• Emm_

Dumpad pga ex??????? *gråter*

Åh, jag är sååå nere!

Situationen är följande:

Under sommaren har jag träffat en kille som är 42 år gammal, jag är 28. I början var jag osäker pga känslor för en annan kille, men dessa gick över efter ett tag. Och vi har haft det mysigt och passionerat under senaste månaden.

Till saken hör att han flyttade till min hemstad pga jobb i maj. Han gjorde slut med sin förra sambo efter 5 år i februari, men han flyttade ifrån henne (och hennes små barn) redan i oktober -05, till egen lägenhet. Han har hela tiden sagt att hon ej kändes rätt! Att hon var grinig mot barnen och att det ej funkade dem emellan! Han har sin tonårsson här i stan, och han ville även vara närmare honom. Och så fick han sitt första jobb här, han är nyutexaminerad. Han bor inneboende hos en kompis, då han ej har egen lägenhet här ännu...

Men nu! Han trivs ej i stan för det är så stressigt säger han. På nya jobbet får han inget stöd och får jobba över hela tiden.. Hans son behöver honom inte så mkt som han trodde! Det är jobbigt att vara inneboende och han saknar sina gamla vänner från den andra staden. OCH: Han vet inte om han kanske saknar exet med! Jag blev jättelessen!

Hur kan han grubbla över detta?? HAN gjorde ju slut med henne! Nu vill han dit igen en helg för att "ta reda på vad han vill"...om han vill bo där, och vilken sorts saknad det är han känner för henne egentligen...

Jag känner mig totalt genomknäckt!!!

Jag sa att då får han göra det, och att vi får ta det lugnt med att ses tills han vet.. Va f*n säger man????

Annars är han en gullig kille som gärna vill ha familj och barn snart. (Hans sons mamma och han gick isär redan i början, så han fick aldrig uppleva riktig egen familj)

Han har ju varit LITE återhållsam, men ändå gullig på andra sätt. T.ex. hållit mig i handen ute och skickat söta sms...

Vad ska jag göra???? Och vad ska jag tro????

Please, hjälp...!!

• Svar på tråden Dumpad pga ex??????? *gråter*
  • Roslagsbrud

Det är nog precis som han säger - han känner sig vilsen just nu och vet inte riktigt vad han vill. Ni har ju bara dejtat en kort tid och även om han tycker om dig så behöver han först och främst ta reda på vad det är han söker. När man känner sig osäker på tillvaron så känns det tryggt att söka sig tillbaka till det gamla och invanda. Många gånger upptäcker man dock att det är så gott som omöjligt att gå tillbaka till ett avslutat kapitel. Det kanske även han upptäcker.

• lycklig blivande fru

Finns nog inte så mycket du kan göra förutom att ge honom den tid han behöver. Är nog ganska vanligt i förhållanden att man börjar undra om man gör rätt och får lite tvivel. Förhoppningsvis kommer han fram till att han vill ha en framtid med dig. Han lämnade ju ändå sitt ex av en anledning.

• Emm_

Tack Roslagsbrud.. Du anar inte hur mkt det betyder att kunna skriva av sig här och få lite respons... Glömde helt att både äta och dricka vatten i söndags, mådde så skit...

Ja, vi har dejtat bara över sommaren. Jag fastnade för honom direkt och han säger att han kände detsamma för mig..att jag är hans stil och smak osv.

Han vill ju ha familj och barn snart säger han. Men han kanske ändå är känslomässigt vilsen pga att flytten inte blev vad han hoppades på... Att jobbet är besvärligt och att han tvivlar på att han passar i sin yrkesroll nu...

Han flyttade ju ifrån henne redan i oktober och sen gjorde han helt slut i februari. Jag trodde att han övervägt detta ordentligt??!! Lät ju så!

Nu är jag förälskad i en karl som inte vet nåt....suck!!

Hur ska jag bete mig nu? Bör jag ligga lågt en tid, och i så fall hur lågt? Hur ofta bör jag höra av mig?

Tack för att ni läser och bryr er...

