• Emm_

Dumpad pga ex??????? *gråter*

Åh, jag är sååå nere!

Situationen är följande:

Under sommaren har jag träffat en kille som är 42 år gammal, jag är 28. I början var jag osäker pga känslor för en annan kille, men dessa gick över efter ett tag. Och vi har haft det mysigt och passionerat under senaste månaden.

Till saken hör att han flyttade till min hemstad pga jobb i maj. Han gjorde slut med sin förra sambo efter 5 år i februari, men han flyttade ifrån henne (och hennes små barn) redan i oktober -05, till egen lägenhet. Han har hela tiden sagt att hon ej kändes rätt! Att hon var grinig mot barnen och att det ej funkade dem emellan! Han har sin tonårsson här i stan, och han ville även vara närmare honom. Och så fick han sitt första jobb här, han är nyutexaminerad. Han bor inneboende hos en kompis, då han ej har egen lägenhet här ännu...

Men nu! Han trivs ej i stan för det är så stressigt säger han. På nya jobbet får han inget stöd och får jobba över hela tiden.. Hans son behöver honom inte så mkt som han trodde! Det är jobbigt att vara inneboende och han saknar sina gamla vänner från den andra staden. OCH: Han vet inte om han kanske saknar exet med! Jag blev jättelessen!

Hur kan han grubbla över detta?? HAN gjorde ju slut med henne! Nu vill han dit igen en helg för att "ta reda på vad han vill"...om han vill bo där, och vilken sorts saknad det är han känner för henne egentligen...

Jag känner mig totalt genomknäckt!!!

Jag sa att då får han göra det, och att vi får ta det lugnt med att ses tills han vet.. Va f*n säger man????

Annars är han en gullig kille som gärna vill ha familj och barn snart. (Hans sons mamma och han gick isär redan i början, så han fick aldrig uppleva riktig egen familj)

Han har ju varit LITE återhållsam, men ändå gullig på andra sätt. T.ex. hållit mig i handen ute och skickat söta sms...

Vad ska jag göra???? Och vad ska jag tro????

Please, hjälp...!!

• Svar på tråden Dumpad pga ex??????? *gråter*
  • Emm_

Trana: HEJJ!! Hur mår du? Hur går det med killen?

Jodå, här är det helt okej....läste just lite i arbetstråden här om löner...

Annars har det inte hänt så mkt...vi har inte hörts...men jag tänker på honom..jag kanske är knasig...

Vad har hänt i ditt liv sen sist?

Hörs imorrn, måste logga ut nu, kram!

• MuffinsTönt

Tjena Tjejen!
    Det har varit lugnt för min del. Han fyllde år härom dan. Fick en liten gullig present av mig. :D
    Blev lite sur över att han inte köpte nån liiten present till mig när han var o reste.
    -Måste man eller? Frågade han
    Jag är kanske konstig, men enligt mig så är det ett sätt att visa sin omtanke. Nu är jag inte jätte sur men jag var ju lite nere när han skulle åka. Kunde väl tröstat mig lite.
    Skulle du "förvänta dig" en present av din pojkvän?
    Imorrn är det helg. Hoppas vi kan hitta på ngt. Hoppas du får en jätte rolig och skön helg.
    Kram!

• MuffinsTönt

det där med att tänka på personer som man inte ska göra... Känner verkligen igen mig. Jag var så dum att jag gav mig själv en deadline. *slår på pannan*
    Det slutade med att jag tänkte ÄNNU mer på den personen. Jag tror att tänka, fundera och sakna är ett sätt för själen/hjärtat att bearbeta/läka efter det som hänt. När den är klart så kommer tankar nar att försvinna succesivt. Eller så kommer nån annan in och ockupperar. :D
    Det går bort med tiden. Jag lovar dig. Oj... vad kurator-akitg jag låter nu. *fniss fniss*

• Emm_

Trana: Hahaha...tänkte du MER på han pga din deadline??! Du är ju rolig!!

