• picachu

Porrsurfar era killar?

Jag skulle allt bra gärna vilja veta. För bilden som tjejtidningar och kvällspress ger, är att 75% av alla killar i åldrarna 20-35 (typ) använder porr regelbundet.

Jag köper inte det. Min man gör det inte. Eller har jag blivit grundlurad? (för i så fall får han väl säga till så kan titta ihop)

Hur är det med era killar? Kollar de på porr? Vad tycker ni om det?

• Svar på tråden Porrsurfar era killar?
  • Clobberella

Nja inte särskilt mycket tror jag... han läser erotiska noveller ibland. Jag porrsurfar nog mer än honom, även om jag inte gör det särskillt mycket.

Jag bryr mig inte så mycket, det är ju naturligt att vara intresserad av sex, och det stör mig inte om min kille blir attraherad av andra.

• pickolina

tattar-Emma

Nu är jag nog lite korkad men... :) Vad menade du när du skrev detta:

"Men jag säger inte att pickolina har fel, eftersom allt beror så mycket på vad man letar efter. Den som aktivt letar efter saker som passar kvinnor bättre kan relativt enkelt komma upp i hennes siffror."

• tattar-Emma

pickolina

Jag tror inte att det är lika vanligt att kvinnor i maktposition skildras, om man tittar på allt som finns. Däremot går det att vara selektiv och välja bort Rocko, japanskt osv, så du har säkert sett lite av varje precis som du säger.

Menar alltså att det du har sett inte nödvändigtvis utgör ett tvärsnitt av vad som finns.

• pickolina

tattar-Emma

Nej jag är väldigt medveten om det, ville bara få fram att det även finns mycket porr där mannen inte är i maktposition... :)

• tattar-Emma

pickolina

Nej visst, håller med om det. Däremot tror jag att det nästan inte alls finns porr som är gjord för den kvinnliga blicken, så att säga. Vissa grejor kanske är hyfsat neutrala, men sällan mer än så. Säger det bara för att det är ytterligare en aspekt på det ojämnställda med porr, och något som man bör vara medveten om.

• pickolina

Det pratas ofta om det (porr för tjejer) och jag förstår vad folk menar men eftersom jag själv föredrar den typen av porr som är gjord för killar framför porr som är gjort för tjejer så är det inget jag personligen bryr mig om.... :)

• silverdrake

men att det inte finns porr som är anpassad bra till kvinnor ( de som säger sig vara för kvinnor är ju löjliga) måste ju också ha att göra med att kvinnors sexualitet är annorlunda än män, tror den är lite mer komplex, det många kvinnor tänder på (grov generalisering egentligen men jag utgår från mig själv) är väl svårare att sätta på film..

för att förtydliga. om min man skulle få välja sitt framtida sexliv skulle vårt sex bestå av hårdk**ull och snabbisar.
    om jag skulle bestämma skulle det bestå mestadels av timslångt "mys" innan själva akten. och det är ju jättesvårt att få ned på film så det går att titta på.. Nu ska man ju inte säga att killar inte njuter av myssex med sin älskling men jag tror att deras behov av det inte är lika stort som vårt. hmmm....

• tattar-Emma

silverdrake

Jag tror inte det behöver vara så. Och även om man utgår ifrån din sexualitet, så skulle det förmodligen gå att göra bra filmer. Vanliga långfilmer kan ju ofta bygga upp den sortens spänning du beskriver. Mycket porr är ju tacky med flit (verkar så iaf), tatuerade tjejer med bröstförstoringar som ska föreställa oskulder osv... men det måste ju inte vara så.

• Lena+Mattias=sant

Min kille kollar på porr och så gör jag.

Svar på tråden Porrsurfar era killar?