• lycklig blivande fru

klart du kan höra av dig till honom ifall han inte säger att han inte vill det. men försök att inte pressa honom o diskutera inte läget om han inte tar upp det. blir så lätt fel då. men att prata rent allmänt o om vardagliga saker borde ju inte skada o du visar att du inte lägger någon press på honom o ger honom den tid han behöver.

• Emm_

Hmm...ja. Så alltså bör jag höra av mig då och då eller?

Fattar ej hur han kan tänka på att flytta tillbaka, då han länge och väl planerade att flytta hit!

Jag känner mig lite "slängd på soptippen". Han var ju väldigt intensiv i början och berättade hur rätt jag kändes för honom. Sen gick jag med på sex efter 1-2 månader, var det för tidigt??

Han kanske tröttnade på mig? Men han verkade trivas grymt bra... Fast tanken slår mig ändå att kanske var han bara ute efter sex?

Även om det inte går ihop med hans personlighet, han är väldigt omtänksam och snäll...men man vet ju inte...är sex efter bara 1-2 månader "lätt på foten" tro??

• lycklig blivande fru

haha jag hade min första "dejt" med min sambo dagen efter jag hade sex med honom för andra gången...
    så om ett förhållande är menat o vara så tror jag inte det spelar någon roll.

• MuffinsTönt

Hejsan!

Vilken dilemma du har. Jag är i en liknande situation. Fast här är det omvända roller. Jag har nyss inlett ett förhållande. Jag gillar honom, men är rädd för den nya "situationen". Från vänskap till kärlek. Har haft dåliga erfarenheter av förhållande. Dessa spökar sig nu för mig. Vi tar det lungt nu i början av förhållandet. Jag har fullt förtroende för honom som vän men som partner behöver vi "jobba på det" ...
    Vad jag vill säga med min novell, det betyder inte alls att han inte gillar dig. Håll kontakten o visa att du bryr dig om honom. Det betyder oerhört mkt när man är "vilse". Lycka till!!!

• bröllopsängeln

oj stackars dig!

jag vill inte låta elak men , jag tycker det låter som att han blev sommarkär..dvs nu komemr hösten och han inser att han inte är mer intresserad av dig än så...dvs du kanske inte är så rätt som han tyckte först. Och då när han börjar fundera över det så kan han tro att det beror på exet och vill tillbaka till den seriösa relation han hade. Han kanske tror att du inte är den seriösa typen tex...

däremot är det ju inte klokt att säga att hans barn inte behövde honom så mycket som han trodde...man ska finnas där för barnet och det är ju bättre att vara nära än långt ifrån även om en tonåring har fullt upp.

hoppas det löser sig för dig på bästa sätt och om det inte var meningen så njut av att du hade en härlig sommar. Din tur komme rsnart ska du se!

• Roslagsbrud

Äsch, inte var du lätt på foten Emm_ och inte har hans förvirring med det att göra! Fortsätt att hålla kontakten med honom men stressa inte honom. Sms:a ibland, mejla, ring då och då. Du märker snart om han blir glad av det eller inte. Kan trösta dig med att efter att min man berättade för mig att han tyckte om mig mer än som en vän, så dröjde det 8 månader innan jag träffade honom nästa gång! Något sms då och då, men annars ingenting. Han hade tydligen fått kalla fötter när känslorna blivit för starka. Hans jobb strulade också och han visste inte hur han skulle lösa allting. Jag höll mig lugn, träffade andra och hade kul, tänkte att är det meningen att det ska bli något mellan oss så blir det det också. Han tog så småningom kontakt med mig igen och nu är vi gifta, lyckliga och kärare än någonsin. Så kan en solskens historia se ut!

• Emm_

Roslagsbrud: Det var tröstande att höra att det gick bra för er.... Så han fick kalla fötter??

Bröllopsängeln: så du tror det var en sommarförälskelse?

Ja, lite olika åsikter här i tråden, hur ska jag sammanfatta det.....

Svar på tråden Dumpad pga ex??????? *gråter*