Nä, det där med killar och små söta presenter...det funkar inte alltid. Dom fattar inte hur mkt en sån liten tanke betyder för oss tjejer. Finns MÅNGA killar som glömmer både födelsedagar och årsdagar (av när man blev ihop/gifte sig)...MÅNGA! Tyvärr, är dom inte lika bra på "små överraskningar" som vi tjejer. Jag köpte ofta presenter till syrran och mamma när dom bodde här; slog in i glittrigt papper och glansiga snören... En gång köpte jag blommor till pappa; han fattade inte alls varför jag köpt dom. "Det där vissnar ju ändå!" tyckte han.... Men det är ju FINT med blommor, tycker jag....suck...ja, killar.

• MuffinsTönt

Om jag köper små presenter o så till honom så borde han veta hur glad man blir. Då kanske han fattar hur glad JAG blir om han gör likadan. Nackdelen är att det kostar i längden. Och det känns som jag är den som pushar hela tiden. Beror nog oxå på att jag inte har nån tålamod att vänta på herr Sköldpadda ska röra på sig. :D
    Vi har inte nån årsdag. Jag "glömde" kolla upp vilken datum det var. Och så vill jag skona honom från det.
    Han var så elak/korkad härom dan. Vi snackade om min födelsedag o hur han ska hitta "den perfekte presenten".
    Jag: -Det finns nånting innan min födelsedag (på våren).
    Han: Va? Trodde bara jag som skulle få julklapp. Du firar väl inte jul?!?
    Jag: Öh... Jomen, vi brukar ge varann julklappar ändå...
    Sicken knasboll va! Och han råkar vara MIN. :D:D:D

Ha det gött! *Kraam*

• Emm_

Trana: HAHA!!! Ja du, HINTAR fungerar INTE på killar, det är nåt som är 100% säkert!! Räkna ALDRIG med att han fattar, som en tjej hade fattat.... Du måste säga RAKT UT, helt och hållet! För dom fattar varken hintar, vinkar eller pikar!

ÖVERTYDLIG är det gyllene ordet!!

Hahaaa.....ja, man blir aldrig klok på dom!! *asg*

• MuffinsTönt

Nää! :(
    Men hjälper det om han är datainjengör? Knappast...
    Jag tycker det är pinsamt att säga: "Jag vill att du köper mig små presenter och visa lite omtanke."
    Kan skriva honom en "Att göra-lista" istället. Hahaha!!!
    Vi får se vad som kommer härnäst. Tur att det är lååångt kvar till jul och valentines day. Oh my god!!! :D

• MuffinsTönt

hihi... din tråd verkar ha förvandlat till en "Snacka illa om killar/pojkvänner-tråd". Tack vare mig!:D

• Emm_

Trana:

Haha!! Kul att du skriver!

Nja, som sagt dom fattar inte riktigt vinkar....väldigt sällan.. Men du kan alltid testa, han kanske kommer på det själv! För det finns ju romantiska killar med! Men dom märker ju inte små hintar som vi tjejer gör....haha.... min erfarenhet är att man måste vara övertydlig i sina önskemål...om man t.ex. vill att dom gör nåt eller man vill planera nåt. Men det är ju bara min erfarenhet, det kanske inte stämmer på din.

Se det som deras egen lilla charm....

Går det bra annars?

KRAMAR!

• MuffinsTönt

Hej! Här är det bra. Behöver planera in lite tid åt att plugga och träna. Fick reda på en grej idag. Han ska ha middag för sin familj och släkt (fyllde år i veckan). Han hade halvt diskuterat det med mig innan. ang mat o sånt. Jag trodde att jag skulle oxå blivit bjuden. Ypperligt tillfälle att presentera mig för hans familj. Men så är visst inte läget. Vi har känt varran i 15 månader och då varit ihop i typ 3-4 veckor. Är det för tidigt att träffa päronen eller? vet inte om jag vill träffa dem. Låter så seriöst tycker jag. Ärligt talat så vet jag inte om jag vill/ det blir ngt seriöst av det här. Det känns som mina känslor åker upp o ner. :( Och han e inte så bra på att visa vad han tycker o känner. (endast ett liitet snäpp bättre än mig, och jag är ju KASS.) Oj, det här låter inte alls lika bra som jag skrev i början...
    Hoppas DU har det bra! Vi ses la när vi ses. :D
    *Kram* (herregud, nu börjar det bli mera kramar o sånt. Vad kommer härnäst?)

Svar på tråden Dumpad pga ex??????? *gråter*