• Emm_

Dumpad pga ex??????? *gråter*

Åh, jag är sååå nere!

Situationen är följande:

Under sommaren har jag träffat en kille som är 42 år gammal, jag är 28. I början var jag osäker pga känslor för en annan kille, men dessa gick över efter ett tag. Och vi har haft det mysigt och passionerat under senaste månaden.

Till saken hör att han flyttade till min hemstad pga jobb i maj. Han gjorde slut med sin förra sambo efter 5 år i februari, men han flyttade ifrån henne (och hennes små barn) redan i oktober -05, till egen lägenhet. Han har hela tiden sagt att hon ej kändes rätt! Att hon var grinig mot barnen och att det ej funkade dem emellan! Han har sin tonårsson här i stan, och han ville även vara närmare honom. Och så fick han sitt första jobb här, han är nyutexaminerad. Han bor inneboende hos en kompis, då han ej har egen lägenhet här ännu...

Men nu! Han trivs ej i stan för det är så stressigt säger han. På nya jobbet får han inget stöd och får jobba över hela tiden.. Hans son behöver honom inte så mkt som han trodde! Det är jobbigt att vara inneboende och han saknar sina gamla vänner från den andra staden. OCH: Han vet inte om han kanske saknar exet med! Jag blev jättelessen!

Hur kan han grubbla över detta?? HAN gjorde ju slut med henne! Nu vill han dit igen en helg för att "ta reda på vad han vill"...om han vill bo där, och vilken sorts saknad det är han känner för henne egentligen...

Jag känner mig totalt genomknäckt!!!

Jag sa att då får han göra det, och att vi får ta det lugnt med att ses tills han vet.. Va f*n säger man????

Annars är han en gullig kille som gärna vill ha familj och barn snart. (Hans sons mamma och han gick isär redan i början, så han fick aldrig uppleva riktig egen familj)

Han har ju varit LITE återhållsam, men ändå gullig på andra sätt. T.ex. hållit mig i handen ute och skickat söta sms...

Vad ska jag göra???? Och vad ska jag tro????

Please, hjälp...!!

• Svar på tråden Dumpad pga ex??????? *gråter*
  • MuffinsTönt

Det skulle va en :D:D efter sista parentesen. Glömde den visst. Sicken elefant minne! :D

• MuffinsTönt

Allå? Är det nån hemmaaa?

*Hör hur det ekar ut i tomma intet*

Hur är det Emm_? Länge sen du var här. Saknat dig... *snyft* :(

• Emm_

Hej Trana!! Hur mår du?

Jag har inte varit inloggad på några dar!

Hur går det med killen? Nja, ni har varit ihop runt 4 veckor...det är ganska tidigt för att träffa föräldrarna tycker jag. De skulle ju genast välkomna dig som den nya flickvännen och det kan kännas som lite press på både dig och honom... Men kanske om några månader när ni känner att det känns bra.

Jo, känslor går ju upp och ner. Men ta och skriv dagbok när dom går ner så där och fråga dig: varför känner jag mig så här och hur mår JAG i mig själv? För ofta när man själv inte mår bra och andra saker inte funkar som de ska, blir man inte heller särskilt positiv/längtande gentemot partnern.

Killar är ju generellt lite sämre på att prata känslor än vi tjejer. Dom måste också öva. Men testa du, att vara först. När ni är i en trevlig och avslappnad situation kan du fråga honom om han gillar att prata om känslor...och sen kommer ni in på det här med att visa uppskattning. Berätta sen att du känt dig osäker för att han inte verkar visa så mkt...och att du inte heller vågat därför...(om jag förstog det rätt?)

Vad pluggar du förresten?

Jo, min dejt skickade sms i söndags!

Jag blev helt chockad! Han skrev och undrade vad jag gjorde och hur jag mådde. Jag svarade. Sen direkt efter det så ringde han. Men jag orkade verkligen inte svara för låg i sån hemsk mensvärk på sängen... Men svarade ju på sms:et så han kan ju inte tro att jag är sur i alla fall. Sen hade jag värk även i måndags och igår och hade mobilen avstängd, så vet ej om han ringt. Men han ringer väl igen om han vill nåt... Känns i alla fall bättre nu när jag fick bekräftat att han inte glömt mig helt.....och hållet...

Ja, vad snurrigt.....hihi!

