Augusti 07
Fler vackra brudar som har valt denna månad att gifta sig i?
Fler vackra brudar som har valt denna månad att gifta sig i?
svart och vitt låter snyggt.
Är själv åt det minmalistiska (ja inte helt avskalat), stilrent kanske är ett bättre ord...
gillar ljusa färger (har mest stockholmsvitt hemma) å sen sätta till färg...
Visst är det kul att planera?!!
Vi är väl inte minimalistiska i alla avseenden heller, så stilrent var nog ett bra ord för oss också. Hur som helst är vi helnöjda med färgvalet, känns verkligen som vi två. :)
Och ja, det är skitkul att planera! :D Just nu känns det dock som att det inte finns så mycket att planera... det är så mycket som är klart redan!!
Noomi
Nja, besatt är väl att ta i, du kanske tänker på Gerda? :D Man jag har diskuterat tidningar en del i Sommar 2007-tråden, har inte hittat så många jag gillar...
Har egentligen aldrig läst så mycket tidningar, men har börjat lite nu tack vare bröllopsplanerandet o har kommit på vad jag gillar med bröllopstidningar; det finns lite av allt, lite mode, lite mat, lite reportage, lite inredning... Om jag köper en vanlig modetidning får jag för mycket av det ena, en annan tidning är bara relationer o sliskiga reportage, mm... Jag vill ha lite av allt, i en tidning! :D Köpte Plaza kvinna senast, den var rätt bra, bra pris oxå... ;)
Har så smått börjat att få funderingar på att sminka mig hos någon sminkös på den stora dagen..
Är van att sminka mig själv, men det kan ju va kul att bli lite extra ompysslad..
Ska ni sminka er själva?
Dessutom tror jag att vi ska boka fotografen till vigseln också...vi ska fotas innan, men det kan va värt att lägga extra pengar på att få vackra bilder i kyrkan med, har nog inte riktigt bestämt mig..
Ska ni ha med fotografen till kyrkan?
Stefans fästmö - Ja, Gerda är ju inte heller så dålig på att shoppa tidningar. :)
Ok, då kanske jag är den enda som är besatt då, haha. Men jag har inte köpt en enda sen jag flyttade hem till Sverige. De svenska är kassa och de brittiska sjukt dyra. Får hålla mig tills jag åker över till England.
Annisen - Jag hade tänkt att sminka mig själv, men sen upptäckte jag att min frisör använder samma sminkmärke som jag så nu får de fixa allt.
Våran fotograf kommer vara med från tidig morgon till och med den borgerliga vigseln. På festen kommer vi ha engångskameror, polaroid samt gästernas digitalkameror.
Ringde för att boka sminkös precis, men hon var visst sjuk. Får återkomma på torsdag..
Kollade upp med fotografen vad det skulle kosta att ha med henne på vigseln också...kostade 13 000 med resetillägg. Då fotar hon ju oss innan också, med det var kanske lite väl saftigt för vår budget..
Noomi
vad kostar det att ha med er fotograf hela dagen?
Annisen - Nu har jag inte vårat "avtal" här, så jag kommer inte exakt ihåg vad det är vi får. Vi betalar i alla fall 16 000 för att hon ska fota från ca kl 08-17. Sen får vi ett visst antal uppförstorade bilder, tackkort och sen resten av bilderna på CD.
Hej! Här är en till som skall bli fru i augusti nästa år. Vi började planera så smått i helgen och ska kolla in kyrkan i helgen. Härligt att se så många som tycker det är kul att planera långt i förväg! Mannen är övertygad om att jag är ensam om det.
ms E
Ja, många tror det tills de får nys om BT... ;) :D
Annisen
Jag är inte så bra på att sminka mig, gör det väldigt sällan, så jag ska be frisösen sminka mig oxå. Ska dit o klippa mig nästa vecka o tänkte fråga om priser o boka tid då.
Ang fotograf ska en kompis fota oss, delvis av ekonomiska skäl - vi tycker inte det är värt så mycket pengar/har inte råd o kan inte tänka oss att det blir så mycket bättre bilder, vår kompis är väldigt duktig amatörfotograf. Men 14000 låter rätt mycket, se om du kan hitta nån billigare... Samtidigt, smakar det så kostar det! :)
Angående fotograf så visst är det dyrt, men det är en av posterna som jag och min blivande (men framför allt jag) prioriterar. Valde den fotograf som jag tyckte hade absolut bäst bilder när det gäller kreativitet och kvalité, sen fick det kosta.
Däremot kommer vi spara in på blommor som jag binder själv (eftersom jag inte tycker det är värt att betala vad det kostar att få en bunden) och vi kommer göra tårtan själv eftersom vi vill ha den på ett speciellt sett. Alla gör ju olika. :)
Så Annisen, jag tycker inte att det är dyrt med 13 000 (om det är en bra fotograf), men är det utanför er budget så är det ju för dyrt oavsett.
ms e
Välkommen! :)