trivs ej i stan för det är så stressigt säger han. På nya jobbet får han inget stöd och får jobba över hela tiden.. Hans son behöver honom inte så mkt som han trodde! Det är jobbigt att vara inneboende och han saknar sina gamla vänner från den andra staden. OCH: Han vet inte om han kanske saknar exet med! Jag blev jättelessen!

Hur kan han grubbla över detta?? HAN gjorde ju slut med henne! Nu vill han dit igen en helg för att "ta reda på vad han vill"...om han vill bo där, och vilken sorts saknad det är han känner för henne egentligen...

Jag känner mig totalt genomknäckt!!!

Jag sa att då får han göra det, och att vi får ta det lugnt med att ses tills han vet.. Va f*n säger man????

Annars är han en gullig kille som gärna vill ha familj och barn snart. (Hans sons mamma och han gick isär redan i början, så han fick aldrig uppleva riktig egen familj)

Han har ju varit LITE återhållsam, men ändå gullig på andra sätt. T.ex. hållit mig i handen ute och skickat söta sms...

Vad ska jag göra???? Och vad ska jag tro????

Please, hjälp...!!

• Svar på tråden Dumpad pga ex??????? *gråter*
  • GretaG

shit pomfritt, vad jag tyckte att jag lät som en amatörpsykolog...solly

• Emm_

Tack Greta!
    Jag är också en person som kan analysera mkt, skönt med fler som jag...

Ja, vad vill jag...? Det enda jag vet är att han är urmysig och härlig...men han är inte perfekt, ingen är det. Jag hoppas och tror att jag inte tappat huvet helt och att jag kan se saken nyktert.

Jag frågade honom rakt ut om han och hans ex skulle ha sex, men då sa han "nejdu, jag är inte sån... det var eveigheter seb VI hade det...". Han vill tydligen ta reda på om det är HENNE eller hemstaden han saknar.... Han har egen lägehet där, så jag hoppas han inte sover hos henne, fy....

Ja, jag vill inte vara nån reserv, så jag försöker leva vidare samtidigt nu...prata med andra killar och pratat med mitt ex också...så att jag splittrar tankarna liksom...

• GretaG

Märkligt i mitt tycke att man inte vet vad det är man saknar. Men det är ju bara vad jag tycker o det är ju fint av dig att ge honom det.
    Jag hoppas oxå att han inte sover hos henne...fy usch.
    Om min sambo hade velat ta en tajmout eller vad man kallar det, tja jag hade nog inte vart lika stakr som du men nu har han o jag ett bröllops som hägrar i vinter o en dotter.
    Bra att du pratar med andra killar, kanske ska du gå på en dejt o se hur det känns. Skönt att du ändå går vidare men saknaden kommer ju att finnas där ett tag till...:)

• Emm_

Tycker du jag borde dumpa han? Alla tips är ju välkomna... Är jag kanske mesig? Hmmm....

Ja, jag ska se om jag kan dejta nån....exet och jag ska dra och simträna en kväll, de har "lugna kvällar" två dar i veckan här på badhuset.

• GretaG

Ska du oxå blanda in ett X? :D
    Alltså svårt för mig som inte käner dig att säga att du ska dumpa honom det vet du bäst själv. Vad tycker din bästa vän??

• Emm_

Ja, jag blandade in mitt ex på en lätt nivå (vi är enbart vänner) nu, när min M försvann.... Men vi har fikat då och då, kanske var tredje månad sen vi gjorde slut.

Min bästa väninna är underbar på alla sätt, men lyckligt gift och har varit så i massa år... Det mesta kan vi prata om, men ibland är det bra att få tips från olika personer. Hon och hennes man har i stort sett aldrig problem, de gifte sig runt 19 år och sen har det varit raka spåret...få förunnat, men så är det!

• karinna

Hej Emm_. Hur har du det den här veckan? Lite bättre än förra?

• Emm_

Jo, det är liiite bättre än förra veckan. Hur mår du? Har ni hörts? Hur känns allt?

Jag saknar han....

Men idag har jag haft en kul dag, en kompis kom över och vi satt och drack vin och pratade...(ledig dag) Han fick i sig lite för mkt vin för jag bjöd ju på mer och tänkte inte på att det råkade bli mkt.... såg helskoj ut för sen var vi ute och cyklade...han vinglade lite på cykeln, rolig syn mitt på ljusa dan... Knasigt....

• MuffinsTönt

Hej!

Emm_ va bra att du roar dig. Alkohol piffar upp tillvaron ibland. Hr du pratat mkt om M med din vän eller nån annan? Hur ser dem på det här? Hoppas allt blir bra till slut.
    Du har fått så många bra råd och feed back. känner själv att jag har inget nytt att komma med. Önskar dig lycka till och tur med allt i framtiden. :)

Ps. Din tips ang "öppna sig". igår lyckades jag komma med 1 komplimang till honom. Superstolt!! :D

• karinna

Förstår att du saknar honom! Samma här. Fattar inte hur jag kan vara så lugn i att allt kommer att bli bra till slut, men det är bara en känsla jag har. Därmed inte sagt att vi säkert kommer bli ihop igen, men det kommer i alla fall inte att fortsätta så här i all evighet.

Jag har haft en otroligt skön dag, full av energi och glädje i hjärtat. Härligt!

Skönt med en ledig dag, och bra att du njöt av den!

Svar på tråden Dumpad pga ex??????? *gråter*