• MuffinsTönt

Heeej! *vinkar med överdrivet leende*
    Va roligt att du tittar in. Och att Han har hört av sig! GRATTIS!
    Va glad du måste va. Känner igen den där väntan på svar. Och den där lyckan när man fått. Om jag var du skulle jag har ringt tillbaks för länge sen. Skulle inte kunna hålla mig. :D
    Jag föstår att det är tidig för "päron-möte". Ta det en dag i taget. Vi pratade om mina känslor när vi var hemma hos honom. Jag har svårt att säga vad jag vill/känner. Oftast så vill jag att han ska va "observant och VETA vad jag vill". Och det kan han ju förstås inte! Sen har jag så svårt att ta emot hans komplimanger. Dem sjunker inte in i hjärnan. Jag skämdes så mkt när jag pratade om det. Han sa: "Om jag inte tycker om dig så skulle du inte vara här. Jag tycker du är söt, snäll och jätte snygg. Det får du acceptera!" Ja, du... tänk att JAG hittade honom! :D
    Känner mig så dum, att jag inte litar på hans känslor. :( Nu så ska han börja strö komplimanger över mig. Hoppas ngt sjunker in... Vad kan jag själv göra? Vill visa att jag oxå tycker om honom...

• MuffinsTönt

Glömde svara på din fråga... :D
    Jag pluggar kemi. E på mitt sista år och spanar in ex-jobb nu. Gör nog den till hösten-07. Under sommaren låter inte så lockande.
    Apropå dagboken... Jag skrev dagbok förrut. Men nån tjuvläste om det mest privata grejerna i den. Jag har slutat skriva nu. Lite synd för jag började när jag var 10 år. Men ibland när jag måste skriva av mig så skriver jag på ngt papper och sen slänger den. Känner mig lite bättre iaf.

• Emm_

Trana: Vilken gullig kille, en sån fin komplimang!

Jag har också svårt att ta emot komplimanger, övar på det med....heh.
    Ja, jag har också alltid hoppats på att killen ska VETA vad man vill, men icke...de gissar oftast inte ens i närheten...särskilt när man var yngre och blev sur! Då tyckte jag han borde fatta varför, haha! SÅÅ fel....och jag kunde ju inte ens berätta varför...knasigt.

Din kille är jättefin som är lyhörd ändå och anstränger sig nu... Det enda du kan göra är att växa av hans omtanke och vara snäll tillbaka. Ja, omtänksam.

Idag har jag jobbat 13 timmar puh....strax sova, ville bara svara lite innan...men nu är det snart helg!!

DETTA är helgen då HAN ska till sin hemstad! Och träffa exet bland annat... I söndags skicka han ju sms, sen ringde han...som sagt mådde jag inte bra och orkade ej svara...sen hade jag mob. avstängd mycket under 2 dar...mådde ej bra, mensvärk och stress på jobbet. Så vet ej om han ringt mer. Nånstans är jag rädd för att han ska berätta att han bestämt sig för henne..... Men antar ändå att han ska åka dit innan nu till helgen, före han beslutar...så det kanske inte var det han ville meddela....vet ej....

Men det var så KUL att se att han inte glömt mig!! Men kanske borde jag ringt upp? Fast....jag svarade ju på meddelandet....han vet att jag inte är sur...han borde väl kunna ringa igen...

• Lins

emm_
    Om jag vore du så skulle jag ringa upp honom. Eftersom du inte svarade när han ringde och han ev har ringt igen när du har haft mobilen av så kanske han tror att du inte vill ha något med honom att göra.
    Bara en tanke.....
    Lycka till och trevlig helg!

• MuffinsTönt

Hej!
    Va gulligt att svara på mina inlägg fastän du är såå trött. *jätte rörd*

Lins sa det som jag ville säga men inte fick fram det på ngt sätt.

Hoppas allt löser sig för er. Och självklart väljer han DIG. :D:D

Lycka till!! *Kraam i massor*

• Emm_

Tjejer!

Jag har varit för rädd att ringa upp igen... Eftersom han velat över sin ex, har jag tänkt att "vill han så ringer han igen" och jag svarade ju vänligt på sms:et. Kan det ändå tolkas som ointresse tror ni??

Han ligger ju illa till, på ca -300 poäng nu.... Känner ingen tillit och är lessen över att han tänkt på henne. Det skulle krävas MKT arbete från hans håll för att jag ska kunna öppna mig igen.... Och NU, idag, skulle han tydligen iväg till hemstaden.....detta är sista helgen i september!

Jag kan ju inte ringa NU, det skulle ju tolkas som ren svartsjuka för att han är där med henne....eller??

Tror ni han glömmer mig om jag ej ringer upp??

Borde han inte testa att ringa igen om han verkligen vill ha tag i mig??

HJÄLP!! Blev bekymrad....

• lycklig blivande fru

även om du sagt att du inte är sur har du ju sedan haft telefonen avstängd + att du inte svara när han ringde, tror nog att de flesta killar skulle tolka det som du var sur eller arg.
    jag tycker du kan ringa upp lite snabbt iaf, behöver ju inte prata så länge. bara kolla vad han ville och förklara varför du inte svara osv så han inte läser in något annat i det.
    om han är med henne just då så säg be honom ringa upp senare om han har lust så tolkar han det itne som att du vill förstöra och är svartsjuk.
    hoppas det löser sig.

Svar på tråden Dumpad pga ex??????? *gråter*