• Emm_

Dumpad pga ex??????? *gråter*

Åh, jag är sååå nere!

Situationen är följande:

Under sommaren har jag träffat en kille som är 42 år gammal, jag är 28. I början var jag osäker pga känslor för en annan kille, men dessa gick över efter ett tag. Och vi har haft det mysigt och passionerat under senaste månaden.

Till saken hör att han flyttade till min hemstad pga jobb i maj. Han gjorde slut med sin förra sambo efter 5 år i februari, men han flyttade ifrån henne (och hennes små barn) redan i oktober -05, till egen lägenhet. Han har hela tiden sagt att hon ej kändes rätt! Att hon var grinig mot barnen och att det ej funkade dem emellan! Han har sin tonårsson här i stan, och han ville även vara närmare honom. Och så fick han sitt första jobb här, han är nyutexaminerad. Han bor inneboende hos en kompis, då han ej har egen lägenhet här ännu...

Men nu! Han trivs ej i stan för det är så stressigt säger han. På nya jobbet får han inget stöd och får jobba över hela tiden.. Hans son behöver honom inte så mkt som han trodde! Det är jobbigt att vara inneboende och han saknar sina gamla vänner från den andra staden. OCH: Han vet inte om han kanske saknar exet med! Jag blev jättelessen!

Hur kan han grubbla över detta?? HAN gjorde ju slut med henne! Nu vill han dit igen en helg för att "ta reda på vad han vill"...om han vill bo där, och vilken sorts saknad det är han känner för henne egentligen...

Jag känner mig totalt genomknäckt!!!

Jag sa att då får han göra det, och att vi får ta det lugnt med att ses tills han vet.. Va f*n säger man????

Annars är han en gullig kille som gärna vill ha familj och barn snart. (Hans sons mamma och han gick isär redan i början, så han fick aldrig uppleva riktig egen familj)

Han har ju varit LITE återhållsam, men ändå gullig på andra sätt. T.ex. hållit mig i handen ute och skickat söta sms...

Vad ska jag göra???? Och vad ska jag tro????

Please, hjälp...!!

• Svar på tråden Dumpad pga ex??????? *gråter*
  • Emm_

lycklig blivande fru:

Tackar för att du tog dig tid!

Jag svarade ju fint på hans sms samma dag, i söndags....men det kanske ändå kan misstolkas??

ÅH, vad svårt....jag har varit så lessen och är livrädd för att ringa...han ligger som sagt på -300 poäng...pga sitt velande. Har ju känt mig dumpad....fattar han inte det, tro?? Att det kan behövas att han ringer och visar MER?

Eller lever jag i en drömvärld nu?

Någon???

• Emm_

Ingen???

Huh...jag blev jättedeppad nu....tänk om han träffar nån snygg tjej imorrn kväll, han skulle ju på en födelsedagsfest hos en polare också där i hemstaden.....urk.

Nä, usch.....*orolig*

Tänk om han träffar nån riktig pingla och glömmer både mig och exet....f*n!!!

*snyyyyyyft*

• MuffinsTönt

Usch! Va lessen jag blir nu när jag läser dina inlägg. Jag var oxå orolig o deppig när min åkte i väg på weekend för 2 veckor sen. Inbillade mig om en massa snygga tjejer o allt. Sen fick jag ett sms att han har det kul och önskade jag varit med honom där.
    Jag tror helt säker på att vi tjejer inbillar oss om neg saker.
    Jag tror att han har redan tillräkligt med problem och kommer inte ragga.
    Kan inte du skicka ett sms där du undrar artigt hur han har det och förklarar snabbt varför du har mobilen avstängd. Så han vet att du bryr dig om honom. När kommer han tillbaks?

Lycka till och försök njuta av helgen. *Styrkekramizar till dig!!*

• Emm_

Men verkar jag inte KLÄNGIG om jag hör av mig???????? *rädd*

• MuffinsTönt

Jag tycker inte det. Det är ju inte som att du har ringt honom varje dag och inte fått tag på honom. Det är ju Han som har ringt dig. Nu hör du av dig. Av omtanke eller vänlighet (vet inte om det heter så). Annars så kan du vänta med att han hör av sig när han kommer tillbaks. Då slipper du detta dilemma. Fast det är lååång tid. Jag vet! :(

Kram!!

• Emm_

Tack söta Trana! Jag har ännu inte hört av mig...varit så nere idag, så tänkte att då vill jag inte göra några drag ännu...brukar undvika såna saker när jag har "en dålig stund"...

Blev bara så orolig... det kan ju vara självförtroendet som sviktar... Började bara tänka på hans ex, att han ska på fest och att han kanske blir lockad av nån.... Dumt att tänka så jag vet, men ibland dyker dom tankarna upp när man är trött och inte helt uppåt.. (jobbat mkt i veckan)....

Får väl tro på att är det meningen att det ska bli vi, så blir det det till sist ändå... Jag VILL tro på att det finns en mening med allt som sker och att vissa saker är förutbestämda...eller att nån högre makt är med och påverkar så att allt ändå blir bra till slut...för alla parter, oavsett man blir ihop eller ej....

Ja, vad religiös jag lät plötsligt, hehe.......

• MuffinsTönt

Jag tror på ödet. Ett bra ex på det är hur jag träffade min kille. Av en ren slump via nätet. Jag tänkte ibörjan att det inte skulle va nåt seriöst. Blir vi kompisar e dt väl bra. Men oj... Jag tror att det klickade för honom redan från början. Medan för mig tog det ett tag. :D
    Jag tror på ödet kan få oss på olika vägar med olika möjligheter men sen får vi ta vara på det själv.
    Det var den filosofiska sidan av mig. :D

• MuffinsTönt

Vad jag ville säga var... Ni kan vara menade för varran men ödet kanske senare. Pga av vad kan vi inte veta. Men jag tror att när ni har kommit dit och blickar tillbaks så kommer ni att förstå.
    Jag vet inte om detta hjälper eller stjälper dig men ibland när jag e nere brukar jag tänka så.

