• Emm_

Dumpad pga ex??????? *gråter*

Åh, jag är sååå nere!

Situationen är följande:

Under sommaren har jag träffat en kille som är 42 år gammal, jag är 28. I början var jag osäker pga känslor för en annan kille, men dessa gick över efter ett tag. Och vi har haft det mysigt och passionerat under senaste månaden.

Till saken hör att han flyttade till min hemstad pga jobb i maj. Han gjorde slut med sin förra sambo efter 5 år i februari, men han flyttade ifrån henne (och hennes små barn) redan i oktober -05, till egen lägenhet. Han har hela tiden sagt att hon ej kändes rätt! Att hon var grinig mot barnen och att det ej funkade dem emellan! Han har sin tonårsson här i stan, och han ville även vara närmare honom. Och så fick han sitt första jobb här, han är nyutexaminerad. Han bor inneboende hos en kompis, då han ej har egen lägenhet här ännu...

Men nu! Han trivs ej i stan för det är så stressigt säger han. På nya jobbet får han inget stöd och får jobba över hela tiden.. Hans son behöver honom inte så mkt som han trodde! Det är jobbigt att vara inneboende och han saknar sina gamla vänner från den andra staden. OCH: Han vet inte om han kanske saknar exet med! Jag blev jättelessen!

Hur kan han grubbla över detta?? HAN gjorde ju slut med henne! Nu vill han dit igen en helg för att "ta reda på vad han vill"...om han vill bo där, och vilken sorts saknad det är han känner för henne egentligen...

Jag känner mig totalt genomknäckt!!!

Jag sa att då får han göra det, och att vi får ta det lugnt med att ses tills han vet.. Va f*n säger man????

Annars är han en gullig kille som gärna vill ha familj och barn snart. (Hans sons mamma och han gick isär redan i början, så han fick aldrig uppleva riktig egen familj)

Han har ju varit LITE återhållsam, men ändå gullig på andra sätt. T.ex. hållit mig i handen ute och skickat söta sms...

Vad ska jag göra???? Och vad ska jag tro????

Please, hjälp...!!

• Svar på tråden Dumpad pga ex??????? *gråter*
  • Emm_

OCH Trana; så man kan säga att du är i den andra sitsen/omvänt... Du har alltså känslor för han men är ej säker/vill gå sakta fram..? Berätta hur du tänker, då kanske jag kan förstå "min" mer...

Ett tag kände jag att jag kanske inte duger pga min ålder och att jag är rätt oerfaren...bara haft sex med tre killar i hela mitt liv. Men det verkade vara det han gillade på nåt sätt... vore tur för mig i så fall. Han sa i alla fall det....

• msb

Jätte jobbigt läge för dig.Tror inte att det finns så mycket du kan göra. Du är den du är.Tycker dock att om man saknar någon så vet man det.Om han nu är tvungen att åka dit en helg för att ta reda på om det är så,tror faktist inte jag att han saknar hon.Det kanske är något hos henne som han saknar....Och det är skillnad. Allt kommer att lösa sig, de gör det alltid :) Ge inte upp.

• bröllopsängeln

jag vet inte tillräckligt för att svara på det, men det KAN vara så men det kan lika gärna vara så att han bara är förvirrad MEN man hör ju ofta om folk som gör slut på en seriös relation och träffar en yngre tjej och är störtförälskad ett tag och sen inser att näää hon var för ung för mig eller nä ingen går upp mot mitt ex och så vill de tillbaka.

Har själv ett ex som gick igenom den biten, alla sa till han , du kommer ångra dig men nejdå det visste han att han inte skulle...ett halvår efter bad han att få komma tillbaka till mig- hans äventyr efter vi gjort slut var inte så intressant som han först trodde. Men jag tog inte tillbaka han. jag anser att om man är förirrad och inte vet vad man vill då kan man dra:)

Jag är så bra så den som inte inser det är inte värd mig!!!och tack vare det har jag hittat min drömprins!

hoppas att du får den man du vill ha i slutänden!*kram*

• bröllopsängeln

ps
    ingen kan hjälpa dig med svaret utom han själv....
    alla har olika teorier beroende på olika erfarenheter..

jag tycker inte du ska vara tillgänglig så fort han vill han kanske vill ha er båda ju...var rädd om ditt hjärta! Och var ingen reserv...

• Tallen

Känner igen mig ifrån en liknade situation. Jag känner verkligen med dig. Någon annan har ditt framtida kärleksöde i sina händer och du kan bara se på och vänta.

Ge honom en begränsad tänketid, så han förstår att du inte kan vänta för evigt. Den dagen behöver du ett svar.

Annars tror jag att du skall "stötta" honom. Med det menar jag att det är nu när det är svårt som man verkligen märker hur personen man älskar finns till hands, om du förstår vad jag menar.

• MuffinsTönt

Jag vet inte hur jag ska förklara för dig. Mitt problem är mina minnen och rädlsan. Hans problem är ex-frun och barnet/barnen. Fast i grund och botten är det kanske samma sak...?

Jag tycker att du inte ska tänka på hurvida sexerfaren du är. Att du ville göra ett sådant "sak", visar hur mkt du gillar honom. Det är ovärderlig.
    Min var så förstående när jag sa att jag inte var redo o behövde mer tid. Ska skutta hem till honom strax. Hihi... :)

Hoppas det ordnar sig för dig.

• Emm_

Jag har alltid varit EMOT äldre män, för att jag tänkt att de mest söker "lammkött" och lämnar fruar...

Saken är att han ser ut som 30 år, trots sina 42. Hans ex-sambo är väl 34 tror jag. Så han har liksom inte lämnat nån "för nån yngre" kanske...hoppas att det inte ses så... Såna män är jag mkt emot, feminist som man är...

Bröllopsängeln: det du upplevde låter som en fruktansvärd sak... Lämnade han dig FÖR henne?? Svin!! Bra att du gav han korgen!

"Jag anser att är man förvirrad och inte vet vad man vill då kan man dra"...det kanske stämmer....vet ej..?

Tallen: Du skrev att "annars tycker jag du skall stötta honom"...menar du genom att ringa då och då eller?

Så olika åsikter här, försöker sammanfatta...

Just nu är jag bara så lessen... Jag bad han vara helt ärlig i sina tankar och han sa att han är det...

Tycker ni det låter kört? Stundvis känner jag mig helt platt liggandes, överkörd liksom....

• Emm_

Och hur F*N kan man vilja "betänka" om man gillar nån????? *grrr* Usch!

• Emm_

msb: läste om dina ord nu, du skrev fint....*L*

• Lucia05

Emm_....
    ja, jag tycker det låter ganska kört.
    Tyvärr.

Svar på tråden Dumpad pga ex??????? *gråter*