• picachu

Porrsurfar era killar?

Jag skulle allt bra gärna vilja veta. För bilden som tjejtidningar och kvällspress ger, är att 75% av alla killar i åldrarna 20-35 (typ) använder porr regelbundet.

Jag köper inte det. Min man gör det inte. Eller har jag blivit grundlurad? (för i så fall får han väl säga till så kan titta ihop)

Hur är det med era killar? Kollar de på porr? Vad tycker ni om det?

• Svar på tråden Porrsurfar era killar?
  • tattar-Emma

Jag vet att det finns gratis, och det var ju just det där med att lägga pengar på det som jag vände mig emot.

Sen tycker jag också att man ska titta med urskillning om man ska titta, men det har inte varit ett problem med mina killar.

•  Miss Cee

Pickolina>>

Har faktiskt inte handlat något sådant ännu, även om det inte beror på något ställningstagande utan bara på att det inte blivit av... Skulle jag/vi handla det så skulle göra mitt bästa för att vara noga med varifrån jag handlade det.

Andra grejer som tex playboy smycken skulle jag aldrig någosin köpa..

• pickolina

tattar-Emma

Oki, förstår... Kan hålla med dig. Att lägga ner massor av pengar och överdriven tid på sådant känns väl lite väl...

Miss Cee

Ok.. Förstår var du kommer ifrån. Jag har nog aldrig riktigt tagit ställning till frågan men jag respekterar de som gör det för det finns ju mycket "skit" i branschen....

• soffan80

allt inom porrindustrin är ju inte enbart skit
    Jag har aldrig betalat för porr... skulle inte få för mig att betala för att se det som man kan fixa gratis
    Jag bryr mig inte så mycket men skulle nog bli ledsen om jag hittade bilder på datorn, men porrfilmer gillar jag själv! gärna 70 tals hehe.. sexleksaker är med kul men allt få ju inte gå till överdrift heller!.

• M.B.

Nej, jag tror inte att han gör det.. men det är väl klart att man aldrig kan vara helt säker på det heller. Allvarligt så vill jag hellre vara helt ovetande om det, om han nu skulle göra det, än att fråga ut honom om en sådan sak.

Det man inte vet, det lider man inte av. Och ja, jag skulle nog känna mig lite "sårad" ifall min älskling skulle kolla på andra brudar i porriga-poser.

• pickolina

Bilder? Hmm, beror nog på vad det var för bilder och på vem... För min del alltså. Jag har tex fått bilder av och skickat bilder till killar som har flickvänner. Inget jag är stolt över så en djupare diskussion om det undanbedes.. Vad jag ville komma till är att om jag hittade sådana bilder, om jag upptäckte tat min kille höll på så...då skulle jag se det som ren otrohet... "Vanliga" porrbilder skulle jag inte bry mig om....

•  Miss Cee

Själva grejen, att titta på porr/erotik har jag däremot inget alls emot. Så det är inte avundsjuka/svartsjuka/brist på självförtroende/oro för otrohet som ligger bakom, utan ett moraliskt/politiskt ställningstagande helt enkelt. Han delar inte min åsikt, och det är helt okej för mig. KOmpromissen är då att han inte betalar för porr eller stödjer porrindustrin ekonomiskt, så kan han kolla bäst han vill..

• pickolina

Miss Cee

Jag måste faktiskt säga att jag tycker att det var en väldigt bra inställning... Man behöver ju inte vara emot ett helt koncept för att man är emot vissa bitar och vägrar att bidra till just dessa... :)

• picachu

Jag skulle vilja veta fler människors erfarenheter!
    *vill veta om Cosmo har rätt eller fel*

• Penny J

Intressant tråd. Jag vet inte om min m2b porrsurfar. Jag skulle kunna tänka mig att han gör det. Jag räknar ju med att han onanerar och jag antar att han då kanske tittar på något ibland. Vill nog inte veta det. Jag är väldigt kluven i porrfrågan. Jag vänder mig emot att kvinnor så ofta framställs som små kåta hyndor som vill bli påsatta om och om igen...ursäkta språket. Jag VET att det inte ALLTID är så men jag tycker det känns som om porr ofta handlar om att män har övertaget över kvinnor. Dessutom är det OFTA flera sexiga snygga kvinnor som har sex med varandra och mannen får vara med som en tupp i hönsgården. Har fått för mig att män är de som som konsumerar mest porr men jag har svårt att tänka mig att de vill se så ensidig porr.? Om det görs porr som "vänder sig till kvinnor" så är det antingen fula feta kvinnor som har sex med varandra eller så är det så himla romantiskt och gullinuttigt à la mitt livs novell... Har jag fått för mig iaf. Spännande att jag skapat mig en så klar bild av porr genom att ha sett kanske två hela porrfilmer i mitt liv...

Svar på tråden Porrsurfar era killar?