• Emm_

Han valde henne! Har gråtit i ett dygn!

Heeeeelt förstörd har jag känt mig! Ovanpå allt ringde han EN timme före en visning jag skulle hålla igår. Så jag höll visningen med gråten i halsen och HELT förvirrad.

Han sa bara att han har känslor för oss båda två, men att han måste satsa på en sak. Att de ska flytta ihop igen!! Fattar inget...gått runt som i dvala...idag fick jag chans att gråta. Har gråtit i timmar, tårarna bara rann och rann utan slut....

Varför?? Han sa ju att han hade kommit över henne förut... Men nu sa han att han ändå hade känslor kvar.

Tror ni det kommer funka mellan dom?????
    Han verkade inte vilja höras av heller...kanske har hon ställt ultimatum...

Är så jä-la lessen så jag tror jag dör...

Jag kommer väl aldrig mer få se han nu... Han sa att "det är ju inte säkert det funkar dom emellan men att han måste försöka. Att det lär märkas om det funkar". Sen sa han om oss, mig och han: "Är det meningen att det ska bli vi två, så blir det vi till slut". SUCK!

Kände mig bara så liten och betydelselös....som en liten nolla. Jag var kanske bara en fling, tänkte jag...

Vill så gärna att han hör av sig i framtiden, tror ni han gör det???

Känns hemskt att förlora kontakten för evigt...

Han sa att han trodde att "allt det gamla kommer att försvinna, bara jag träffar en sån fin tjej som du (jag)....men att det gamla finns i bakhuvudet och jag måste ta itu med det..."

Åh, är det nån som hör mig??? Känns förjä-ligt........*SNYFT*

• MuffinsTönt

FY F*N!!!
    Vilken dålig timing med visning. Hoppas det gick bra ändå.
    Jag vet inte vad jag ska säga. Om det vore möjligt skulle jag vilja vara hos dig nu. Ta med nybakade muffins (med after eight mint :D) grönt te och en storpack näsdukar. Jag lär oxå lipa. :(
    Det känns som vi känner varran fastän vi har aldrig träffats.
    Om du behöver någon att älta så vet du var jag finns. Jag har msn om du vill snacka där.
    Stor Kram på dig!!!

• Emm_

Hej söta Trana! Du är ju för GO!!! Muffins och after eight mint värmde....vad gullig du är...

I all frustration och depp, skrev jag ner allt i ett nytt inlägg...var bara så lessen att jag startade en ny tråd...sjukt. Skrev av mig helt igen, det hjälper lite att skriva har jag märkt...

• MuffinsTönt

Skriv så mkt du orkar! Det hjälper verkligen. Förut skrev jag varje gång jag blev lessen. Hoppas du blir bättre snart.
    Varma Kramar tll dig!
  • karinna

Emm_, usch vad tråkigt! Men nu vet du och hur jobbigt den än kan vara så är det bättre att veta än att leva i ovisshet! Ta nu en dag i taget och unna dig en massa vardagslyx. Gå och shoppa, ta ett glas vin med en god vän, gå långa sköna höstpromenader, festa loss på krogen, köp böcker som handlar både om kärlekssorg och om livsglädje. Ja, du ser - livet innehåller så mycket mer än bara förvirrade killar !

Förr eller senare dyker kärleken upp igen! Då har du lärt dig ännu mer om livet och om dig själv. Fortsätt våga leva och njuta, helt och fullt. Det är liksom enda sättet....

STOR KRAM till dig!!

• Emm_

Karinna: Tack. Ja, jag har investerat i en bok.....men inte orkat börja läsa än... Tankarna har bara snurrat runt som en karusell...

Hur går det för dig och killen?

Trana: Jag är bara helt megalessen just nu. Imorrn bitti har jag en arbetsintervju tidigt, blir väl att bara bita ihop och ge ett gott intryck...

Annars känner jag bara en jättestor sorg och tomhet... Som ett hål inuti mig. Jag kan ju inte ringa och kontakta honom pga att hon verkar ha emot det.... så jag känner mig lite låst till att komma över detta på egen hand...det blir ingen "nedtrappning" på ett naturligt sätt i vår kontakt, utan jag får bara inte ringa....

Saknar honom massor så klart..och det kommer jag väl göra en tid.

Förstår bara inte att han kunde gå tillbaka till henne.... istället för att satsa på nåt nytt...men det kan väl ha många förklaringar....

• MuffinsTönt

Hej Emm_!
    Hur är det?

Kraaaam i höstvädret!!!

• Emm_

Hej Trana-gummis!!

Hur mår du?? Jag har överlevt..heh. Även om jag inte trodde det ett tag...men sakta känns det bättre! Hur går det för dig och killen?

KRAAAAAM!

• MuffinsTönt

Hej Emm_!
    Va glad jag blir att du är på bättringsväg. Go Emm, Go Emm! :D
    Det är väl bra med oss. Vi har ett problem som gnager oss mer än vad vi vill erkänna men det löser nog med tiden. annars e dt snart tenta (läs ... =ångest) :D:D:D
    Snart dags att tänka på julklapparna. Hmm... för att vara på den säkra sidan ska jag nog skriva en önskelista till mr "jag köper det dagen innan". :(:D

• MuffinsTönt

Ta det lugnt idag. Fredag den 13e.

• MuffinsTönt

Hej Emm_
    Trana här.
    Hur e dt? Bra hoppas. Här är det skit... :(

Svar på tråden Dumpad pga ex??????? *gråter*