• picachu

Porrsurfar era killar?

Jag skulle allt bra gärna vilja veta. För bilden som tjejtidningar och kvällspress ger, är att 75% av alla killar i åldrarna 20-35 (typ) använder porr regelbundet.

Jag köper inte det. Min man gör det inte. Eller har jag blivit grundlurad? (för i så fall får han väl säga till så kan titta ihop)

Hur är det med era killar? Kollar de på porr? Vad tycker ni om det?

• Svar på tråden Porrsurfar era killar?
  • picachu

Jo, men det är just såna generaliseringar som är så intressanta, med tanke på mitt förra inlägg.

Genom generaliseringar skapas och omskapas en bild av män som sextokiga pervos eller nåt...

• pickolina

Ja det gör de nog.. Trist men sant. Jag tycker inte att de borde få trycka sådant utan att ha gjort en någorlunda bra undersökning... Någon form av ansvar borde de ju ta kan man tycka. Det finns ju faktiskt många som påverkas av vad de väljer att skriva.. :(

• pickolina

picachu

Min uppfattning är faktiskt att killar är just "sextokiga pervos" som du uttryckte det... Jag vet inte, kanske är JAG som tar fram de sidorna hos män pga min egen sexualitet jag vet inte......

• picachu

Pickolina - det är ju inte en bild av en "sund" (vem det nu är som definierar det?) sexualitet som framställs av unga män.
    Det är snarare så att man ska förvänta sig att de inte har förmågan att ha ett föhållande, det enda de är ute efter är sex och man kan ge sig fan på att de kommer att vara otrogna, förr eller senare.

Jag menar, de killar du har träffat är ju mer komplexa än den generaliseringen, alla människor är det.

Men jag tror också att du har en fördel gentemot andra kvinnor, just att du är så öppen med din sexualitet, att killar kanske inte behöver känna att de döljer något för dig, du kommer aldrig att behöva ertappa någon.

Ja, eller nåt :)

• pickolina

picachu

Ja jag har alltid sett det som något positivt (min öppenhet och sexualitet) och killarna uppskattar det väldigt mycket...men jag börjar tro att det kanske är något negativt ändå.... För jag har faktiskt problem med att killarna bara tänker på sex och bara är intresserade av sex.... De kan ha seriösa relationer med andra tjejer men med mig handlar allt om sex för dem... :( Vilket numera gör mig väldigt ledsen och sårad.

• Tedda

Jag är en sån hycklare. Efter att ha frågat min blivande om han porrsurfar, fått svaret "det händer" och jag har inte haft något problem med det så får jag helt plötsligt spader när jag mot bättre vetande snokar upp en länk efter honom på datorn. Inget perverst jag hittar utan vad jag antar ganska standard porr dvs tjejer, tjejer, tjejer, en man med jätteqk och så någon tjej till. Och jo just det, en bild på en tjej som har något kladdigt i ansiktet.. Hm. Alltså. Det var mer än jag ville veta, men som sagt - mot bättre vetande kollade jag historyn på datorn. Hur dum får man bli? Jag känner mig helt plötsligt inte alls lika avspänd inför ämnet längre. Och varför jag kallar mig själv för hycklare? Jo, det är ju inte precis som om jag själv aldrig fantiserat om hur det vore att ha sex med någon annan. Den skitsnygge killen på gymmet t ex. Känsligt ämne detta..

• InaHjärtarAdam

jag hoppas verkligen inte att jag har fel när jag säger att jag VET att min blivande man inte porrsurfar. det är nämligen så att jag är emot porr och om min blivande man har någon som helst respekt för mig och mina känslor så håller han tassarna borta från sånt trams!
    dessutom bor vi i en etta och har datorn på en väldigt central plats i lägenheten. han skulle inte komma undan med det helt enkelt.
    men jag vet att han har gjort det när han var yngre men slutade med det långt innan vi blev tillsammans. han säger att det är nått som "alla" killar gör när som är unga och kåta men att han iallafall har tänkt efter och kommit fram till detsamma som jag- att det inte är ok helt enkelt.

• Maria

Nej porr är inget som varken jag eller min man vill se i vårt hem. Jag skulle aldrig acceptera det f.ö., det skulle vara som en slags otrohet på distans liksom. Dessutom vet jag ju att det ligger massor av lidande och kvinnoförnedring bakom stora delar av det utbudet så det är ju ytterligare ett skäl att hålla sig borta från det.

• silverdrake

min M2b porrsurfar. och det är inte något han skulle "gömma" heller... han menar att alla killar gör det eller iallafall har gjort det nån gång..
    jag har inga problem med det heller, han måste ju få ha sin egen sexualitet också. enligt honom så har han inte fantasin till att hitta på sexuella bilder i huvudet när han "har en herdestund med sig själv" utan är istället väldigt visuellt lagd... ;)
    det enda jag har sagt i fråga om porr är att när vi får barn får det inte finnas någonn porr i huset alls. till dess får han göra vad han vill.

• pickolina

silverdrake

Jag måste bara säga att din man nog talar sanning där.. Jag är lika dan. Jag fantasiserar inte om tjejerna eller killarna, jag tänker knappt på hur de ser ut... Det var någon som skrev i tidigare inlägg att de inte bara vill se närbilder på själva akten men det är just dem som upphetsar mig...personerna kunde jag inte bry mig mindre om.... Å jag tror att det är detta som många tjejer har svårt att förstå och de kopplar porren till att killen tittar på andra och fantiserar om andra, när så oftast inte alls är fallet....man gillar de visuella bilderna av akten och visst kan man även njuta av visuella bilder på en snygg kropp eller ett kön...men det är väl mänskligt att tycka att sådant är vackert och upphetsande....det har ju ingenting med att åtrå andra att göra....

Svar på tråden Porrsurfar era killar?