Finländska brudar 2
Såg att den första tråden var avstängd för svar, så jag startar en ny. Har inte sett om nån annan redan har gjort det..?
Fortsätt diskussionerna finländska brudar!
Såg att den första tråden var avstängd för svar, så jag startar en ny. Har inte sett om nån annan redan har gjort det..?
Fortsätt diskussionerna finländska brudar!
vart har alla tagit vägen??
Jag är kvar!Gör knappt något annat än hänger här!
Jag är också kvar, jag har bara inte hunnit sitta vid datorn så ofta på sistone.
Iza-isadora: skriv gärna in dig på vår lista. :) När och var gifter du dig?
- Gooseberrygirl: 3/6 2006, Åbo
- Sunflower_Girl, 10/6 2006, Pedersöre
- ASG, 15/7 2006, Korsholm
- brud81 22/07/2006 i Åbo
- nattviol 12/8 2006, Åbo
- Netta79: 19/8 2006, Nykarleby (men bor nu i Åbo och flyttar sen till Esse)
- lyckligastebruden, 9/9 2006, Vasa
- Ell, 9/9 2006, Jeppo
- aquawoman 9/9 2006 Jakobstad
- netateta: 30/9 2006, Pedersöre
- *~9.12.06~* 9/12 2006 Nära Vasa (Rädd att avslöja mig)
- CKL 31/12 2006, Korsholm
- Lioness, 7/7 2007, Vasa
- tindra star, 28/07 2007, Munsala
- ciiza 28/07 2007 Oravais?
nä, alltså..vi har inga bröllopsplaner. Jag sitter bara och hänger här ialla fall! :)
En fråga:
Hur tidigt bokade ni kyrka och festlokal... jag tycker ju att här i österbotten skulle man inte behöva ha så brått med att boka, eller?
Äntligen lite tid över för att sitta framför datorn... Och då kommer man ju ganska snabbt hit...
ciiza: Jag bokade kyrkan förra veckan och vi gifter oss 28.7-07. Jag ville vara ute i tid så man får det datum och klockslag som man vill ha. Lokalen är fortfarande lite öppet men det löser sig nog tror jag. Hur är det med er? Har ni något bokat ännu?
Jaha...så det är här ni är!!!! Har suttit å glott på den gamla tråden å inte ens märkt att den stängts av
ciiza: vi bokade i januari, vårt bröllop är i september. Vet dock att platsen för vårt bröllop redan nu är välbokat för nästa sommar. Så om det är "in" med bröllop var ni har tänkt ha er fest så borde ni kanske bestämma er snart, om ni vill ha den i juni-juli-augusti förstås.
Ell: har du allt under kontroll eller?
Jag satt och gjorde en ofullständig och icke-detaljrik "att göra" lista igår kväll och sov knapp efter det. Undrar för tillfället om vi kommer att kunna ro iland med vårt bröllopstema (kryssning/hav) som vi tänkt det.
Hoppas att det skall börja flyta på lite bättre här den sista månaden.
Har dock idag bestämt mig för hur bordsplaceringsskyltningen (wau de blev långt) ska te sig så ngt har jag ju gjort iaf.
Underkläder skall jag å inhandla på fredag så då är det gjort, sen skall klänningen sys upp och ev in (tror mig ha gått ner lite sen i våras) så då är det "bara" lilllkillens kläder kvar.
Här är lite ex på vad som finns på min "att göra" lista: (vill bara skriva av mig lite grann)
- vigselprogram
- festprogram
- gästbok
- dekorationer till festsalen (massor av dem)
- välkommen skyltar
- vägskyltar
- meny (sista genomgång)
- dricka (vad, kostnader??)
m.m m.m m.m
*Suuuuck* Svimmar nästan när jag tänker på att allt skall dessutom översättas till finska....AAAPUVA!
Ah, här är ni! Jag hann också starta en ny tråd åt oss, hittade inte alls den här... Tyckte det var jättelätt att hitta den när det var en sån där orange pil till vänster om rubriken. Nåja, det går säkert bra det här också.
För oss är det bara drygt 2½ vecka kvar. Börjar kännas sådär småpirrigt. Men jag är på jobb den här veckan och nästa, så jag är tvungen att koncentrera mig på annat också. Kanske lika bra det...
ciiza: Jag tror att det kan bero lite på var man vill gifta sig och ha fest. Vi bokade allt (kyrka, festlokal, frisör, fotograf) i mars och gifter oss i augusti och det var inga problem alls. Men om man vill ha specifika platser så är det säkert bra att vara ute i god tid. Har för mig att t.ex. Jugendsalen i Jakobstad är ganska populär och Pedersöre kyrka tror jag är rätt populär också. Den är ju så fin.
Ja Pedersöre kyrka lär vara pop, glömde att berätta att vi strax innan jul bokade kyrkan, men ändå inte fick den helg vi ville ha i SEPTEMBER! (kanske bara otur, men ändå)